Inovacije, ki povečajo varnost in izboljšajo vožnjo s kolesom

Kolesa so vedno bolj priljubljeno prevozno sredstvo. Na trgu se pojavlja vse več zabavnih in funkcionalnih dodatkov, ki nadgradijo kolesarsko izkušnjo.
Fotografija: METL. Foto: Smart Tire Company / Pinterest
Odpri galerijo
METL. Foto: Smart Tire Company / Pinterest

Kolesarjenje ni le okolju prijazen način prevoza, ampak pozitivno vpliva tudi na zdravje in počutje uporabnika, zato je kolo redni človekov spremljevalec. Predstavljamo vam inovacije, ki še dodatno izboljšajo varnost na kolesu in nudijo nadgrajeno izkušnjo vožnje.

ReTyre

Norveško podjetje je razvilo preprost mehanizem oziroma sistem ReTyre, ki ga lahko namestite na gume kolesa glede na lokacijo ali vremenske razmere. »Navajeni ste menjati čevlje in jakno glede na lokacijo ali vreme. Zakaj ne bi enako storiti tudi s kolesom,« pojasnjuje podjetje na spletni strani Yanko Design, kjer so zbrali predstavljene inovacije in pripomočke.

ReTyre. Foto: ReTyre / Pinterest
ReTyre. Foto: ReTyre / Pinterest

S preprostim mehanizmom na zapenjanje z zadrgo lahko uporabnik na pnevmatike namesti sekundarni, trši plašč, ki omogoča vožnjo po zahtevnem terenu. Širok izbor pnevmatik omogoča vožnjo po blatu, gramozu, skalah ali celo snegu. Po navedbah podjetja so pnevmatike ReTyre edini komplet, ki ga kolesar potrebuje za vožnjo, ne glede na hitrost, razdaljo ali razmere.

Vento

Kolesarsko svetilko oziroma koncept Vento je navdihnila želja »na novo izumiti načine uporabe in proizvodnje energije«, navaja Yanko Design. Mikroturbina Vento je sestavljena iz štirih glavnih delov in je kot miniaturna vetrna turbina. Izdelana je iz recikliranega pleksi stekla in aluminija, poganja pa jo vetrna energija, medtem ko je kolo v gibanju.

image_alt
Inovacija, ki bo popestrila vožnjo z električnim kolesom

Vetrna energija se pretvori v električno energijo z elektromagnetno indukcijo, ki poteka v generatorju turbine. Baterija kolesarske svetilke nato shranjuje to energijo, LED žarnica pa proizvaja svetlobo. Tako lahko uporabnik med vožnjo s kolesom izkoristi veter, koncept pa ima morda tudi večji potencial.

Vento. Foto: Vento / Pinterest
Vento. Foto: Vento / Pinterest

Ray

Cha Hongkun, oblikovalec s Kitajske, je razmišljal o tem, da bi zasnovo prenosne svetilke izboljšal do te mere, da bi bila ta primerna za širši nabor dejavnosti. Hongkun je prenosno luč za zunanjo uporabo poimenoval 'Ray'. Šlo naj bi za prvi tovrsten koncept. V bistvu gre za širok trak, ki ga je mogoče pripeti na kolo, nahrbtnik ali karkoli drugega.

image_alt
Revolucionarni material, ki nadomešča plastično embalažo

Zaradi preproste uporabe in enostavnih prenosnih lastnosti je to pripomoček, ki ga lahko posameznik uporablja vedno in povsod. Prenosna LED lučka se lahko polni z napajalno enoto, združljivo z vrsto kabla USB-C, ali prek običajne stenske vtičnice.

ENVOY

Antonio Martins je s preoblikovanjem kolesarske čelade ENVOY za svojo zasnovo prejel srebrno nagrado na natečaju spletne strani Yanko Design. »Da bi postala čelada ENVOY varnejša, sem zasnoval odstranljivo zaščito za brado in praktičen sistem zaskočk. Zaradi čiste oblike je ščitnik za brado videti kot del čelade,« je za spletno stran dejal Martins. ENVOY se z Martinsovim konceptom lahko uporablja kot običajna kolesarska čelada, z zaščito za brado pa lahko uporabniku služi tudi kot čelada za motor.

Koncept čelade ENVOY, ki ga je zasnoval Antonio Martins. Foto: Yanko Design
Koncept čelade ENVOY, ki ga je zasnoval Antonio Martins. Foto: Yanko Design

Med več sto prijavljenimi deli na natečaju YD x KeyShot Design Challenge je Jonathan Hatch s preoblikovanjem čelade ENVOY predstavil novo pametno funkcijo. Zamislil si je par vlečnih ploščic, ki omogočajo, da se čelado razdeli na dva dela, kar reševalcem olajša enostavno in varno odstranitev pokrivala v primeru nesreče. »Moj dodatek h konceptu čelade ENVOY je izboljšati uporabnikovo varnost v primeru nesreče,« je Hatch pojasnil za Yanko Design.

Airban

Čelada za mestna kolesa Airban je namenjena zaščiti pred onesnaženostjo zraka. Napredna čelada posesa onesnažen zrak, ga filtrira in nato prečiščen zrak pošilja na fiksni obrazni ščitnik, ki je nekoliko oddaljen od obraza. Ko se kolesar premika naprej, zrak prehaja skozi odprtine na sprednji strani in vstopa v zračni kanal, hkrati pa se ta od zadaj dovaja prek majhnega brezkrtačnega ventilatorja.

image_alt
Odprtje trgovin brez blagajn, v katerih kupec vzame izdelke in odide

Zrak, ki vstopa v čelado Airban iz obeh kanalov, se prečisti prek filtra HEPA, ki odstrani 99,97 odstotka delcev velikosti 0,3 mikrometra. Sloj aktivnega oglja pomaga odpraviti dim, vonjave in druga onesnaževala, voznika pa oskrbuje s čistim zrakom, tudi ko se ta znajde v zelo onesnaženem okolju.

METL

Če ste že mislili, da so kolesarske pnevmatike brez zračnic najboljša stvar na cesti za vaše kolo, je prišla naslednja revolucija. Tehnologija, ki jo NASA uporablja na svojih misijah, je zdaj prodrla na področje potrošništva v obliki pnevmatike METL, ki jo je razvilo zagonsko podjetje Smart Tire Company. Slednje je tehnologijo licenciralo z namenom, da bi jo v bližnji prihodnosti preneslo na kolesarske steze.

METL. Foto: Smart Tire Company / Pinterest
METL. Foto: Smart Tire Company / Pinterest

Kolesarske pnevmatike METL brez zraka so izdelane na podlagi tehnologije SMART (Shape Memory Alloy Radial Technology), ki je izdelana iz kot titan močnega, lahkega in hkrati izjemno elastičnega materiala, znanega kot NiTinol+. Gre za zlitino niklja in titana. Ta čarobni material po navedbah podjetja »preuredi svojo molekularno strukturo, ko ga upognete, vendar se nato takoj povrne v začetno obliko«. Pnevmatike METL naj bi zadoščale za celotno življenjsko dobo kolesa, kar pomeni, da se posamezniku ni treba ukvarjati s praznimi ali obrabljenimi pnevmatikami.

Več iz rubrike

Komentarji: