Trajnostno kolo iz rastlinskih vlaken

Kolo Astan je rastlinskega izvora, izdelano iz naravnih vlaken in zlepljeno z rastlinsko smolo.
Fotografija: Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Odpri galerijo
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design

Brazilska oblikovalca Guilherme Pella in Nicolas Rutzen sta v upanju, da bosta spremenila način proizvodnje koles, skupaj zasnovala kolo iz naravnih vlaken. Pridobivanje aluminija za izdelavo klasičnih koles namreč zahteva ogromno energije in veliko zemlje.          

image_alt
Zagonsko podjetje iz Arizone pridobiva vodo iz zraka

Kolo izžareva prefinjenost in brezčasnost

Dva mlada kolesarska navdušenca sta po skrbnem učenju oblikovanja uspela ustvarili izviren izdelek, ki sta ga opredelila kot ʼkolo iz naravnih vlaken, ki je lažje in močnejše od aluminijastih kolesʼ.

Pri izdelavi sta za lepljenje posameznih delov uporabila rastlinsko smolo. Čeprav je kolo ročno izdelano, so bili deli, ki sestavljajo inovativen leseni okvir, natančno odmerjeni in razrezani z laserjem. Da bi dosegla bolj trdno konstrukcijo, kot jo imajo kolesa iz aluminija, sta Pella in Rutzen razvila patentiran okvir, ki je okrepljen z mrežastim vzorcem.

Mrežast okvir v bistvu sledi naravni strukturi lesa, iz katerega je izdelan vsak sestavni del kolesa, kar povečuje njegovo odpornost. Okvir omogoča tudi, da kolo absorbira več udarcev in vibracij in tako še poveča udobje vožnje.

Čeprav je tehnični vidik kolesa impresiven, končni videz lesenega okvirja kolesa Astan izžareva prefinjenost in brezčasnost, so navdušeni poznavalci.

image_alt
Kam shraniti presežno energijo, ki jo proizvedejo vetrne elektrarne?

Zadnji del kolesa posnema videz človeških pljuč

Oblikovalca sta se pri odločanju o videzu kolesa vrnila h koreninam. Asimetrični vzorec okvirja namreč spominja na organsko mrežo drevesnih korenin.

Z biomimetično zasnovo kolesa in s trikotnim vzorcem okvirja sta Pella in Rutzen želela posnemati videz metuljevih kril. Kolo tudi po teži spominja na lahkega metulja, saj tehta le 4,5 kilograma. Na zadnjem delu kolesa sta dva ozka trikotnika, ki naj bi posnemala videz človeških pljuč.

Za kar 95 odstotkov bolj trajnosten proces

Prvi prototip kolesa sta Pella in Rutzen podarila slavnemu britanskemu arhitektu Normanu Fosterju, znanemu po izjemnih inovacijah in modernističnih projektih iz jekla in stekla, navaja spletna stran Yanko Design.

image_alt
Mate Rimac in Elon Musk skupaj v New Yorku

Ob predaji kolesa sta oblikovalca poudarila, da je poleg videza in opaznega končnega rezultata kolesa najbolj pomembna trajnost.

»Po mnenju raziskovalcev z brazilskih univerz Santa Catarina in São Carlos je bilo za Astan Bike ugotovljeno, da je proizvodni proces 95 odstotkov bolj trajnosten kot pri uporabi materialov, kot sta aluminij in ogljikova vlakna,« sta še povedala oblikovalca.

Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design
Foto: Posnetek zaslona/Yanko Design

Več iz rubrike