To so verjetno najgrši avtomobili iz 70. let prejšnjega stoletja
V omenjenem obdobju so avtomobilski oblikovalci industrijo obdarili z nekaterimi izjemnimi vozili, ki so kasneje postali zelo zaželeni klasični avtomobili, denimo BMW M1 ali pa Ferrari 365. Obenem pa so v tistem času na ceste zapeljali tudi nekateri modeli, ki (milo rečeno) niso bili najlepši.
Naftna kriza sredi sedemdesetih let je namreč spremenila avtomobilsko industrijo in povpraševanje po manjših ter cenejših avtomobilih je proizvajalce prisililo, da so se hitro prilagodili potrebam trga. Nekaj modelov je tako zdrsnilo skozi sito oblikovalske estetike in se v zgodovino vpisalo kot 'ponesrečeni primeri'.
Austin Allegro (Združeno kraljestvo)
Austin Allegro je bil s svojim debelušnim in zaobljenim videzom verjetno namenjen družinam. Poskusi oblikovalcev, da bi vozilo ohranili majhno in obenem povečali notranjost, so avtomobilskim navdušencem prinesli skoraj pravokoten volan, ki naj bi bil namenjen varčevanju s prostorom. Zaradi vzdevka 'leteči prašič', ki se je prijel Allegra, bi morali njegovi oblikovalci vedeti, kako nelep je bil, navaja spletna stran HotCars, ki je zbrala 10 najgrših modelov.
Subaru 360 (Japonska)
Subaru je svoj avtomobil 360 izdelal že leta 1958 in ga izdeloval do leta 1971. Model 360, ki so ga na Japonskem poimenovali »ladjica«, je vse, kar bi pričakovali od mikroavtomobila iz petdesetih let prejšnjega stoletja; »majhen, premalo zmogljiv in izredno grd«. Oblikovalci se niso zadovoljili z majhnim dvosedežnikom. Izdelali so tudi različice kabrioleta in kombija, pri čemer je sprednji del ostal enak.
Marcos Mantis M70 (Združeno kraljsetvo)
Več avtomobilskih znamk je svoja imena prevzelo iz živalskega sveta: Jaguar, Panther, Mustang so nekatere, ki dajejo močan vtis, Marcos pa se je usmeril drugam - v svet žuželk. Seveda je imel model Mantis iz leta 1970 nekaj odrešilnih lastnosti; sodobno cevasto šasijo, lahkotno karoserijo iz steklenih vlaken in opcijski motor Rover V8.
Sodobna tehnična zasnova pa ne more skriti njegovega videza 'žuželke', kar se je odražalo v slabi prodaji, saj je lastnike našlo le 117 modelov. Marcos je leta 2007 dokončno propadel, vendar ne prej, preden je podjetje izdelalo še druge sporne modele.
AMC Pacer (ZDA)
AMC-jev Pacer je bil žrtev futurističnega razmišljanja svojega oblikovalca, sicer pa zasnovan za namestitev štirih odraslih oseb v sub-kompaktni karoseriji z mešanimi rezultati. Karoserija je bila široka kot pri običajni limuzini, bila pa je krajša. Poleg tega je imel Pacer na strehi največ steklenih površin, zaradi česar se ga je oprijel vzdevek leteča ribica.
Leata Cabalero (ZDA)
»Vsi se strinjajo, da je bila Chevroletova Chevette slab avto brez odrešilnih lastnosti, razen Donalda Stinebaucha, ki je ustvaril še manj privlačen model Leata Cabalero,« navaja HotCars. Uporaba velikih količin plastičnih karoserijskih panelov je le malo pripomogla k izboljšanju videza, saj je bila ustvarjena dodatna teža, ki jo je 52-konjski motor le s težavo premikal.
Citroen Dyane (Francija)
Citroen z modelom Dyane nikoli ni nameraval nadomestiti svojega kultnega modela 2CV, temveč je upal, da bo nagovarjal bolj cenene kupce. Model je precej podoben prejšnjemu, vendar ima 'sodobnejšo' kvadratno karoserijo in zaskrbljujočo tanko pločevino, ki ne nudi veliko zaščite.
Jaguar XJS (Velika Britanija)
Jaguarjevi oboževalci, ki so upali na novejši in sodobnejši model E-Type, so bili ob predstavitvi modela XJS iz leta 1975 šokirani; lepih oblin prejšnjega avtomobila ni bilo več. Veliko kritik so povzročile tudi sprednje in zadnje luči, pa tudi v kabini se stvari niso izboljšale. S kasnejšimi revizijami so se nekoliko popravile nekatere posebnosti modela XJS, in sicer z bolj športnimi četvernimi žarometi, stanjšanimi zadnjimi stranicami in spremenjenimi instrumenti, vendar pa model ni dosegel enake ravni priljubljenosti kot E-Type.
Citroen Ami 6 (Francija)
Citroenov Ami 6 je odličen primer, kdaj je treba star dizajn res zavreči. Predstavljen je bil leta 1961 in je ostal priljubljen francoski avtomobil do konca proizvodnje leta 1978. Medtem ko so tekmeci na trg lansirali škatlast Renault 4, se je Citroen odločil za bolj edinstven dizajn s posebnimi sprednjimi lučmi in čudno oblikovanim zadkom. Kljub temu je bil Ami 6 po takratnih poročanjih pogosto najbolje prodajan avtomobil v Franciji.
AMC Gremlin (ZDA)
Manjši sub-kompaktni avtomobili prinašajo manj dobička, zato je AMC v okviru zmanjševanja stroškov model Gremlin zasnoval na skrajšani šasiji. »Čeprav je bil Gremlin nesporno grd, je AMC v osmih letih proizvodnje uspel prodati 671.000 primerkov,« navaja HotCars.
Chevrolet Chevette (ZDA)
Ob predstavitvi Chevroletovega modela Chevette leta 1975 so v navdušenih sporočilih za javnost trdili, da se Chevette lahko kosa s tujimi kompaktnimi avtomobili. V resnici evropski avtomobilski proizvajalci niso izdelovali le boljših avtomobilov, ampak so bili tudi veliko lepši, čeprav to ni ustavilo evropskih različic Chevettov, ki so se valile s proizvodnih linij. Prve trditve v tisku so se kasneje spremenile, saj so recenzije trdile, da je bil Chevette naključno izdelan, premalo zmogljiv in brez domišljije.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.