Revolucionarni material, ki nadomešča plastično embalažo

Notpla je biološko razgradljiv material, ki je užiten in se razgradi v štirih do šestih tednih.
Fotografija: Biorazgradljiva in užitna embalaža Notpla. Foto: Notpla / Superunion
Odpri galerijo
Biorazgradljiva in užitna embalaža Notpla. Foto: Notpla / Superunion

Trajnostno naravnano zagonsko podjetje Notpla je ustvarilo istoimensko užitno in biorazgradljivo embalažo iz morskih alg in rastlin. Ime prozorne embalaže je prav tako precej transparentno in je okrajšava angleških besed 'not plastic'. Embalaža Notpla se že uporablja za zadrževanje tekočine v izdelku Ooho, ki ga lahko športniki pojejo oziroma popijejo.

Alternativa plastiki

»Notpla je zagonsko podjetje za trajnostno embalažo, ki je izdelana iz morskih alg in s katero si podjetje prizadeva, da bi embalaža, kot jo poznamo, izginila po naravni poti,« je za Dezeen povedal višji kreativni direktor Superuniona Mark Wood.

image_alt
Kavbojke iz divje koprive osvajajo svet

Agencija za znamčenje (ang. branding) Superunion je oblikovala ime Notpla in vizualno identiteto za zagonsko podjetje. Ta vključuje animirani logotip, ki spominja na posodo, ki se polni z vodo in je vidna le, ko je napolnjena, kot v primeru prozorne embalaže.

Wood je pojasnil, da vsako leto v oceane odvržemo približno osem milijonov ton plastike in dodal: »Vedenje po celem svetu se mora spremeniti, ko gre za plastiko za enkratno uporabo.« Po besedah oblikovalcev podjetja Notpla je material v celoti biorazgradljiv in užiten ter ga je mogoče doma kompostirati v štirih do šestih tednih.

Foto: Notpla / Superunion
Foto: Notpla / Superunion
Notpla pravi, da so morske alge trajnostni material za izdelavo embalaže, saj podvodni rastlini ni treba tekmovati za rodovitno zemljo z drugimi pridelki. Poleg tega alge, tako kot druge zelene rastline, za izvajanje fotosinteze porabljajo ogljikov dioksid. Tako ga črpajo iz ozračja, nazaj pa sproščajo kisik.

Ooho in Ohoho

Zagonsko podjetje Notpla stoji tudi za izdelkom Ooho, ki je izdelan iz okolju prijazne embalaže. Gre za vrečke, napolnjene s tekočino, ki jo uživajo tekači med športnimi dogodki. Leta 2019 je bil Ooho preizkušen na londonskem maratonu, kjer so tekači med tekom uporabljali vrečke, napolnjene s športno pijačo Lucozade.

image_alt
Inovativna svetilka, ki sveti 45 dni s pol litra slane vode

Oblikovalci iz podjetja Notpla so izdelali tudi manjše različice Ohoho, ki so namenjene zadrževanju tekočine, kot so zobna pasta, kava in krema za sončenje. »Končni cilj je, da bi z zagotavljanjem pozitivne alternative preprečili izdelavo milijarde plastičnih embalaž za enkratno uporabo,« je dejal Wood. Dodal je še, da verjame v spremembe na področju plastičnih odpadkov z uporabo biorazgradljive embalaže Notpla.

Podjetje Notpla je bilo pred tem znano pod imenom Skipping Rock Lab. Leta 2014 sta ga ustanovila Rodrigo Garcia Gonzalez in Pierre Paslier, medtem ko sta študirala inženiring inovacijskega oblikovanja.

Več iz rubrike

Komentarji: