Mateja Benedetti: Starih oblačil je na planetu za 8 generacij preveč

Slovenska modna oblikovalka in kostumografinja, ki je znana po konceptualnem oblikovanju, se je že predstavila v New Yorku, Parizu, Amsterdamu, Hongkongu ... ter prejela številne mednarodne nagrade, nedavno pa je na vegetarijanskem tednu mode v Los Angelesu za svoje kreacije požela ovacije. O njej so pisali celo v New York Timesu.
Fotografija: Mateja Benedetti, modna oblikovalka. Foto Tomi Lombar
Odpri galerijo
Mateja Benedetti, modna oblikovalka. Foto Tomi Lombar

Od nekdaj strastna zagovornica ekologije je leta 2014 opozorila nase z ekološko modno znamko Terra Urbana, danes pa se predstavlja z luksuzno globalno ekološko blagovno znamko Benedetti Life. Etična in trajnostno usmerjena znamka temelji na konceptu lepote, luksuza in inovativnih trajnostnih tkanin, certificiranih in biološko razgradljivih ali recikliranih. Poznate njena oblačila iz jabolčnega ali ananasovega usnja?


Kako začnete jutra?

Se obrnem na drugo stran postelje in zaprem oči, se spomnim sanj, skuham jutranjo kavo v kafetieri in pokličem najboljšo prijateljico.


Kako je videti vaš tipičen delovni dan?

Težko najdem tipičen dan, ker je res vsak dan drugačen, pa ne zato, ker bi jaz tako hotela ali v tem bistveno uživala, ampak moja narava dela je tako ekstremno raznolika. Ali sem doma, ali na fakulteti, ali v tovarni, pri šivilji ali v drugi državi za Benedetti Life. Skupno temu je, da sem veliko v stiku z ljudmi in največkrat govorim tri jezike. So dnevi, ko sem v izolaciji zaradi modnih skic ali besedil, so pa tudi taki, ko je vsaj 100 ali več ljudi v prostoru, in takrat veliko komuniciram.

 


Včasih se zdi, da stranke zahtevajo za premalo denarja preveč. Potrošniki so v poplavi nizkocenovne ponudbe postali razvajeni. Kakšno je vaše mnenje o slovenskih potrošnikih modnih oblačil in dodatkov?

Potrošniki odločajo, kaj bodo kupili, in tako je prav. Če najdejo to, kar jim ustreza, ceneje in če zadovolji njihove vrednote, ne vidim v tem nobenega problema. Ko pa govorimo o osveščenem potrošniku, pa je ta bistveno bolj kritičen in hoče tudi vedeti, kaj točno plačuje. In danes marsikateri potrošnik premisli, preden kupi poceni izdelek. Se pravi, da ga ne kupi ali pa kupi tistega, za katerega verjame, da je v skladu z njegovimi vrednotami. Za takega je pripravljen plačati tudi več. Ne ločujem potrošnikov po državah, ampak po zavesti.

 

BENEDETTI kolekcija. Foto Rok Petelin
BENEDETTI kolekcija. Foto Rok Petelin


Ste lastnica ene od 20 najbolj perspektivnih eko znamk na svetu. Raziskave kažejo, da gre z enim pranjem v okolje tudi 700 tisoč plastičnih mikrovlaken. Če oblačila vsebujejo umetna vlakna, lahko ogrozijo tudi svetovna morja. Kako skozi modno zgodbo ozavestiti aktualne probleme pri ljudeh?

Če se pri predelavi bombaža porabi 8000 kemikalij in pri pranju odvede toliko mikrovlaken, si lahko predstavljate, kaj bo, ko bo ves podmorski svet izginil, tudi na račun lepih oblačil. Pomembno je, da se o tem čim več javno govori in piše. A še bolj je pomembno spremeniti način proizvodnje in z visoko ceno ustaviti prekomerno potrošnjo, da se jasno ve, da ni več treba imeti novega kosa oblačila vsake tri mesece, ker je bolj pomembno ohraniti življenjske pogoje bivanja na zemlji. Starih oblačil je na našem planetu za osem generacij preveč. Te številke je treba razumeti, začeti reciklirati in uporabljati obstoječe proizvode. Nujno je delovati krožno ali kupovati oblačila z ustreznimi ekološkimi certifikati, ki niso onesnažila prsti in vode in so biorazgradljiva, kot so pri Benedetti Life.


Je moda dober posel?

Je, če si v tem uspešen. Ena podjetja obračajo bilijone, večina pa lahko pokriva le stroške ali pa gre v stečaj. Moda je med najbolj tveganimi posli, ker je odvisna od trenutnih trendov.


Kako preživljate proste konce tedna?

Prost konec tedna je pri meni pravljica.


Petek zvečer – doma na kavču ali s prijatelji v središču mesta?

Najraje sem sama doma na kavču, ker je takih trenutkov pri meni premalo.


Katera misel vas uspava v miren spanec?

Petje OM tibetanskih menihov.

Več iz rubrike