Nič več glasnih avtomobilov, kršiteljem grozi kazen

Kalifornija se je lotila pregona glasnih super avtomobilov z uvedbo novega pilotnega programa.
Fotografija: Prekomeren hrup mestnega prometa škoduje zdravju. Foto: Andrew Kelly / Reuters
Odpri galerijo
Prekomeren hrup mestnega prometa škoduje zdravju. Foto: Andrew Kelly / Reuters

Očitno avtomatizirani radarji za merjenje hitrosti še niso dovolj, saj ameriška zvezna država Kalifornija zdaj razmišlja o novem pilotnem programu, s katerim bo uvedla »zvočno aktivirane izvršilne sisteme«. Kalifornija je že zdaj znana po svojih strogih predpisih o emisijah in predelavah, vendar bo ta novost resnično razočarala avtomobilske navdušence, zlasti tiste, ki so glasno izražali svoje nestrinjanje s celotnim uvajanjem električnih vozil.

Boj proti onesnaževanju s hrupom

Svet postaja vse glasnejši, prekomerno onesnaževanje s hrupom pa ruši celotne ekosisteme, saj škoduje ljudem, živalim in celo rastlinam. Kot smo že pisali, je samo v Evropi več kot vsak peti prebivalec izpostavljen prekomernemu hrupu, ki škoduje njegovemu zdravju. Škodljivega trenda pa se očitno vedno bolj zavedajo tudi v določenih zveznih država ZDA.

image_alt
Smo preglasni? Znanstveniki opozarjajo na onesnaževanje s hrupom

Spletni portal Autoweek navaja, da bodo »zvočno aktivirani izvršilni sistemi« oblastem v Kaliforniji pomagali preganjati voznike preglasnih avtomobilov. Kalifornijski državni zakonodajni organ je nedavno odobril nov predlog zakona, ki nalaga, da bo avtomatizirano izvrševanje pilotnega programa trajalo od januarja 2023 do decembra 2027. Če bo zakon v celoti sprejet, se bo eksperimentalni program začel izvrševati v šestih kalifornijskih mestih in sicer prvi dan v letu 2023.

Zvočni radar za nadzor hrupa, nameščen v okviru načrta za kaznovanje glasnih motornih koles in drugih vozil v Parizu, Francija, 17. februar 2022. Foto: Noemie Olive / Reuters
Zvočni radar za nadzor hrupa, nameščen v okviru načrta za kaznovanje glasnih motornih koles in drugih vozil v Parizu, Francija, 17. februar 2022. Foto: Noemie Olive / Reuters

Do zdaj so se policisti pri preverjanju in izdajanju kazni kršiteljem sicer večinoma zanašali na merilnike ravni hrupa, ki jih morajo nositi s seboj, navaja spletna stran Luxury Launches. V skladu s predlogom zakona pa bo program temeljil na »zvočno aktiviranem izvršilnem sistemu«, ki bo začel delovati, ko bo senzor zaznal prekoračitev ravni hrupa, pametna kamera pa se bo uporabljala »za pridobitev jasne fotografije registrske tablice vozila«.

V New Yorku se pilotni program ni obnesel

Zanimivo je, da Kalifornija ni prva, ki je poskusila z avtomatiziranim sistemom za zatiranje glasnih izpušnih plinov, New York je denimo v svoji vojni proti glasnim avtomobilom že začel uporabljati tovrstne sisteme. Po več poročilih je pilotni program v New Yorku pred nekaj meseci začel izdajati obvestila kršiteljem po pošti.

image_alt
Novi Alfa Romeo Tonale bo povezan z NFT-jem; kaj to pomeni?

Samodejni sistem, ki ga uporabljajo v New Yorku, temelji na merilniku decibelov, ki sproži kamero, ko zazna hrup, ki presega zakonsko dovoljeno mejo, in pošlje obvestilo z uporabo samodejnega poštnega sistema.

Kršitelji so nato pozvani na pregled svojega vozila, kar pomeni, da imajo na voljo čas, da odpravijo težavo in se izognejo plačilu globe, izpostavljajo nekateri mediji. Pilotni program v New Yorku bo ponovno ocenjen 30. junija 2022, saj so zakonodajalci očitno ugotovili, da je program malce nerodno zastavljen.

image_alt
Podjetje Snap je izdelalo mini leteči dron za selfije

Več iz rubrike

Komentarji: