Izziv je prinesel veliko dobre volje in smeha
V mednarodnem tednu delovne sreče, ki je konec septembra, smo povabili podjetja, da se nam pridružijo pri 21-dnevnem izzivu. Prispeval naj bi k boljšemu vzdušju med zaposlenimi oziroma zavedanju, da so medsebojni odnosi pomembni. Kakor se je pokazalo, smo zadeli žebljico na glavico.
Odpri galerijo
Ideja za tritedenski projekt, v okviru katerega smo obiskali 21 podjetij in v vsakem razmišljali o enem od izzivov dneva, je prišla spontano, pri pisanju članka o pomenu sreče na delovnem mestu, da radi prihajamo v službo. Petra Božič Blagajac, ki ima mednarodni certifikat kot trenerka delovne sreče, nam je na vprašanje, kaj je tisto, kar posameznika v službi razveseljuje, predstavila 21 točk. S sodelavko v Paleti znanj sta jih preoblikovali v 21-dnevni izziv, h kateremu smo povabili podjetja. Po opravljeni zadnji nalogi smo preverili, kakšen je bil odziv zaposlenih, ali je izziv učinkoval.
Že naši obiski v organizacijah so pokazali, da so se projekta lotili zelo zavzeto, plakati z izzivi so viseli na mestih, kjer se zaposleni po navadi zbirajo, na oglasnih deskah, v dvigalih, ob kavomatih. Ponekod so jih prilagodili interni komunikacijski podobi, jih za svoje sodelavce iz tujine prevedli tudi v angleščino, na dnevne izzive so zaposlene spomnili tudi z jutranjo elektronsko pošto, objavljali so jih v internih novičnikih in na internih družbenih omrežjih, kjer so imeli sodelavci tudi možnost
podati svoje predloge.
Tehnološki park Ljubljana: Sodelavci so se pogovarjali o izzivih. Ekipa je bila vsakič nasmejana, pogovarjali smo se o lastnih izkušnjah in naštevali komplimente, ki smo jih dali sodelavcem, pomoč drug drugemu, pa opravičila in podobno. Odziv sodelavcev in vodstva je bil izredno pozitiven in spodbuden. Presenetilo nas je, da nihče ni nasprotoval oziroma pasivno pristopil k projektu, ki je zelo spodbudno vplival na vzdušje in poskrbel za boljše počutje v ekipi. Opomnil nas je, da je treba odnose negovati in da vplivajo na naše počutje na delovnem mestu, zato ga bomo nadaljevali.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Mbills: Srečo na delovnem mestu pogosto jemljemo kot nekaj samoumevnega, še posebno v podjetjih, kjer smo začeli kot start-up ekipa. Pozitiven odziv uporabnikov naših storitev nam daje ogromno zagona, a tudi izzivov ne manjka. S plakati smo dosegli, da se s sodelavci večkrat ustavimo, si vzamemo čas, da skupaj spijemo kavo, gremo na kosilo ali se le pogovorimo o stvareh, ki smo jih naredili dobro. Sodelavci so se na račun izziva večkrat pošalili, češ da je pritoževanje del razvoja (eden od izzivov je bil preživeti dan brez pritoževanja). Plakati z izzivi v naših prostorih zagotovo ostajajo. Morda ne kot dnevne zapovedi, temveč bolj kot opomnik, da si srečo krojimo sami. Niso potrebna velika dejanja, dovolj so drobne pozornosti in pozitiven pristop do dela in ljudi.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Petrol: Izziv smo objavili kot dogodek v interni aplikaciji Sprejmeš izziv. Vključilo se je 243 sodelavcev, vsi komentarji, ki so jih oddali, so bili pozitivni. Sodelavce je zmotil izziv, ki je zahteval kuhanje kave vodji. Na več plakatih so anonimni sodelavci v maniri grafitov zamenjali besedo vodja s sodelavec, kar se nam je zdelo zelo pozitivno.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Gebrüder Weiss: Odziv sodelavcev je bil zelo pozitiven, vplival je na delovno vzdušje in splošno klimo v podjetju. Najbolj smo se zabavali pri izzivu, ki je zahteval, da vodji skuhamo skodelico kave, o čemer smo za Svet kapitala posneli tudi video. Ta izziv nas je tudi medoddelčno povezal, saj smo nastopali zaposleni iz dveh vsebinsko, organizacijsko in finančno ločenih oddelkov. Med akcijo smo organizirali tudi motivacijski trening, s katerim smo želeli nadgraditi projekt, še bolj aktivirati in motivirati zaposlene ter jih nagraditi za dobro delo.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Koncern Kolektor: V podjetju, ki zaposluje več tisoč zaposlenih, je težko vzpostaviti nove izzive in s tem vsem ugoditi. Nekateri so akcijo pozdravili in sprejeli pozitivno, drugim iz različnih razlogov ni bila všeč, nekateri so k izzivom pristopili sproščeno in lahkotno, spet drugi so jih vzeli preveč resno, osebno in negativno. Najbolj zares smo vzeli prvi izziv, ki je zahteval, da ob prihodu v službo pozdravimo vse sodelavce. Tega so se večinoma res vsi držali in tiste, ki na to niso bili pozorni, prijazno opomnili. Drugi dan, ki naj bi ga poskušali preživeti brez pritoževanja, pa smo ugotovili, da bomo očitno bolj tiho. Izzive smo sprejeli kot popestritev rutinskega vsakdana in z veseljem smo jih dnevno spremljali. Seveda smo tako s pozitivnimi kakor negativnimi odzivi zaposlenih pridobili tudi veliko povratnih informacij o dejanskem stanju organizacijske klime v podjetju.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Lotrič Meroslovje: Izziv je bil zelo lepo sprejet, pogosto smo se nasmejali na ta račun. Zabavno je bilo kuhanje kave za vodjo – pri marsikom se je na mizi znašlo več skodelic hkrati. Učinek projekta je bil pozitiven – bilo je predvsem veliko dobre volje in kar nekaj smeha.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Javni sklad za razvoj kadrov in štipendije: Med sodelavci smo izvedli anketo o izzivu in odgovorila je tretjina zaposlenih. Devet od desetih jih je povedalo, da so sodelovali v projektu, ki je pri dveh tretjinah vsaj malo vplival na spremembo navad. Trudijo se prijazneje komunicirati z ljudmi okoli sebe in se osredotočati na pozitivno. Nekaj jih je izpostavilo, da to za njih niso bili izzivi, številne naloge so bile samoumevne in so jih že prej uporabljali. Večina si želi, da bi se izzivi nadaljevali, prejeli smo tudi predloge za nove izzive.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Helios: Odziv je bil pozitiven, pridružila se mu je večina zaposlenih. Naši sodelavci so še posebno radi podarjali nasmehe in komplimente, ki so postali stalnica. Izziv se ujema z našimi aktivnostmi na področju varnosti in zdravja na delovnem mestu ter dobrih medosebnih odnosov, zato bomo razmislili o njegovi nadaljnji uporabi.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Madwise: Sodelavci so projekt sprejeli zelo pozitivno in v njem z veseljem sodelovali. Hitro pa vsak izmed nas zapade v dnevno rutino in takrat smo se spet morali spomniti na svoje dnevne izzive. Ti so nas tudi spomnili, kako zelo premalo se ukvarjamo drug z drugim. Najbolj so se nam vtisnile v spomin naloge, pri katerih smo morali drug drugemu polepšati dan. Tovrstne aktivnosti že izvajamo v različnih oblikah. Praznujemo majhne zmage, imamo skupne zajtrke in si vzamemo čas za jutranjo debato.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Hooray studios (Mali junaki): Večina dnevnih nalog je že del našega vsakdana in organizacijske kulture, zato je izziv potekal zelo spontano. Omenili bi dan brez pritoževanja. Naloga je bila ena najtežjih, a tudi ena najbolj zabavnih in povezovalnih. Kljub temu da večina izmed nas izziva žal ni opravila, ga ocenjujemo kot uspešnega, saj smo se sodelavci med seboj spodbujali in opozarjali ter ob tem ozavestili, da se prepogosto pritožujemo nad stvarmi, ki sploh niso tako pomembne.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Raycap: Odziv sodelavcev je bil v večini zelo pozitiven, v splošnem je vzpodbudil veliko dobre volje. Zelo smo se zabavali pri kuhanju kave za vodje. Ko je eden od sodelavcev hkrati na mizo dobil šest kav, smo predlagali, da se v številčnejših oddelkih dogovorijo, kdo bo kuhal, tiste, ki ne pijejo kave, so sodelavci pocrkljali z vročo čokolado. Pozitivni učinki izziva so v boljšem počutju in zabavi, ki smo jo ob tem doživljali, pri nalogi, ko smo se zahvaljevali sodelavcem, ki so nam pomagali, pa je pritekla tudi kakšna solzica. S projektom nadaljujemo, vendar si sodelavci po oddelkih morajo sami izmisliti izzive.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
NLB: Izziv so sodelavci zelo dobro sprejeli, kar potrjuje dejstvo, da je interna novica o tem dosegla največ všečkov v zadnjem mesecu.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Skaza: Plakate smo obesili na vse oglasne table in še danes tam, saj smo sodelavce pozvali, da tovrstne izzive uporabljajo vsak dan. Odziv je bil pozitiven – spremljal jih je tudi generalni direktor in podal kakšen komentar, kot npr. »Kam pa gremo na sprehod v sredo med malico?« Najbolj zahtevno je bilo sodelavce spraviti ven. Namesto sprehoda smo organizirali telovadbo, a se je večina izgovorila na sestanek.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Že naši obiski v organizacijah so pokazali, da so se projekta lotili zelo zavzeto, plakati z izzivi so viseli na mestih, kjer se zaposleni po navadi zbirajo, na oglasnih deskah, v dvigalih, ob kavomatih. Ponekod so jih prilagodili interni komunikacijski podobi, jih za svoje sodelavce iz tujine prevedli tudi v angleščino, na dnevne izzive so zaposlene spomnili tudi z jutranjo elektronsko pošto, objavljali so jih v internih novičnikih in na internih družbenih omrežjih, kjer so imeli sodelavci tudi možnost
podati svoje predloge.
Odzivi iz podjetij
Tehnološki park Ljubljana: Sodelavci so se pogovarjali o izzivih. Ekipa je bila vsakič nasmejana, pogovarjali smo se o lastnih izkušnjah in naštevali komplimente, ki smo jih dali sodelavcem, pomoč drug drugemu, pa opravičila in podobno. Odziv sodelavcev in vodstva je bil izredno pozitiven in spodbuden. Presenetilo nas je, da nihče ni nasprotoval oziroma pasivno pristopil k projektu, ki je zelo spodbudno vplival na vzdušje in poskrbel za boljše počutje v ekipi. Opomnil nas je, da je treba odnose negovati in da vplivajo na naše počutje na delovnem mestu, zato ga bomo nadaljevali.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Mbills: Srečo na delovnem mestu pogosto jemljemo kot nekaj samoumevnega, še posebno v podjetjih, kjer smo začeli kot start-up ekipa. Pozitiven odziv uporabnikov naših storitev nam daje ogromno zagona, a tudi izzivov ne manjka. S plakati smo dosegli, da se s sodelavci večkrat ustavimo, si vzamemo čas, da skupaj spijemo kavo, gremo na kosilo ali se le pogovorimo o stvareh, ki smo jih naredili dobro. Sodelavci so se na račun izziva večkrat pošalili, češ da je pritoževanje del razvoja (eden od izzivov je bil preživeti dan brez pritoževanja). Plakati z izzivi v naših prostorih zagotovo ostajajo. Morda ne kot dnevne zapovedi, temveč bolj kot opomnik, da si srečo krojimo sami. Niso potrebna velika dejanja, dovolj so drobne pozornosti in pozitiven pristop do dela in ljudi.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Petrol: Izziv smo objavili kot dogodek v interni aplikaciji Sprejmeš izziv. Vključilo se je 243 sodelavcev, vsi komentarji, ki so jih oddali, so bili pozitivni. Sodelavce je zmotil izziv, ki je zahteval kuhanje kave vodji. Na več plakatih so anonimni sodelavci v maniri grafitov zamenjali besedo vodja s sodelavec, kar se nam je zdelo zelo pozitivno.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Gebrüder Weiss: Odziv sodelavcev je bil zelo pozitiven, vplival je na delovno vzdušje in splošno klimo v podjetju. Najbolj smo se zabavali pri izzivu, ki je zahteval, da vodji skuhamo skodelico kave, o čemer smo za Svet kapitala posneli tudi video. Ta izziv nas je tudi medoddelčno povezal, saj smo nastopali zaposleni iz dveh vsebinsko, organizacijsko in finančno ločenih oddelkov. Med akcijo smo organizirali tudi motivacijski trening, s katerim smo želeli nadgraditi projekt, še bolj aktivirati in motivirati zaposlene ter jih nagraditi za dobro delo.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Koncern Kolektor: V podjetju, ki zaposluje več tisoč zaposlenih, je težko vzpostaviti nove izzive in s tem vsem ugoditi. Nekateri so akcijo pozdravili in sprejeli pozitivno, drugim iz različnih razlogov ni bila všeč, nekateri so k izzivom pristopili sproščeno in lahkotno, spet drugi so jih vzeli preveč resno, osebno in negativno. Najbolj zares smo vzeli prvi izziv, ki je zahteval, da ob prihodu v službo pozdravimo vse sodelavce. Tega so se večinoma res vsi držali in tiste, ki na to niso bili pozorni, prijazno opomnili. Drugi dan, ki naj bi ga poskušali preživeti brez pritoževanja, pa smo ugotovili, da bomo očitno bolj tiho. Izzive smo sprejeli kot popestritev rutinskega vsakdana in z veseljem smo jih dnevno spremljali. Seveda smo tako s pozitivnimi kakor negativnimi odzivi zaposlenih pridobili tudi veliko povratnih informacij o dejanskem stanju organizacijske klime v podjetju.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Lotrič Meroslovje: Izziv je bil zelo lepo sprejet, pogosto smo se nasmejali na ta račun. Zabavno je bilo kuhanje kave za vodjo – pri marsikom se je na mizi znašlo več skodelic hkrati. Učinek projekta je bil pozitiven – bilo je predvsem veliko dobre volje in kar nekaj smeha.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Javni sklad za razvoj kadrov in štipendije: Med sodelavci smo izvedli anketo o izzivu in odgovorila je tretjina zaposlenih. Devet od desetih jih je povedalo, da so sodelovali v projektu, ki je pri dveh tretjinah vsaj malo vplival na spremembo navad. Trudijo se prijazneje komunicirati z ljudmi okoli sebe in se osredotočati na pozitivno. Nekaj jih je izpostavilo, da to za njih niso bili izzivi, številne naloge so bile samoumevne in so jih že prej uporabljali. Večina si želi, da bi se izzivi nadaljevali, prejeli smo tudi predloge za nove izzive.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Helios: Odziv je bil pozitiven, pridružila se mu je večina zaposlenih. Naši sodelavci so še posebno radi podarjali nasmehe in komplimente, ki so postali stalnica. Izziv se ujema z našimi aktivnostmi na področju varnosti in zdravja na delovnem mestu ter dobrih medosebnih odnosov, zato bomo razmislili o njegovi nadaljnji uporabi.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Madwise: Sodelavci so projekt sprejeli zelo pozitivno in v njem z veseljem sodelovali. Hitro pa vsak izmed nas zapade v dnevno rutino in takrat smo se spet morali spomniti na svoje dnevne izzive. Ti so nas tudi spomnili, kako zelo premalo se ukvarjamo drug z drugim. Najbolj so se nam vtisnile v spomin naloge, pri katerih smo morali drug drugemu polepšati dan. Tovrstne aktivnosti že izvajamo v različnih oblikah. Praznujemo majhne zmage, imamo skupne zajtrke in si vzamemo čas za jutranjo debato.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Hooray studios (Mali junaki): Večina dnevnih nalog je že del našega vsakdana in organizacijske kulture, zato je izziv potekal zelo spontano. Omenili bi dan brez pritoževanja. Naloga je bila ena najtežjih, a tudi ena najbolj zabavnih in povezovalnih. Kljub temu da večina izmed nas izziva žal ni opravila, ga ocenjujemo kot uspešnega, saj smo se sodelavci med seboj spodbujali in opozarjali ter ob tem ozavestili, da se prepogosto pritožujemo nad stvarmi, ki sploh niso tako pomembne.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Raycap: Odziv sodelavcev je bil v večini zelo pozitiven, v splošnem je vzpodbudil veliko dobre volje. Zelo smo se zabavali pri kuhanju kave za vodje. Ko je eden od sodelavcev hkrati na mizo dobil šest kav, smo predlagali, da se v številčnejših oddelkih dogovorijo, kdo bo kuhal, tiste, ki ne pijejo kave, so sodelavci pocrkljali z vročo čokolado. Pozitivni učinki izziva so v boljšem počutju in zabavi, ki smo jo ob tem doživljali, pri nalogi, ko smo se zahvaljevali sodelavcem, ki so nam pomagali, pa je pritekla tudi kakšna solzica. S projektom nadaljujemo, vendar si sodelavci po oddelkih morajo sami izmisliti izzive.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
NLB: Izziv so sodelavci zelo dobro sprejeli, kar potrjuje dejstvo, da je interna novica o tem dosegla največ všečkov v zadnjem mesecu.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
Skaza: Plakate smo obesili na vse oglasne table in še danes tam, saj smo sodelavce pozvali, da tovrstne izzive uporabljajo vsak dan. Odziv je bil pozitiven – spremljal jih je tudi generalni direktor in podal kakšen komentar, kot npr. »Kam pa gremo na sprehod v sredo med malico?« Najbolj zahtevno je bilo sodelavce spraviti ven. Namesto sprehoda smo organizirali telovadbo, a se je večina izgovorila na sestanek.
TUKAJ si oglejte video reportažo.
- Jesenski izziv: 21 korakov do delovne sreče
- 5 korakov do motivacije na delovnem mestu
- Za službo palec gor ali dol?
- Madswise: »Če zamujaš, imaš polno glavo, na pozdrav lahko pozabiš«
- Lotrič meroslovje: »Konstruktivno pritoževanje je lahko koristno«
- Tehnološki park: »Pot s sodelavcem po malico je pogosto sestanek«
- Atlantic Grupa: Vsak ima nekaj, kar lahko pohvalimo«
- Petrol: »S pomočjo sodelavcem krepimo timski duh«
- GZS: »Na sestanek moramo priti točno, vsi imamo enako malo časa.«
- Skaza: »Zahvala mora biti predvsem iskrena, tako ne potrebuje nobenih dodatkov.«
- Ekonomska fakulteta: »Nič ni narobe, če priznamo, da potrebujemo pomoč«
- Gebrüder Weiss: »Današnji izziv bo najtežji za tiste šefe, ki imajo veliko sodelavcev.«
- Raycap: »Denar ne more zamenjati dobre volje v službi«
- Steklarna Hrastnik: »Če delu damo smisel, je bistveno lažje«
- Sklad kadri: »Šef je prvi, ki bi se moral znati opravičiti.«
- mBills: »Za večje zmage se ustavimo, za manjše pa premalokrat«
- Kolektor: »Pozitivno vzdušje ni samo odgovornost vodij«
- Agromehanika: »Kakšne nerodne pripetljaje raje zadržimo zase«
- Paleta znanj: »Tudi vodja potrebuje pohvalo, pa nanj mnogokrat pozabimo«
- Eventim: »Ko delamo večje projekte, za glasbo ni prostora.«
- TBA: »Ko slišim smeh iz sosednje pisarne, vem, da so ljudje tukaj srečni.«
- Horray Studios/Mali junaki: »Pri nas vlada kreativni nered.«
- NLB: »Najlepše je, ko sodelavci postanejo tudi tvoji dobri prijatelji.«
- Helios: »Svojega dela ne jemljem kot službo, pač pa kot način življenja.«
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?