Digitalne streaming platforme so nova zasvojenost

Netflix je lepo izkoristil svoj položaj prvega in primarnega ponudnika digitalnih videoposnetkov. Za leto 2021 napovedali več kot 70 svojih, izvirnih filmov.
Fotografija: FOTO: REUTERS
Odpri galerijo
FOTO: REUTERS

Prihod pandemije je dodobra spremenil naš svet. Ne samo, da so se naše nakupne navade spremenile, tudi naše digitalne navade so danes precej drugačne kot pred dobrim letom.

Veliko več časa preživimo pred ekrani, veliko več različnih aplikacij uporabljamo in predvsem, veliko več je neosebnih stikov, ki smo jih zamenjali za e-stike. Družba se je transformirala iz “social distancinga” v “distant socializing”, se pravi druženje na daljavo.

Vsekakor pa so naše navade pametnih telefonov stalnica in bodo ostale. FOTO: Eržen Jure
Vsekakor pa so naše navade pametnih telefonov stalnica in bodo ostale. FOTO: Eržen Jure
Naši pametni telefoni pa so postali naš najboljši prijatelj. S tem pa smo odprli vrata raznim digitalnim streaming platformam, družbenim omrežjem in raznim aplikacijam.
 
Danes, preživimo v povprečju kar 7 ur in 50 minut pred raznimi mediji. Uporaba različnih medijev je zrasla kar za 15% v primerjavi z lanskim letom in sicer je tukaj največ pridobila znana platforma Netflix z 204 milijoni mesečnih uporabnikov.

Kar 27 minut več dnevno namenim tej platformi. Danes je v povprečju vsak naročen na vsaj 3 streaming ponudnike oziroma platforme za predvajanje video vsebin.

Kar 2 ure in 22 minut v povprečju preživimo na družbenih omrežjih. 59% generacije Z prizna, da nebi mogli preživeti celega dneva brez dopisovanja, družbenih omrežij, pravzaprav brez pametnega telefona.

V ZDA odrasla oseba preživi kar 12 ur in 9 minut na dan pred raznimi mediji, med njimi tudi streaming platforme kot so Netfliy, Youtube, Hulu, Disney+ ter mnoge druge1.
 
V času panedmije so zelo prosperirale prav streaming platforme. Vse se borijo za našo pozornost in ogromno jih ima izjemno število uporabnikov. Katera izmed njih pa zmagujejo?
 
Platforme glede na mesečno število aktivnih uporabnikov2:

1. Netflix                                                     203.7 milijonov uporabnikov
2. Amazon Prime Video                         150 milijonov uporabnikov
3. Spotify                                                    144 milijonov uporabnikov
4. Tencent Video                                     120 milijonov uporabnikov
5. The Walt Disney Company                             94.9 milijonov uporabnikov
6. Apple Music                                          68 milijonov uporabnikov
 
Kot lahko vidimo, Netflix prevladuje, saj je lepo izkoristil svoj položaj prvega in primarnega ponudnika digitalnih videoposnetkov.

Čeprav se je število novih uporabnikov v ZDA počasi začelo umirjati, je rast Netflix sedaj zelo močno usmerjena v mednarodne vode, kjer so prisotni v več kot 190 državah.

Zelo veliko vlagajo v svojo lastno produkcijo, kjer so samo za leto 2021 napovedali več kot 70 svojih, izvirnih filmov.
 
Zgodba je enaka na avdio trgu, kjer s 144 milijonov aktivnih mesečnih uporabnikov prevladuje Spotifyj. Sledi mu Apple Music s skoraj polovico manjšim številom.
 
Kot lahko vidimo smo postali še bolj vpeti v digitalni svet. Različne platfomre so nadomestile čas po socializiranju in »klepete ob kavicah« s sodelavci.

FOTO: REUTERS
FOTO: REUTERS
Čeprav se bo naše stanje počasi normaliziralo s prestopom v čas pred panedmijo, pa bomo vsekakor čutili posledice.

Spremembe naših digitalnih navad bodo ostale.

Po vsej verjetnosti bomo zmanjšali uporabo naših laptopov in stacionarnih računalnikov, vsekakor pa so naše navade pametnih telefonov stalnica in bodo ostale. Zato je izjemnega pomena, da se tega zavedamo in sami pri sebi postavimo ločnice med časom, ko smo online in časom, ko smo vpeti v naš vsakdanjik, ki ne zajema digitalnih naprav.
 

Reference:  
 
 
 
 

Več iz rubrike