Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Makedonski oblikovalec si je zamislil sodobno in električno različico kultnega Yugota.
Fotografija: Miličinski Yugo, Murska Sobota, 16. junij 2017. Foto: Jože Pojbič / Delo
Odpri galerijo
Miličinski Yugo, Murska Sobota, 16. junij 2017. Foto: Jože Pojbič / Delo

Dejan Hristov predvideva novo obdobje za Yugota, ki bi ohranil svojo preprostost in cenovno dostopnost, vendar bi se vozil na električni pogon. Makedonec načrtuje, da bo svoj projekt poslal srbski vladi.
 
Predlagal je tudi, da bi pri projektu sodeloval hrvaški Rimac, proizvodnja pa bi lahko šla v Stellantis, ki ima v lasti tovarno v Kragujevcu ali pa celo v kakšno kitajsko podjetje. Pri tem bi bila cena baterij zaradi uporabe litija iz lokalnih virov nižja.
 

Yugo je bil slaven tudi 'čez lužo'

 
Kljub preprostosti in osnovnosti, ki jo je Yugo ponujal po uvedbi leta 1980, je imel ta svoj čar in je bil za narode bivše Jugoslavije ugodno prevozno sredstvo. Leta 1985 je pristal celo na ameriški obali in uspel pridobiti status slavnega avtomobila, čeprav se kasneje situacija v ZDA ni najbolje izšla za avtomobil, ki so ga izdelovali v tovarni Crvena Zastava.
 
Električni Yugo. Foto: Dejan Hristov
Električni Yugo. Foto: Dejan Hristov

Zdaj si je makedonski oblikovalec Hristov, navdihnjen s kultnim statusom Yugota, zamislil sodobno različico preprostega mestnega avtomobila z električnim pogonom, navaja Jutarnji list. Glede na to, da ga še vedno lahko najdemo na naših cestah, bi morala sodobna različica s svojim predhodnikom deliti več kot le ime.
 
Hristov je v svoji sodobni interpretaciji uporabil značilen slog, vključno z ukrivljenim pokrovom motorja, vodoravno črto znakov in značilno obliko zadnjega dela. Sodoben in športni videz je dosegel z izbočenimi blatniki, podaljšanimi odbijači in ozkimi LED lučmi.
 
image_alt
Škandal: V javnost pricurljali podatki o podli igri vladnih organov

Če bi električna upodobitev postala resnična, bi bil novi Yugo konkurenca Peugeotu e-208, Opel Corsi, Renaultu 5 in Hondi e, čeprav bi bila cena verjetno bližje Dacii Spring. Yugota so sicer izdelovali med letoma 1980 in 2008 v Kragujevcu v Srbiji, skupaj pa je bilo proizvedenih 794.428 primerkov. Avtomobil temelji na modelu Fiat 128 s pogonom na prednja kolesa in štirivaljnimi motorji majhne prostornine.
Električni Yugo. Foto: Dejan Hristov
Električni Yugo. Foto: Dejan Hristov

Vprašljiva kakovost in zanesljivost

 
V ZDA je podjetnik Malcolm Bricklin med letoma 1985 in 1992 skupaj prodal 141.651 jugoslovanskih avtomobilov. Toda kljub odličnemu začetku so Yugotovemu ugledi škodila vprašanja glede kakovosti in zanesljivosti. Leta 1987 je bilo v ZDA prodanih 48.812 modelov, leta 1992 pa le 1412.
 
image_alt
Prozoren les kot izjemno obetaven material prihodnosti

Vsa leta proizvodnje je vozilo ohranjalo bolj ali manj enako zunanjo podobo, v večini je šlo za kozmetične in manjše tehnološke popravke. Vozilo so nekajkrat tudi preimenovali, vendar je v zavesti vseh ostalo prvotno ime. Treba je omeniti, da je električni Yugo zaenkrat zgolj ideja makedonskega oblikovalca. Za ozadja računalniških risb je Hristov izbral spomenike NOB iz časov nekdanje Jugoslavije. Med njimi sta bila tudi tista v Ilirski Bistrici in v Mariboru.
 

Več iz rubrike

Komentarji: