Netflix izgubil milijone naročnikov, vrednost delnice šokantno nizka

Če si delite Netflixov račun, bo tega zdaj konec. Netflix v boju proti izgubam pritiska na uporabnike.
Fotografija: Če gledate Netflix in si delite račun z nekom drugim, bo tega zdaj konec. Netflix bo vse zaračunal. Foto: REUTERS/Mario Anzuoni
Odpri galerijo
Če gledate Netflix in si delite račun z nekom drugim, bo tega zdaj konec. Netflix bo vse zaračunal. Foto: REUTERS/Mario Anzuoni

Ameriški ponudnik pretočnih vsebin Netflix se prvič po desetih letih sooča z velikim padcem naročnikov. Novica, da je pretočni velikan v prvem četrtletju izgubil 200.000 naročnikov, je povzročila padec delnice za več kot 25 odstotkov.
 
Netflix izgublja na milijone naročnikov in šokira vlagatelje, saj so oni pričakovali povečanje za 2,6 milijona naročnikov. Foto: REUTERS/Dado Ruvic
Netflix izgublja na milijone naročnikov in šokira vlagatelje, saj so oni pričakovali povečanje za 2,6 milijona naročnikov. Foto: REUTERS/Dado Ruvic

Zaradi vojne v Ukrajini 700.000 naročnikov manj

Kot poročajo tuji mediji, so analitiki pričakovali, da bo število naročnikov naraslo za 2,7 milijona glede na skoraj štiri milijonsko rast v enakem obdobju lani.

Netflix napoveduje nadaljnji upad števila naročnikov, menijo namreč da jih bodo v drugem četrtletju izgubili še dva milijona. Za upad krivijo povečano konkurenco, stanje v gospodarstvu, počasno uvajanje širokopasovnih povezav in delitev gesel med naročniki. Močno pa je na število uporabnikov vplivala tudi prekinitev poslovanja v Rusiji zaradi invazije na Ukrajino. Po nekaterih podatkih naj bi podjetje v Rusiji izgubilo 700.000 naročnikov.

 

Napovedali vojno konkurenci

 
Sicer se v Netflixu trudijo pomiriti razburjenje vlagateljev in jih mirijo z obljubo, da bodo poskušali pospešiti rast z izboljšanjem "kakovosti programa" in lovljenja gledalcev, ki niso plačali naročnine, a program Netflix vseeno gledajo.
 
V mislih imajo torej idejo, da bodo vsem, ki si račun za Netflix delijo, kar iz prakse poznamo tudi na slovenskih tleh ( tj. ko imata dve gospodinjstvi en račun in vsebine Netflixa gledata na različnih naslovih), od zdaj naprej to prakso zaračunali. Pri tem naj bi šlo za preko 100 milijonov gospodinjstev, ki si delijo račune drugih uporabnikov.
 
In to še ni vse: Netflix bo letos za nove vsebine, s katerimi bo skušal pridobiti naročnike,  porabil 19,2 milijarde dolarjev in s tem je že napovedal vojno konkurenci, saj tekmuje z Amazonom, Appleom, Disneyjem in drugimi, ki veliko vlagajo v pretakanje.

image_alt
Štiri bistvene skrivnosti Netflixovega uspeha
 

Kljub umiku vlagateljev presegli napoved analitikov

Hkrati pa so se v podjetju odločili tudi, da bodo dodali opcijo, da lahko potrošniki izberejo cenejšo naročnino, podprto z oglasi. Čeprav je soustanovitelj in predsednik Netflixa Reed Hastings v preteklosti temu nasprotoval, vidi spremembo kot priložnost, navaja The Guardian.

Ko je januarja Netflix objavil, da se rast naročnikov upočasnjuje, so se številni vlagatelji umaknili. V prvem četrtletju so sicer zabeležili 3,53 dolarja dobička na delnico, s čimer so presegli napoved analitikov.

Zaradi zmanjšanja naročnikov iz 221,8 milijona v zadnjem četrtletju prejšnjega leta, na 221,6 milijona v prvem četrtletju tega leta, so se prihodki od prodaje ustavili pri 7,8 milijarde dolarjev, še navajajo tuji mediji.

 

Več iz rubrike

Komentarji: