Jesenski izziv: Spodbujamo boljše odnose v službi

Milka Bizovičar
Zaposleni, ki se na delovnem mestu dobro počuti, dela bolje, ustvari denimo za 37 odstotkov več prodaje. FOTO Shutterstock

Smo v tretjem, zadnjem tednu 21-dnevnega izziva za več delovne sreče, s katerim je redakcija Sveta kapitala izzvala organizacije v mednarodnem tednu sreče na delovnem mestu (zadnji teden v septembru). Namen je spodbujanje boljših odnosov v podjetjih.

Glede na povratne informacije in vzdušje, ki ga tudi sami opazimo v podjetjih, ki jih obiskujemo, je ideja padla na plodna tla. Naloge popestrijo vsakodnevno rutino, poročajo iz organizacij, ki sodelujejo, nekateri posamezniki jih vzamejo kot osebni izziv in iz vsake naloge naredijo dogodek.

»Nalogo dneva vsakič znova vzamemo resno in vzdušje med sodelavci je zelo dobro.« Takšno sporočilo so nam poslali iz enega od podjetij, kjer so opazili našo akcijo in zgrabili priložnost, da razgibajo, kakor so zapisali, precej naelektreno vzdušje. »Led je prebit in zdaj se bomo lažje pogovorili,« so še napisali. Ponekod so za izziv izvedeli kasneje, 21 nalog bodo pač opravili nekoliko kasneje, »tako ali tako je namen, da bomo z izzivom nadaljevali tudi po opravljenih nalogah,« pravijo.  

image
21 poskočnih korakov do sodelavcev. Grafika: Svet kapitala

O čem pravzaprav govorimo? Enaindvajset nalog, ki jih za izboljšanje delovne sreče predlagajo v Paleti znanj, certificirani partnerici nizozemskega inštituta Woohoo, se je kar samo ponujalo za to, da jih v tednu delovne sreče začnemo uresničevati.

Vsak delovni dan eno, po treh tednih pa naj bi nam to glede na teorije že prešlo v navado. Torej, 21 različno velikih podjetij, skoraj vsako iz druge panoge, ter nekaj javnih inštitucij smo povabili, da sprejmejo izziv. Velika večina je to storila, čeprav je bilo časa za odločanje zelo malo. Za nekatere je bila ovira ravno to, kje pa so se tudi potuhnili in smo zaman čakali na odgovor. Po drugi strani so se potem, ko je projekt začel teči, nekatere organizacije oglasile same in se zanimale za sodelovanje. V pogovoru z njimi smo ugotovili, da se skoraj povsod ukvarjajo z izboljševanjem delovne klime in postavljajo temelje zaposlenim prijazne organizacijske kulture.

Raziskave kažejo, da odnosi najbolj vplivajo na počutje delavcev v službi in s tem na njihovo uspešnost. Tisti, ki radi prihajajo na delo, ustvarijo za 37 odstotkov večjo prodajo, so za 31 odstotkov produktivnejši in za 19 odstotkov natančnejši, manj so na bolniškem dopustu in redkeje menjajo delodajalca.


Organizacije, ki so se vključile v projekt, so se zavezale, da bodo zaposlene spodbudile, da sledijo 21 dnevnim nalogam, ki jih predlagajo v Paleti znanj. Večina je na prvi pogled preprostih, saj sodijo med osnove kulturnega vedenja, kljub temu je marsikatera res izziv.

Naloga prvega dne je bila denimo, da ob prihodu v službo pozdravimo vse sodelavce. »S sodelavcem sva imela kratki stik, naslednji dan sva se izogibala drug drugemu, potem se nekaj dni nisva videla in zdaj sva preprosto hodila drug mimo drugega. Verjamem, da je bilo tudi njemu neprijetno, a nobeden ni naredil prvega koraka. Vesel sem, da smo se vključili v projekt, takoj sem vedel, kaj moram storiti, in kakor se je pokazalo, je sodelavec razmišljal enako,« smo izvedeli od enega od zaposlenih. V prvem tednu so zaposleni tudi preživeli dan brez pritoževanja, podarjali so si komplimente, pomagali sodelavcem in jih prosili za pomoč. Zelo zabavna naloga je bila podarjati nasmehe, na prvi pogled težja pa, ko smo se sodelavcem zahvaljevali.

image
Izziv: skuhaj kavo nadrejenemu.


Zagotovo najbolj adrenalinska do zdaj, za marsikaterega vodjo celo nevarna, so se šalili v podjetjih, pa je bila kuhanje kave za nadrejenega. Če nekdo vodi deset ljudi, bi torej moral spiti deset kav ... Kako približno to izgleda, kaže fotografija, ki smo jo prejeli v redakcijo. Ponekod pa so vloge zamenjali in je šef kuhal kavo podrejenim.     

Dnevne izzive objavljamo v časopisu Delo ter v Svetu kapitala in vabimo vse, da se nam pridružijo pri pobudi. Na spletni strani Sveta kapitala in družbenih omrežjih lahko tudi sledite, kako se z izzivi soočajo v podjetjih. Vsak delovni dan objavimo kratko poročilo in že po prvem tednu se je pokazalo, da bomo tako zbrali veliko dobrih praks in idej, kako izboljšati medsebojne odnose. Na enem mestu do njih lahko dostopate tudi vi. Kliknite na povezave spodaj, vsak dan bomo dodali novo zgodbo 21 korakov ...

Več iz rubrike