Naložba v trajnost je prihodnost mode

V prihodnost usmerjena modna podjetja se vedno bolj zavedajo, da je krožno gospodarstvo zelo pomembno.
Fotografija: Plastične vrečke so še vedno problem. Foto: LUCY NICHOLSON/REUTERS
Odpri galerijo
Plastične vrečke so še vedno problem. Foto: LUCY NICHOLSON/REUTERS

Investicijsko podjetje Closed Loop se osredotoča na naložbe v podjetja, ki pospešujejo razvoj krožnega gospodarstva. Gre predvsem za podjetja, ki načrtujejo odpadke in onesnaževanje, izdelke in materiale ohranjajo dlje v uporabi in hkrati obnavljajo naravne sisteme. Trenutni projekt, ki so si ga zadali, je pobuda za odstranitev plastičnih vrečk pri velikih prodajalcih.
image_alt
Superjahta iz karbonskih vlaken za 350 milijonov dolarjev

Glavni cilj je odstraniti plastične vrečke

 
Podjetje Closed Loop je ustanovil Center za krožno gospodarstvo z namenom vodenja sodelovanja med podjetji, vlagatelji in neprofitnimi organizacijami pri poskusnih pa tudi obsežnejših rešitvah za krožno gospodarstvo. S tem naj bi tudi odpravil tveganje, povezano z inovacijami za svoje poslovne partnerje.

Njihov glavni cilj je odpraviti plastične odpadke. V ta namen so lansko leto ustanovili organizacijo, ki pomaga podjetjem najti alternativo, ki bi nadomestila plastične vrečke. S programom Beyond the Bag želijo predvsem zmanjšati emisije toplogrednih plinov, ki nastajajo s proizvodnjo teh vrečk.
Nakupovanje brez plastičnih vrečk. Foto: Getty Images
Nakupovanje brez plastičnih vrečk. Foto: Getty Images

Vlagajo v vse dele vrednostne verige

 
Prizadevanja lahko potencialno spodbudijo napredek pri odpravljanju odpadkov povezanih z nakupovanjem na drobno. Hkrati pa signalizirajo vse večje zanimanje investicijske skupnosti za inovacije, ki so usmerjene v bolj čisto prihodnost, kar danes predstavlja velik izziv.
image_alt
Če menite, da je voda iz plastenke čistejša, se motite

Caroline Brown direktorica podjetja Closed Loop in nekdanja izvršna direktorica modne hiše Donna Karan je za Vogue Business povedala, da se trudijo vlagati v vse dele vrednostne verige in zavestno uravnotežiti naložbe, da bi omogočili edinstven ekosistem za podjetja v našem portfelju.

Closed Loop je v preteklosti že vložil v startup podjetje za recikliranje vlaken Evrnu, blagovno znamko oblačil For Days in spletno trgovino Thrilling, ki je med drugim specializirana za starinske in rabljene izdelke iz butikov po ZDA.
 
Modna industrija potrebuje precejšnjo prenovo, zato podjetje išče naložbe, ki vzbujajo ravnovesje med motečim, realnim in prilagodljivim. To pa lahko kolektivno pomaga premakniti industrijo iz linearnega gospodarstva, so prepričani strokovnjaki.

Izzivi so v vsaki fazi dobavne verige, pravijo poznavalci. Plastika za enkratno uporabo je med najnujnejšimi v industriji glede na vse dokaze o njeni škodljivosti na okolje in njeni vlogi, ne samo v potrošniški embalaži, ampak tudi v transportu, distribuciji in v trgovinah.
image_alt
Kam namerava Biden investirati 1200 milijard dolarjev?

V trgovinah začeli testiranje

 
Nedavno so v večjih trgovinah v ZDA začeli s testiranjem pilotov štirih izbranih inovacij natečaja Behind the Bag, da bi ugotovili, kaj najbolje nadomesti plastično vrečko.

Katy Daly direktorica centra za krožno gospodarstvo, pravi, da se je treba zavedati, da imajo kupci, trgovci na drobno in celotna industrija nasploh različne potrebe. Cilj testiranja različnih rešitev je preučiti, kaj je za vsakega posebej najbolje in zakaj, razlaga Dalyjeva. Ob tem pa je dodala, da sta najbolj pomembna vložen čas in sredstva velikih podjetij ter pripravljenost na eksperimentiranje.

»Pomembno je, da k reševanju trajnostnih izzivov pristopimo sistemsko,« meni Brownova. Vedno preučimo celotno vrednostno verigo od načrtovanja v zgodnji fazi, do konca življenjske dobe, še dodaja.
Papirnate vrečke za nakupovanje. Foto: Susana Vera/REUTERS
Papirnate vrečke za nakupovanje. Foto: Susana Vera/REUTERS

Novi poslovni modeli krepijo krožnost

 
Ocenjevanje celotne verige vrednosti v modi je ključno za naložbene odločitve Closed Loopa. Pomembno je tudi, kako bo inovacija delovala v obstoječem modnem ekosistemu, kar je ključnega pomena pri ocenjevanju stopnje sprejetja in uspeha, pravijo poznavalci. »Pri ocenjevanju teh naložb vedno upoštevamo te dejavnike,« pravi Brownova. Hkrati pa dodaja, da je sistemski pristop tudi tam, kjer so najbolj vznemirljive priložnosti za rast.
image_alt
Očarljivo samooskrbno mestece kmalu zgrajeno na obrobju Pariza

Podjetja, ki se zavzemajo za nove poslovne modele, ki krepijo krožnost, gradijo večjo zvestobo strank, imajo bogatejše zgodbe začetka, zmanjšajo visoko stopnjo izčrpavanja v modi in optimizirajo kapital s ponovno uporabo surovin, so prepričani poznavalci. »Naložbeno področje znotraj inovacij za bolj trajnostno prihodnost v modi ni bilo nikoli boljše,« je prepričana Brownova.

Več iz rubrike