To je avto, ki so ga oboževali zvezdniki in politiki

Toliko je danes vreden Mercedes-Benz 600 W100, avtomobil, ki je nekoč nosil oznako 'najdražji na svetu'.
Fotografija: Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog
Odpri galerijo
Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog

Verjetno bi si mislili, da priljubljeni televizijski voditelj Jeremy Clarkson in narko kralj Pablo Escobar nista imela nič skupnega, toda v tem primeru bi se motili. Oba sta bila namreč lastnika nekoč najdražjega avtomobila na svetu – Mercedes-Benza 600 W100.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Slednjega so vozili zvezdniki, politiki, diktatorji in še mnogi drugi, ki so menili, da si zaradi svojega družbenega statusa zaslužijo le najdražje. W100 je bil sicer izdelan v le 2677 primerkih in je prava ladja med avtomobili, predvsem tistimi, ki so med letoma 1963 in 1981, v času njegove proizvodnje, vozili po cestah.

Potujoča umetnina

Ker se starost modela W100 približuje 60 letom, se je vrednost 'zloglasnega' avtomobila skupaj z majhno serijsko proizvodnjo povečala za desetkrat. Vendar pa ni bil nikoli mišljen kot avtomobil za vsakogar, temveč kot potujoča umetnina, ki je prevažala najbogatejše in najbolj posesivne člane družbe, navaja spletna stran HotCars.

Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog
Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog

Mercedes-Benz 600 W100 je ponosno nosil oznako 'najdražjega avtomobila na svetu' in je imel neverjetno zapleten ter absurdno drag hidravlični sistem. Tega je poganjal motor. Kar 50 konjskih moči je potreboval zgolj za to, da je tiho poganjal vsa stikala in vzvode. Torej 50 od 300 konjskih moči je bilo preprosto zato, da potnikom ni bilo treba slišati zvoka dvigovanja oken.

image_alt
BMW letos med drugim obljublja tudi športnega karavana

Z dvema različnima velikostma, 320-centimetrsko kratko medosno razdaljo (SWB) in skoraj 390-centimetrsko dolgo medosno razdaljo (LWB), sta bili različici modela W100 namenjeni dvema različnima vrstama premožnih ljudi. Ena za tiste, ki so želeli uživati v šestmestnih zneskih, ki so jih pravkar porabili za vožnjo avtomobila, In druga za tiste, ki so tako zelo bogati, da se ne morejo ukvarjati z manj pomembnimi opravili, kot je vožnja.

Razen dodatnih dveh sedežev je bila edina stvar, po kateri sta se ta dva avtomobila razlikovala, opcijska mehka streha, ki je bila na voljo za LWB, znana kot »landaulet«. Zaradi jeklenega okvirja, povečane velikosti in teže je W100 potreboval več moči, kot jo je sicer zmogel katerikoli Mercedesov motor v tistem času. Obe medosni razdalji je poganjal enak 6,3-litrski motor V8, ki je z enojno zgornjo odmično gredjo in Boschevimi vbrizgalniki goriva zagotavljal 250 konjskih moči in 371 Nm navora.

Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog
Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog

Slavne osebnosti in diktatorji

V njegovi zgodovini so model W100 vozile nekatere svetovno znane slavne osebe:

  • Coco Chanel
  • Hugh Hefner
  • Elizabeth Taylor
  • John Lennon
  • George Harrison
  • Jack Nicholson
  • Ronnie Wood
  • Elvis Presley
  • Rowan Atkinson
  • Jay Leno

image_alt
V teh avtomobilih so kilometri največkrat prevrteni

Poleg zgoraj naštetih so Mercedesov model vozile tudi druge 'slavne' in svetovno znane osebe, ki so v zgodovini človeštva zapisane v slabši luči:

  • Kim Jong Il
  • Savdski kralj Khalid Bin Abdulaziz Al Saud
  • Pol Pot
  • cesar Hirohito
  • Idi Amin
  • Fidel Castro
  • Sadam Husein
  • Mao Zedong
  • Pablo Escobar

Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog
Mercedes-Benz 600 W100. Foto: German Cars For Sale Blog

Čeprav jih je bilo izdelanih malo, je v zadnjih nekaj letih na trg pricurljala peščica primerkov, večinoma SWB. V zadnjih štirih letih je W100 v letu 2018 za projektni W100 dosegel osnovno ceno 37.700 evrov, za SWB Roya Orbisona pa so cene dosegle številko 350.800 evrov. Sicer pa povprečnih podatkov o prodaji teh modelov ni na voljo, saj jih je bilo izdelano tako malo. Velika večina teh vozil je še vedno v lasti današnjih diktatorjev, zato je težko reči, ali bomo kdaj izvedeli njihovo pravo vrednost na trgu.

image_alt
Rimac: Od predelave BMW-ja do direktorja Bugattija

Več iz rubrike