Je Netflix v zatonu?
Nedavno je Netflix poročal o padcu rasti števila naročnikov. To se je pretočnemu velikanu zgodilo drugič v zgodovini, in odraža trend, ki ga je po mnenju poznavalcev treba zaustaviti.
Netflix je s skupno skoraj 221 milijoni naročnikov še vedno največji ponudnik pretočnih storitev na svetu. Izguba 970.000 naročnikov v drugem četrtletju je bila manjša od predvidenih dveh milijonov, cena delnice pa se je ponovno nekoliko zvišala. Čeprav torej tega še ne bi mogli označiti za krizo, obstaja veliko zgodovinskih primerov, ki kažejo, da mora Netflix hitro ukrepati in nekoliko spremeniti svoj poslovni model.
Kodak, Blockbuster, BlackBerry in Yahoo! je le nekaj primerov prevladujočih blagovnih znamk, ki so plačale veliko ceno, ker se niso hitro odzvale na spremembe v svetu. Amazon Prime je nedavno prvič presegel 200 milijonov naročnikov, zato se zdi, da je Netflix v resnični nevarnosti, da ne bo več vodilni svetovni ponudnik pretočnih vsebin.
Po mnenju poznavalcev lahko Amazon Prime in Disney + (ki ima trenutno 152,1 milijona naročnikov), zlahka prehitita Netflix. Obe podjetji sta na področju pretočnega predvajanja morda novejši, vendar se lahko pohvalita z globokimi žepi in izjemno raznolikim portfeljem vsebin.
Velikan v zatonu
Razlogov za Netflixov nedavni padec je več, prvi pa je izčrpanost vrhunskih vsebin, navaja Ceo Magazine. Številni naročniki so do neke mere že videli vse, kar so iskali, zato jih je treba nahraniti z naslednjo uspešnico ali pa jim ponovno ponuditi pretekli katalog.
Poleg točke nasičenosti z vsebinami je prišlo do finančne racionalizacije številnih ponudnikov pretočnih vsebin po covidu-19. Po tem, ko so v času blokade poleg Netflixa dodali še druge storitve pretakanja, se je potreba po razpoložljivem dohodku povečala.
Finančni pritiski so tako nekatere potrošnike prisilili, da izbirajo med storitvami pretakanja, pri čemer je za starše morda prvič prevzel vodstvo Disney+. Poleg tega je deljenje gesel med družino in prijatelji postalo problem za Netflix in druge platforme za pretakanje.
Vendar ne smemo pozabiti, da je Netflix svoj imperij zgradil z agilno in prilagodljivo kulturo, tako da če se lahko katero koli podjetje odzove na razmere na trgu, je to verjetno prav Netflix. Že zdaj je napovedal ukrepe, s katerimi se bo spopadel proti najbolj perečim pomislekom.
Nove možnosti
V želji, da bi začel pridobivati nove naročnike ali obdržal naročnike, ki si Netflix kot diskrecijski nakup resnično težko privoščijo, bo velikan pretočnega videa predstavil cenejši izdelek, ki bo podprt s prihodki od oglaševanja.
»Verjetno bomo začeli na peščici trgov, kjer je poraba za oglaševanje precejšnja,« je podjetje zapisalo v svojem zadnjem pismu delničarjem. »Kot pri večini naših novih pobud nameravamo tudi to uvesti, poslušati in se učiti ter jo hitro nadgraditi, da bi izboljšali ponudbo. Zato bo naše oglaševalsko poslovanje čez nekaj let verjetno videti precej drugače, kot je videti prvi dan.«
Podjetje je razkrilo tudi, da je v začetni fazi testiranja strategije 'če jih ne moreš premagati, se jim pridruži', ki je po njihovih besedah v veliki meri usmerjena v monetizacijo nečesa, kar se že dogaja.
Izmenjava gesel med družino in prijatelji lahko postane zakonito početje s postopnim plačilom, ki bo odpravilo občutek krivde, neprijetnosti in kršenje zakonov. Poskusna različica bo za začetek uvedena v Latinski Ameriki. »Zdaj smo imeli več časa, da smo razumeli ta vprašanja in kako jih najbolje rešiti,« pravijo v podjetju.
Ali lahko Netflix ohrani svoj položaj vodilnega svetovnega ponudnika pretočnega predvajanja, bo pokazal čas. Vendar morda sobivanje z Amazon Prime in Disney+ pri približno 200 milijonih naročnikov pravzaprav ni slabo.
Ostaja pa vprašanje, ali se bo trenutni trend navzdol nadaljeval. Čeprav se zdi, da je Netflix okreten in agilen, bo le čas pokazal, ali se lahko dovolj hitro spremeni in prilagodi, še navaja Ceo Magazine.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.