Nebesa in pekel avokada

Devet trupel, izobešenih na avtocestnem nadvozu, in deset trupel ob cesti. Surova in kruta zgodba Mehike, kjer se mafijski karteli ne borijo le za prevlado v trgovini z mamili, ampak tudi za prevzem nadzora nad avokadom.
Fotografija: Prekletstvo mehiških avokadov. Foto: A. S. H.
Odpri galerijo
Prekletstvo mehiških avokadov. Foto: A. S. H.

Več kot 80 odstotkov ameriškega uvoza tega superživila, ki mu nekateri rečejo kar »zeleno zlato«, prihaja iz zvezne države Michoacán, kjer se je pred dvema tednoma zgodil grozljiv umor. Pravijo mu »nebesa avokada«, saj je trgovina z avokadom, katerega rast in priljubljenost narekujejo zdrave kulinarične in hedonistične zapovedi, trenutno donosnejša od trgovine s kokainom. Avokado je hit; njegova cena nenehno raste, še vedno ga primanjkuje na trgu, zato ne čudi, da bi ga mafijski karteli radi vzeli za svojega. Četudi prek trupel.

A kaj naj storimo mi, potrošniki?

Naj si zatiskamo oči pred resnico in še naprej uživamo sadež, bogat z vitamini, ki s kapljicami oljčnega olja, limonovega soka in zrni solnega cveta ter kajenskega popra – kako že rečejo v kuharskih resničnostnih šovih – tvori čudovito simfonijo okusov?! Dilema, mar ne? Kolegica Simona Drevenšek je imela prav, ko je svojemu članku dala naslov Prekletstvo mehiških avokadov, saj imamo takoj, ko ugriznemo v sadež, posredno krvave roke tudi mi. Skoraj tako kot smo jih imeli, ko smo predolgo mirno gledali, kako nekateri možje v lačnem zasledovanju ambicij delajo nespametne poslovne poteze, ki so slovensko odlično podjetje z več kot 100-letno tradicijo skoraj pahnile v prepad. Na srečo jim ni uspelo.

Merkur se je pokazal za podjetje, ki kljubuje času, pa naj se zgodi prva ali druga svetovna vojna, finančna ali naftna kriza, ali pa navsezadnje škodljiva poslovna praksa.
Avokado je hit; njegova cena nenehno raste, še vedno ga primanjkuje na trgu. REUTERS
Avokado je hit; njegova cena nenehno raste, še vedno ga primanjkuje na trgu. REUTERS
 Ampak takrat se ni izkazalo le podjetje, ampak z malo romantike lahko rečem, da vsi v Sloveniji. Odločili smo se, da si ne bomo umazali rok in ne bomo dovolili propada podjetja. Pri tem smo bili uspešni, saj se je podjetje dvignilo kot feniks iz pepela. Kako je postal šampion v segmentu trgovine »naredi si sam« in kako brezkompromisno prehiteva celo avstrijsko konkurenco, si preberite v današnjem Svetu kapitala ali na www.svetkapitala.si. Prijetno branje!

*besedilo je uvodnik v poslovni tednik časnika Delo, Svet kapitala



Prejšnji uvodnik: Ko se ohladi, postanejo misli vroče, notranja praznina pa večja​
 

Več iz rubrike