Rimac: Od predelave BMW-ja do direktorja Bugattija

Mate Rimac: »Če me profesor ne bi pošiljal na ta tekmovanja, ne bi imel dovolj samozavesti, da bi se nečesa lotil sam.«
Fotografija: Mate Rimac. Foto: Petar Glebov/Pixsell
Odpri galerijo
Mate Rimac. Foto: Petar Glebov/Pixsell

Mate Rimac je leta 2008 pokvarjen motor svojega starajočega BMW-ja nadomestil z električnim motorjem iz viličarja. Danes je ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Rimac Automobili. Ta se ukvarja s proizvodnjo električnih hiper avtomobilov in pogonskih sklopov za električna vozila, ki jih prodaja nekaterim najprestižnejšim proizvajalcem avtomobilov na svetu.

Poleg tega je 33-letnik pred kratkim postal tudi glavni izvršni direktor Bugattija oziroma novoustanovljene družbe Bugatti Rimac. Nova družba ima podporo proizvajalca športnih avtomobilov Porsche in enega največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, Volkswagna, ki je bil dosedanji lastnik Bugattija. Morda Rimac trenutno še ni v središču pozornosti, tako kot na primer Elon Musk, vendar je to verjetno le vprašanje časa.

Profesor ga je spodbujal in pošiljal na tekmovanja

Mate Rimac je podjetje Rimac Automobili ustanovil leta 2009 na Hrvaškem, kjer namerava zgraditi obsežno bazo v obliki kampusa za 2500 zaposlenih. Kampus se bo raztezal na 200.000 kvadratnih metrih in na njegovem območju se nahaja celo vrtec, o čemer smo že pisali.

image_alt
Na Hrvaškem začeli graditi mega kampus Rimac

Sicer pa podjetje Rimac Automobili mnogi najbolje poznajo po električnem hiper avtomobilu Concept One, ki ga je nekoč razbil Richard Hammond iz oddaje Top Gear. Kmalu bo prišlo do proizvodnje njegovega naslednika, ki se imenuje Nevera. Toda medtem ko čakamo na proizvodnjo 'zverine' z 2000 konjskimi močmi, so Rimacovi električni pogonski sklopi tisti, ki bodo podjetje pospremili na svetovni trg, navaja spletna stran Wired UK. Podjetje je že prejelo naložbe podjetij Porsche in Hyundai, ki sta oba tudi kupca, ter podjetij Aston Martin, Koenigsegg, Mercedes, Renault, Pininfarina, Jaguar in drugih.

Rimac Nevera. Foto: Rimac Automobili
Rimac Nevera. Foto: Rimac Automobili

Ljubezen do avtomobilov in elektronike je bila pri Rimcu prisotna od samega začetka, vendar sprva ni prišlo do njunega prepleta. »Že kot otrok sem bil nor na avtomobile in vedno sem si želel delati nekaj z njimi,« je pojasnil Rimac v intervjuju za The Late Break Show. »Želel sem biti voznik F1, oblikovalec, inženir pri BMW. Želel sem delati vse, kar je povezano z avtomobili, karkoli.«

Hkrati ga je učitelj v šoli spodbudil, da se je udeležil tekmovanj za elektronske inovacije, na katerih je bil zelo uspešen. »Pri 17 letih sem bil lokalni prvak, nato državni. Dobil sem tudi mednarodne nagrade za stvari, ki sem jih delal. Če me profesor ne bi poslal na ta tekmovanja, ne bi imel dovolj samozavesti, da bi se nečesa lotil sam.«

image_alt
Hrvaški Rimac postavil svetovni rekord

Rimac je v svojem prvem poslovnem podjemu predeloval avtomobile z notranjim izgorevanjem v električne, vendar je kmalu ugotovil, da se številke ne skladajo. »Naredil sem tri predelave, potem pa sem prenehal, ker sem ugotovil, kako slabo je to s tehničnega in komercialnega vidika. To nima nobenega smisla.«

Mate Rimac, Ursula von der Leyen, Andrej Plenkovič. Foto: Rimac Automobili
Mate Rimac, Ursula von der Leyen, Andrej Plenkovič. Foto: Rimac Automobili
Uspešni 33-letnik se ne boji povedati stoletni industriji, kje dela napako, zato to logiko uporablja tudi pri proizvajalcih avtomobilov, ki še vedno uporabljajo isto platformo za električna vozila in vozila z notranjim izgorevanjem. »To opažamo pri velikih proizvajalcih originalne opreme [OEM]. Še vedno se namreč pritožujejo, da so na trg pripeljali električne avtomobile in da jih nihče ne kupuje. Res je; ker so vaši električni avtomobili zanič,« je dejal Rimac.

Električni avtomobili so kaplja v morje

Poslovni model podjetja Rimac Automobili je trenutno sestavljen iz dveh delov. Glamurozni del proizvaja izjemno redke električne hiper avtomobile za več milijonov evrov, drugi del pa izdeluje električne pogonske sklope, torej motorje, baterije in programsko opremo, za velike stranke. Obstajajo tudi načrti za avtonomno tehnologijo, s katero bo Nevera sprva učila lastnike, kako izboljšati čas kroga, navaja Wired UK.

image_alt
Stokrat zavrnjena, danes ima 34 milijard evrov vredno podjetje

Čeprav se Rimac zaveda okoljskih prednosti vožnje z električnimi avtomobili, je prvi, ki priznava, da obstajajo boljši načini za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. »Izdelava električnih avtomobilov je kaplja v morje. To ni nič. Moje mnenje je, da če želite res narediti nekaj dobrega za okolje, je najlažji in najhitrejši način ta, da ne jeste mesa, ne pa vožnja električnega avtomobila.«

Foto: Adnan Abidi / Reuters
Foto: Adnan Abidi / Reuters
Drugi pomemben dejavnik je, pravi Rimac, sprememba današnjega modela mobilnosti v model, v katerem si avtomobile deli več uporabnikov in se sčasoma vozijo sami. Ta sprememba bo po njegovem mnenju povečala izkoriščenost avtomobilov s tri na 80 odstotkov. »Ceste bodo učinkoviteje uporabljene, manj bo nesreč in prometa. Vsi ti multiplikativni učinki se pojavijo z avtonomnimi električnimi avtomobili, ki niso v lasti uporabnikov.«

Podjetje Bugatti Rimac

V torek, 2. novembra, sta moči uradno združila hrvaško podjetje Rimac Automobili in ikonični avtomobilski proizvajalec Bugatti, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA). Nastalo je novo podjetje Bugatti Rimac, katerega lastnik in izvršni direktor je Mate Rimac. Kljub temu da je Rimac prevzel tako zdravo znamko, želi pretresti stvari »z razvojem avtomobilov, ki so zelo drugačni«. Poleg hibridnega naslednika mogočnega Chirona namerava Rimac prvič po več generacijah razširiti Bugattijevo paleto vozil.

image_alt
Mate Rimac: Zagreb bo prvo mesto na svetu z robotaksiji

Kar zadeva vodenje podjetja, želi Rimac slediti svoji intuiciji in ohraniti enotno strukturo podjetja. »To je moja prva zaposlitev. Pred tem sem bil v srednji šoli,« je povedal Rimac v intervjuju za The Late Brake Show pred uradno združitvijo podjetij. »Zagotovo veliko stvari delam narobe in se sproti učim. Delam tisto, kar se mi zdi naravno, in ne tisto, kar sem prebral v knjigi o poslovnem vodenju.«

STA navaja, da bosta Rimac Automobili in Bugatti še naprej poslovala neodvisno, kar pomeni, da bodo Bugattijeve avtomobile, ki imajo več kot 100-letno tradicijo, še naprej proizvajali v Molsheimu v Franciji.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Rimac Grupa ima v družbi Bugatti Rimac 55-odstotni delež, 45-odstotnega pa ima Porsche, ki podpira združitev. Mate Rimac je v Rimac Grupi obdržal 35-odstotni delež, Porsche ima v lasti 22 odstotkov, Hyundai 11 odstotkov, ostali vlagatelji pa 32 odstotkov. Del Rimac Grupe je tudi družba Rimac Technology, ki je v lasti skupine, pojasnjuje STA. V tem segmentu bodo nadaljevali razvoj pogonskih sklopov, baterij, motorjev in inverterjev ter drugih delov, ki so povezani z elektrifikacijo, za številne avtomobilske proizvajalce.

Več iz rubrike

Produktivnost se povečuje, a je napredek prepočasen

Naš prehod v inovacijsko podprto rast in krožno gospodarstvo bi moral biti hitrejši, največji manko je pri storitvah, temelječih na znanju, ugotavlja Umar.

»Pandemija je pokazala tako grde kot spodbudne plati človeštva«

Podjetje, ki se odziva na potrebe okolja in vrača družbi, je pripravljeno na nove izzive prihodnosti. In ta prihodnost bo digitalna in trajnostna.

Slovenska senatorka brani ameriške medije pred tehnološkimi velikani

ZDA pripravljajo zakonodajo, po zgledu avstralske, ki bo omejila tržno premoč Googla in Facebooka.

Zgodovina potrjuje: spet je čas za naložbo v plemenite kovine

Naložba v plemenite kovine v času krize zagotavlja visoko stopnjo zanesljivosti. Z naraščanjem inflacije namreč denar izgublja vrednost.