Čaka Spotify enaka usoda kot Netflix?

Ljubitelji glasbe, pripravite se. Morda vas bo udarilo po žepu. Morda bo Spotify podražil vsebine. Vas zanima, zakaj?
Fotografija: Spotify je eden največjih ponudnikov storitev pretakanja glasbe z več kot 422 milijoni mesečnih aktivnih uporabnikov, vključno s 182 milijoni plačljivimi naročniki, od marca 2022. Foto: REUTERS/Dado Ruvič
Odpri galerijo
Spotify je eden največjih ponudnikov storitev pretakanja glasbe z več kot 422 milijoni mesečnih aktivnih uporabnikov, vključno s 182 milijoni plačljivimi naročniki, od marca 2022. Foto: REUTERS/Dado Ruvič

V preteklem tednu je Hollywood in Wall Street zajel padec cen delnic Netflixa. Prevladujoče vprašanje je bilo: ali je pretakanje dejansko slab posel? Ali povedano bolj preprosto: v kaj smo se zapletli?

Druge medijske delnice so bile uničene z Netflixom – to je razburjenje med vodilnimi, ki so zadnjih nekaj let poskušali kopirati, kar je naredil Netflix, in so verjeli, da jih bo borza za to nagradila.

Morda nobeno podjetje ni tako prizadelo nenadne spremembe kot Spotify, ki je izgubil skoraj 25 odstotkov v primerjavi z nivoji tik pred Netflixovim zapletom.

Podobno kot pri Netflixu se je tržna vrednost Spotifyja zmanjšala na manj kot tretjino pandemske najvišje vrednosti na manj kot 19 milijard dolarjev.

Pričakuje se, da bodo menedžerji medijev v prihodnjih tednih poskušali prepričati Wall Street, da kljub vsemu niso preveč podobni Netflixu.

Ali je torej pošteno prevrednotiti Spotify?

Tržna kapitalizacija Spotifyja je približno dvakrat večja od 10 milijard dolarjev prihodkov lani.

Za primerjavo, Netflixova tržna kapitalizacija v višini 88 milijard dolarjev je približno trikrat večja od prihodkov iz leta 2021.

Med Spotifyjem in Netflixom so jasne podobnosti:

  • Oba sta bila pionirja pretakanja v svojih panogah.
  • Obema je uspelo ujeti na stotine milijonov naročnikov in zgraditi blagovne znamke, ki so znane po vsem svetu.
  • Oba sta pod pritiskom, da še naprej spodbujata hitro rast naročnikov, ker se njihove cene delnic zanašajo na to.
  • Oba sta zadnjih nekaj let po svetu iskala nove naročnike.

Oris poslovanja Spotifya v zadnjem obdobju

V  prvem četrtletju je nekoliko pod pričakovanji. Ponudnik pretočne glasbe Spotify je v prvem četrtletju 2022 vknjižil 131 milijonov dolarjev čistega dobička in 2,7 milijarde dolarjev prihodkov, kar je nekoliko manj od pričakovanj trga.

Pod pričakovanji je bila tudi rast števila novih plačljivih naročnikov, konec marca so jih zabeležili 182 milijonov, medtem ko so jih pričakovali 183 milijonov.

Tudii Spotify je po napadu Rusije na Ukrajino prekinil poslovanje v Rusiji, kar se je dokončno zgodilo 11. aprila.Foto: REUTERS/Dado Ruvič
Tudii Spotify je po napadu Rusije na Ukrajino prekinil poslovanje v Rusiji, kar se je dokončno zgodilo 11. aprila.Foto: REUTERS/Dado Ruvič

Konec prvega četrtletja je imel Spotify 15 odstotkov plačljivih naročnikov več kot v enakem obdobju lani, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Rast števila naročnikov je sicer zaviral umik storitve iz Rusije, a so ob tem zabeležili nekoliko boljše rezultate v Latinski Ameriki in Evropi, so pri Spotifyu pojasnili v sporočilu za javnost.

image_alt
Netflix izgubil milijone naročnikov, vrednost delnice šokantno nizka

Tako kot številna zahodna podjetja je tudi Spotify po napadu Rusije na Ukrajino prekinil poslovanje v Rusiji, kar se je dokončno zgodilo 11. aprila. Družba, ki je bila ustanovljena na Švedskem, upa, da bo do konca naslednjega četrtletja imela 187 milijonov plačljivih naročnikov, v Rusiji pa bo izgubila še 600.000 naročnikov.

image_alt
Najbolje plačani igralci v letu 2021

Skupno število brezplačnih in plačljivih mesečnih uporabnikov platforme je v prvem četrtletju znašalo 422 milijonov, kar je bilo nad pričakovanji skupine in v skladu s pričakovanji analitikov Wall Streeta.

Po objavi poslovnih rezultatov so se delnice družbe na newyorški borzi, kjer podjetje kotira, pocenile za več kot 11 odstotkov, je še poročala AFP.

image_alt
Digitalne streaming platforme so nova zasvojenost

Več iz rubrike