Modni fenomen: Brazilske kultne havajanke
Fotografi vsako leto ujamejo v objektiv številne zvezdnike in zvezdnice v havajankah, od igralke Jennifer Garner do njenih filmskih kolegic Kate Winslet in Blake Lively ...
Odpri galerijo
Havajanke nosita tudi igralca Channing Tatum in Bradley Cooper, v njih je pozirala starleta Kim Kardashian. Brez havajank ne moreta priljubljeni dvojčici Olsen, ki japonke vključujeta v svoje minimalistične kolekcije čedalje bolj prepoznavne modne znamke The Row.
Priljubljeni brazilski natikači znamke Havaianas so v devetdesetih letih spremenili koncept poletne obutve. Japonke niso bile več le udobne, nositi jih je začela najprej brazilska, nato pa še ameriška estrada, ki je z dnevnimi in večernimi modnimi kombinacijami prepričala modne navdušence z vsega sveta. Predhodnice poletnih natikačev so bile tradicionalne japonske lesene sandale zori, v začetku 20. stoletja so jih že nosili na plažah Južnega Pacifika (Avstralija, Nova Zelandija, Papua Nova Gvineja). Prvi par natikačev Havaianas je nastal leta 1962 in je bil oblikovan po vzoru natikačev zori. Prve japonke so bile iz močne gume, ki je imela na zgornji površini vzorec, ki ponazarja riž, kakršen je še danes. Na voljo so bile v belo-modri kombinaciji, nosil pa jih je skoraj ves delavski razred v Braziliji. Ker so bile priljubljene in so se začeli pojavljati ponaredki, jih je podjetje Havaianas patentiralo. Njihov prodajni slogan je bil, da so le njihove pravi natikači, ki ne izgubijo oblike, ne smrdijo in trakci ne izgubijo elastičnosti.
Ko so zaradi napake v proizvodnji leta 1969 izdelali nekaj natikačev v zeleni in beli barvi, so jih kupci razgrabili in napaka se je pokazala za dobro priložnost za nov korak v razvoju podjetja. Prodajati so začeli še pare v rjavi, črni in rumeni barvi, ki so bili enako, če ne še bolj priljubljeni med kupci.
Že prvo leto so se natikači Havaianas, kar je portugalska beseda za Havajke, prebivalke otočja Havaji, odlično prodajali in poceni obuvalo je vsak dan kupilo več tisoč Brazilcev. V naslednjih letih so ti natikači predstavljali že 90 odstotkov prodanih natikačev v Braziliji in vsako leto so stopala Brazilcev obula skoraj 100 milijonov novih parov gumijastih havajank. Od leta 1962 so jih prodali več kot pet milijard v več kot 85 državah, in če bi jih postavili v vrsto, bi lahko z njimi kar 65-krat obkrožili Zemljo.
Na twitterju je blagovna znamka zapisala, da »uteleša zabaven, živahen in spontan brazilski način življenja«, nič nenavadnega, da jih obožujejo vse generacije, ne glede na spol ali družbeni status. Zadnjih 15 let še celo nominiranci za oskarje v hotelsko sobo dobijo svoj par havajank. Ključ do takšnega uspeha je tudi v inovativnosti podjetja, slog natikačev se je skozi desetletja spreminjal, omejitev ni ne v barvah, ne slogih, prilagojeni so lahko hladnejšemu podnebju (bolj zaprti) ali modnim pistam (s kristali Swarovski).
V Indiji in Pakistanu natikačem rečejo hawaii chappal (chappal v hindujščini pomeni 'copate'), v Novi Zelandiji so jandals, v Avstraliji thongs, v Južni Afriki plakkies oziroma slip-slops, Brazilija ima chinelo, sandalia ali kar havaianas, na Filipinih so tsinelas, v Grčiji se japonke imenujejo sajonares (po japonski besedi za na svidenje), na Poljskem japonki, v Rusiji in Ukrajini vietnamki. V Veliki Britaniji in ZDA natikačem rečejo flip-flops.
Ko so jih v devetdesetih letih prejšnjega stoletja začeli nositi pripadniki višjega družbenega razreda in so modne smernice vplivale na razvoj kultnih natikačev, je prišla na police linija Havaianas Top v osmih barvnih odtenkih zgornjega dela podplata. Ta linija ima danes že 15 odtenkov. Nepozabno je bilo, ko je podjetje Havaianas, ki je v lasti brazilske tovarne Alpargatas, leta 1998 v duhu bližajočega se svetovnega prvenstva Fifa v Franciji predstavilo natikače z majhno brazilsko zastavo na traku Havaianas Copa, da bi podprlo brazilsko ekipo.
Danes so havajanke kultni modni dodatek, na voljo v različnih barvah, vsako leto tudi v novih dizajnih, ki pritegnejo moške in ženske, nad njimi so navdušeni tudi otroci. V mediteranskih mestih ni več nenavadno, če v poletnih mesecih v njih pridete v pisarno ali na poslovni sestanek. Dobite jih lahko za dva dolarja v Braziliji, v ZDA pa tudi do 75 dolarjev. Privlačen dizajn, udobje in kakovosten material, ki zagotavlja dolgo uporabo, so ključni razlogi, da so poletni dnevi v natikačih Havaianas lahko še bolj prijetni.
Letošnji dizajn je nastal v sodelovanju z ameriško televizijsko mrežo HBO in je posvečen trenutno najbolj priljubljeni seriji Igra prestolov. S skupno vizijo so ustvarili tri tematske modele japonk Game of Thrones (Igra prestolov), prežete z mistiko serije. Najnovejši modeli prepletajo obe nasprotji, led in ogenj, simbola družin Stark in Targaryen, ki jih dopolnjujejo impresivni elementi železnega prestola ter avtentični zemljevidi celine Westeros in območja Sedmih kraljestev.
Fenomen iz Brazilije
Priljubljeni brazilski natikači znamke Havaianas so v devetdesetih letih spremenili koncept poletne obutve. Japonke niso bile več le udobne, nositi jih je začela najprej brazilska, nato pa še ameriška estrada, ki je z dnevnimi in večernimi modnimi kombinacijami prepričala modne navdušence z vsega sveta. Predhodnice poletnih natikačev so bile tradicionalne japonske lesene sandale zori, v začetku 20. stoletja so jih že nosili na plažah Južnega Pacifika (Avstralija, Nova Zelandija, Papua Nova Gvineja). Prvi par natikačev Havaianas je nastal leta 1962 in je bil oblikovan po vzoru natikačev zori. Prve japonke so bile iz močne gume, ki je imela na zgornji površini vzorec, ki ponazarja riž, kakršen je še danes. Na voljo so bile v belo-modri kombinaciji, nosil pa jih je skoraj ves delavski razred v Braziliji. Ker so bile priljubljene in so se začeli pojavljati ponaredki, jih je podjetje Havaianas patentiralo. Njihov prodajni slogan je bil, da so le njihove pravi natikači, ki ne izgubijo oblike, ne smrdijo in trakci ne izgubijo elastičnosti.
Ko so zaradi napake v proizvodnji leta 1969 izdelali nekaj natikačev v zeleni in beli barvi, so jih kupci razgrabili in napaka se je pokazala za dobro priložnost za nov korak v razvoju podjetja. Prodajati so začeli še pare v rjavi, črni in rumeni barvi, ki so bili enako, če ne še bolj priljubljeni med kupci.
Poslovni in modni hit
Že prvo leto so se natikači Havaianas, kar je portugalska beseda za Havajke, prebivalke otočja Havaji, odlično prodajali in poceni obuvalo je vsak dan kupilo več tisoč Brazilcev. V naslednjih letih so ti natikači predstavljali že 90 odstotkov prodanih natikačev v Braziliji in vsako leto so stopala Brazilcev obula skoraj 100 milijonov novih parov gumijastih havajank. Od leta 1962 so jih prodali več kot pet milijard v več kot 85 državah, in če bi jih postavili v vrsto, bi lahko z njimi kar 65-krat obkrožili Zemljo.
Letošnji dizajn havajank je nastal v sodelovanju z ameriško televizijsko mrežo HBO in je posvečen trenutno najbolj priljubljeni seriji Igra prestolov.
Na twitterju je blagovna znamka zapisala, da »uteleša zabaven, živahen in spontan brazilski način življenja«, nič nenavadnega, da jih obožujejo vse generacije, ne glede na spol ali družbeni status. Zadnjih 15 let še celo nominiranci za oskarje v hotelsko sobo dobijo svoj par havajank. Ključ do takšnega uspeha je tudi v inovativnosti podjetja, slog natikačev se je skozi desetletja spreminjal, omejitev ni ne v barvah, ne slogih, prilagojeni so lahko hladnejšemu podnebju (bolj zaprti) ali modnim pistam (s kristali Swarovski).
V Indiji in Pakistanu natikačem rečejo hawaii chappal (chappal v hindujščini pomeni 'copate'), v Novi Zelandiji so jandals, v Avstraliji thongs, v Južni Afriki plakkies oziroma slip-slops, Brazilija ima chinelo, sandalia ali kar havaianas, na Filipinih so tsinelas, v Grčiji se japonke imenujejo sajonares (po japonski besedi za na svidenje), na Poljskem japonki, v Rusiji in Ukrajini vietnamki. V Veliki Britaniji in ZDA natikačem rečejo flip-flops.
Ko so jih v devetdesetih letih prejšnjega stoletja začeli nositi pripadniki višjega družbenega razreda in so modne smernice vplivale na razvoj kultnih natikačev, je prišla na police linija Havaianas Top v osmih barvnih odtenkih zgornjega dela podplata. Ta linija ima danes že 15 odtenkov. Nepozabno je bilo, ko je podjetje Havaianas, ki je v lasti brazilske tovarne Alpargatas, leta 1998 v duhu bližajočega se svetovnega prvenstva Fifa v Franciji predstavilo natikače z majhno brazilsko zastavo na traku Havaianas Copa, da bi podprlo brazilsko ekipo.
V havajankah tudi na sestanek
Danes so havajanke kultni modni dodatek, na voljo v različnih barvah, vsako leto tudi v novih dizajnih, ki pritegnejo moške in ženske, nad njimi so navdušeni tudi otroci. V mediteranskih mestih ni več nenavadno, če v poletnih mesecih v njih pridete v pisarno ali na poslovni sestanek. Dobite jih lahko za dva dolarja v Braziliji, v ZDA pa tudi do 75 dolarjev. Privlačen dizajn, udobje in kakovosten material, ki zagotavlja dolgo uporabo, so ključni razlogi, da so poletni dnevi v natikačih Havaianas lahko še bolj prijetni.
Od leta 1962 so prodali več kot pet milijard havajank v več kot 85 državah, in če bi jih postavili v vrsto, bi lahko z njimi kar 65-krat obkrožili Zemljo.
Letošnji dizajn je nastal v sodelovanju z ameriško televizijsko mrežo HBO in je posvečen trenutno najbolj priljubljeni seriji Igra prestolov. S skupno vizijo so ustvarili tri tematske modele japonk Game of Thrones (Igra prestolov), prežete z mistiko serije. Najnovejši modeli prepletajo obe nasprotji, led in ogenj, simbola družin Stark in Targaryen, ki jih dopolnjujejo impresivni elementi železnega prestola ter avtentični zemljevidi celine Westeros in območja Sedmih kraljestev.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.