Kako je pionir spletnega trženja prispeval k neverjetenemu uspehu Sensilaba

Kaja Kovič
Foto: Osebni arhiv

Preden je Rok Hrastnik postal eden izmed izvršnih direktorjev skupine Sensilab, enega najhitreje rastočih ponudnikov prehranskih dopolnil v EU in hkrati izmed najhitreje rastočih slovenskih spletnih trgovcev, je opravljal isto funkcijo v podjetju Iprom ter imel vlogo internetnega direktorja v Studiu Moderna, ...

... kjer je bil odgovoren za celoten razvoj in rezultate internetne prodaje podjetja na vseh trgih srednje in vzhodne Evrope, pri čemer je vodil ekipo več kot 140 internetnih tržnikov v regiji.

Hrastnika lahko opišemo kot enega vodilnih strokovnjakov za neposredno trženje na internetu. Je pogost predavatelj na največjih svetovnih konferencah direktnega marketinga, kot so ACCM in DMA v ZDA, Direct Mail World, in Teleshopping World v Nemčiji ter drugod po svetu, tudi Sloveniji.


Kako začne dan človek, ki je svetu znan kot pionir spletnega trženja? Predvidevam, da na internetu…(smeh)

Nikakor ne (smeh). 10 minut globokega dihanja, 10 minut meditacije, približno 45 minut telovadbe, priprava sveže stisnjenega soka ali proteinskega napitka, mrzel tuš, in odhod.
Načeloma se zjutraj pred delom ne vklapljam v internet. Tudi sicer se pretežno izogibam socialnim omrežjem, splošnim novicam, trač medijem in podobnemu.


Katera je najpomembnejša lekcija, ki vas jo je življenje naučilo?

Včasih si gor, včasih si dol, vse skupaj pa gre v ciklih. Na koncu je pomembno predvsem, da samega sebe ne jemlješ preveč resno, se ne pretvarjaš ali celo verjameš, da si najpametnejši na svetu, sprejemaš življenje, se pač trudiš v njem maksimalno uživati, in rineš stalno naprej. Dokler ti je vsaka izkušnja dobra lekcija, lahko greš dolgoročno samo navzgor.

Uspeh je posledica izjemnosti na vseh področjih – razvoj, proizvodnja, marketing in prodaja, ter seveda distribucija in podpora strankam.


Kako pa te lekcije in drugo znanje prenašate na zaposlene?

Delamo, ampak se zavedamo, da se vmes dogaja življenje. Velikokrat tudi pademo. Bistveno je predvsem, kako na ta padec odreagiramo in da se maksimalno potrudimo poiskati prave rešitve, jih preizkusiti ter spraviti v prakso. To je to. Od zaposlenih predvsem pričakujemo, da v slabih situacijah pravilno odreagirajo, iščejo rešitve, so hitri in razvijajo posel naprej. Zaposlenega ne moreš kriviti, če se svet spremeni čez noč. Od nje oz. njega lahko le pričakuješ, da se prilagodi novemu svetu.
Hkrati pa spodbujamo stalno eksperimentiranje. Pri eksperimentu nikoli ne veš ali bo uspešen ali ne. Sicer ne bi bil eksperiment. Zato od zaposlenih predvsem pričakujejo, da eksperiment izjemno izvedejo, rezultati pa so v rokah strank.

image
Sensilab: Marketinška akcija na facebooku.


Sensilab je v nekaj letih močno prosperiral – videti je, kot da poleg oplemenitene linije veliko truda vloženega v marketing in trženje.

Uspeh je posledica izjemnosti na vseh področjih – razvoj, proizvodnja, marketing in prodaja, ter seveda distribucija in podpora strankam. Največ naših zaposlenih je sicer tržnikov, ampak enakovredno pomembna so vsa področja.

Je pa res, da ogromno vlagamo v marketing. Naše mesečne investicije v internetno oglaševanje se gibljejo med pol milijona in enim milijonom evrov ter več. V zadnjih 8 mesecih smo ekipo povečali za skoraj tretjino. Naša interneta ekipa, ki je 100% centralizirala v Sloveniji, ima trenutno cca. 80 sodelavcev.

Hkrati pa se tudi zavedamo, da se svet stalno spreminja. Zato stalno aktivno delamo na 'naslednji veliki stvari' in smo stalno v procesu transformacije v našo naslednjo različico. Jasno nam je, da se moramo neprestalno spreminjati, nadgrajevati in izboljševati.


Koliko prehranskih dopolnil na dan pojeste? Kaj točno?

Ufff. Jem jih ciklično. Trenutno Omega 3, magnezij, vitamin D, vitamin B12, vitamin C, kurkuma, prebiotiki in probiotiki. Vse skupaj približno 12 kapsul dnevno.

Naše mesečne investicije v internetno oglaševanje se gibljejo med pol milijona in enim milijonom evrov ter več. V zadnjih 8 mesecih smo ekipo povečali za skoraj tretjino.


Kako opišete sodobno nakupovalno izkušnjo?

Različna od stranke do stranke in od podjetja do podjetja. Na eni strani imamo res kompleksne nakupe z množico stičnih točk med stranko in podjetjem ter hkrati še množicami virov informacij, na drugi pa impulzivne internetne nakupe. Vse skupaj je ena velika mešanica, ki postaja čedalje bolj zmešana, čedalje bolj kaotična.


Kaj je vaš največji dosežek v zasebnem in poslovnem delu življenja?

Zasebno, ko sem pred leti v približno pol leta shujšal s 130 kg na 90kg, in potem ostal približno fit preostanek življenja, seveda s skoki gor in dol.
Poslovno pa se težko opredelim za enega, ker so me vsi korak za korakom pripeljali do sem, pred mano je pa še desetletja razvoja. Vsekakor internetni razvoj, ki smo ga pred davnimi leti narediti na Studio Moderna. Izdaja lastne knjige v ZDA. Vse transformacije, ki smo jih naredili na Sensilabu, in nato zlasti naša eksplozivna rast na vse trge v EU, in to s centralizirano ekipo iz več kot 25 držav, kjer vsi ljudje sedijo v Ljubljani. Pa tudi kakšni spodleteli projekti, kot je bilo lansiranje prve slovenske e-založbe še davnega leta 2001 ali 2002.

image
Sensilab: Marketinška akcija na facebooku.


Kaj pa slabe lastnosti? Katere bi se radi znebili?

Bojda znam biti hitro vzkipljiv in agresiven do stvari, ki jih ne sprejemam, in nagnjen k odvisnostim, kot je hrana. To bi bilo fino enkrat odpraviti.

Vse skupaj približno 12 kapsul dnevno.


Kako se sproščate ob koncu dneva in zvečer?

Med tednom se pretežno ne, si pa vzamem nekaj časa za popoldansko telovadbo. Če imam pred spanjem še preveč aktivne misli si pomagam s kakšno sci-fi knjigo ali TV serijo.


Kako najraje preživljate vikende?

Z ženo na kolesu, ali potovanjih, ali s kuhanjem.

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Več iz rubrike