Kitajska vodi revolucijo v maloprodaji
Država z največjim številom prebivalcev na svetu velja za 'tovarno sveta', kar dokazuje s svojo prevlado na področju proizvodnje. To je povzročilo gospodarsko rast in posledično vedno večji in bogatejši srednji razred, kar potrjuje podatek, da je Kitajska nedavno postala najbogatejša država na svetu glede na njeno neto premoženje. Kitajska maloprodajna industrija pa se je hitro in na inovativen način prilagodila naraščajočemu apetitu po potrošnji. Nekatera vodilna podjetja, denimo Starbucks, se že zgledujejo po njej.
V začetku letošnjega leta je revija The Economist namignila, da bi se morali trgovci na drobno po vsem svetu zgledovati po Kitajski, in nekateri to že počnejo. Izvršni direktor Starbucksa, Kevin Johnson, je že leta 2018 dejal, da bodo v ZDA aplicirali vso znanje, ki so ga pridobili od hitro razvijajoče se dostavne industrije na Kitajskem. Takrat je za CNBC dejal, da se na Kitajskem inovacije razvijajo hitreje kot v kateremkoli drugem delu sveta.
Mark Greeven je na spletni strani The Conversation opisal pet kitajskih konceptov maloprodajne revolucije, na katere bi morali biti pozorni svetovni potrošniki. Greeven je sicer profesor inovacij in strategij na mednarodnem inštitutu za menedžment IMD Business School v Švici.
Super aplikacije, ki bodo prodrle v vse dele uporabnikovega življenja
Tu so v igro vskočile digitalne »super platforme«, navaja Greeven. Podjetje Meituan ima denimo več kot 600 milijonov uporabnikov in je ocenjeno na približno 88 milijard evrov ter nudi storitve in zabavo za skoraj vse vrste življenjskega sloga. Med drugim omogoča preglede restavracij, dostavo hrane na dom, rezervacije potovanj, vstopnice za filme, izposojo koles in mnogo več.
Potrošniki po svetu lahko pričakujejo, da bodo vseprisotne »super aplikacije« prodrle v vse dele njihovega življenja, pojasnjuje Greeven.
Združevanje spletne in tradicionalne potrošnje
Združevanje spletne in tradicionalne potrošnje je že poznano številnim kupcem. Toda na Kitajskem digitalne platforme, kot so Taobao, JD.com in Meituan, ponujajo veliko več, kot denimo Amazon. Prodajajo vse od riža in telefonov do razkošnih vil in potovanj v vesolje.
Greeven opisuje, da so bili največji izziv za takšna podjetja pri hitri spletni prodaji morski sadeži in sveži pridelki zaradi nizkih cen, visokih logističnih stroškov in hitre pokvarljivosti. Nekatera kitajska podjetja tako uporabljajo lastna skladišča za dostavo sveže hrane v manj kot eni uri. Gre za zamisel, ki sicer postaja priljubljena tudi drugod po svetu. »Spletno nakupovanje živil je v številnih državah postalo rutina, v prihodnosti pa lahko pričakujete, da bodo vse vrste nakupov postale hitrejše in še bolj priročne,« je zapisal profesor za inovacije in strategije.
Družabno nakupovanje
Ideja je bila, da bi spletno nakupovanje postalo bolj družabna in interaktivna izkušnja. Platforma PinDuoDuo je postala zelo priljubljena, ker je tudi vir zabave, in se nato prijelo še pri premožnejših kupcih. Greeven meni, da lahko potrošniki zunaj Kitajske pričakujejo, da bo digitalno nakupovanje postalo še bolj zabavno, družabno in dostopno.
Prodajanje s pomočjo zvezdnikov v živo
Zvezdniki in slavne osebe, ki oglašujejo izdelke za prodajo, so preizkušeno tržno orodje velikih blagovnih znamk. Na Kitajskem se je ta koncept razširil na poslovne voditelje in vladne uradnike, ki sodelujejo v živem prenosu, da bi prodali svoje izdelke.
Dong Mingzhu, predsednica in predsednica družbe Gree Electric, ki je največji svetovni proizvajalec stanovanjskih klimatskih naprav, je denimo leta 2020 prek 13 oddajanj v živo prodala izdelke v vrednosti 8,2 milijarde evrov. Vplivneži z družbenih medijev, s katerimi se stranke lahko poistovetijo in jim zaupajo, bodo verjetno igrali vedno večjo vlogo pri tem, kako in za kaj potrošniki zapravijo svoj denar.
Prikrita promocija
Pri tem konceptu v videoposnetku nastopa oseba, ki počne običajne in vsakdanje stvari ter ne daje nobenih priporočil glede nakupa izdelkov. Li Ziqi, znana tudi kot 'kraljica karantene', je denimo postala spletna senzacija na Kitajskem. Na svojem YouTube kanalu ima namreč 2,4 milijarde ogledov. V videih prikazuje svoje spretnosti pri pripravi hrane in snovanju rokodelskih izdelkov.
Čeprav ni nikjer nobene spletne povezave ali neposrednega priporočila, želijo potrošniki, ki gledajo te videoposnetke in občudujejo njen življenjski slog, kupiti videne izdelke. To sicer zahteva občutljivo ravnovesje med življenjskim slogom in potrošnjo. Ziqi, ki služi denar z oglaševanjem in prodajo blaga, vključno z izdelki za dom, modo in hrano, je ena od mnogih v nastajajočem potrošniškem trendu.
Omenjeni koncepti imajo nekaj skupnega
Drugič; vsi ti maloprodajni koncepti so odgovor na nove potrebe potrošnikov, ki jih je mogoče bolje zadovoljiti z digitalno tehnologijo. Na trge, kot sta Združeno kraljestvo in Evropa, bo to verjetno vplivalo skozi mlajšo in bolj digitalno usmerjeno generacijo, katere potrebe in želje se močno razlikujejo od potreb in želja njihovih staršev.
Tretjič; ves ta razvoj je močno odvisen od zapletenih algoritmov in analize podatkov. Potrošniki lahko pričakujejo, da bodo deležni bolj prilagojenih izkušenj, vendar lahko za to plačajo visoko ceno, ko gre za zasebnost podatkov.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.