Inovacija, ki bo popestrila vožnjo z električnim kolesom
Ekipa inovatorjev z Nove Zelandije je razvila preprosto napravo Speedi, ki omogoča 1,5-krat hitrejšo vožnjo.
Odpri galerijo
Ko električno kolo doseže najvišjo dovoljeno hitrost, elektromotor preneha z delovanjem in kolesar lahko vozi hitreje le še z lastno močjo ali s pomočjo gravitacije. Ekipa inovatorjev z Nove Zelandije je razvila preprosto napravo Speedi, ki s pomočjo magneta in zobniškega sistema pretenta senzorje na kolesu in omogoči 1,5-krat hitrejšo vožnjo.
Številna električna kolesa uporabljajo magnetni senzor na zadnjem kolesu za merjenje hitrosti vožnje. Ko tako kolo doseže vnaprej nastavljeno najvišjo dovoljeno hitrost, elektromotor preneha z delovanjem, tudi če ima še nekaj moči. Podjetje NLS Components je z napravo Speedi iznašlo način, kako pridobiti več moči iz elektromotorja.
Speedi s pomočjo magneta pretenta magnetni senzor na zadnjem kolesu. Ta je vgrajen v zobnik, ki je del mehanskega planetarnega zobniškega sistema s prestavnim razmerjem 1 proti 1,5. Magnetni senzor poda elektromotorju informacijo, da je hitrost za polovico manjša, kot je v resnici, kar uporabniku omogoči hitrejšo vožnjo. Glede na navedbe proizvajalcev naprave lahko električno kolo s pomočjo pripomočka doseže 1,5-krat višjo hitrost.
Na spletni strani Electrek so opisane nekatere prednosti in slabosti naprave Speedi. Prednost naj bi bila, da kljub predelavi druge meritve pogonskega sistema, kot so navor, moč in temperatura, niso motene. Poleg tega namestitev naprave ne zahteva, da uporabnik odpre in predela motor ali pogonski sistem. Vgradnja naprave je dokaj enostavna in hitra.
Ekipa pri NLS Components je že razvila različice naprave, ki so združljive s kolesi blagovnih znamk Trek, Specialized, Giant in Santa Cruz. Ponujajo tudi enote po meri, ki jih je po potrebi mogoče združiti z drugimi blagovnimi znamkami. Cena naprave Speedi znaša približno 100 evrov. Na spletni strani Electrek menijo, da bi moral ob predelavi e-kolesa z napravo Speedi vsak sam odgovarjati za hitrejšo obrabo pogonskega sklopa in sestavnih delov kolesa.
Kaj je Speedi in kako deluje?
Številna električna kolesa uporabljajo magnetni senzor na zadnjem kolesu za merjenje hitrosti vožnje. Ko tako kolo doseže vnaprej nastavljeno najvišjo dovoljeno hitrost, elektromotor preneha z delovanjem, tudi če ima še nekaj moči. Podjetje NLS Components je z napravo Speedi iznašlo način, kako pridobiti več moči iz elektromotorja.
Speedi s pomočjo magneta pretenta magnetni senzor na zadnjem kolesu. Ta je vgrajen v zobnik, ki je del mehanskega planetarnega zobniškega sistema s prestavnim razmerjem 1 proti 1,5. Magnetni senzor poda elektromotorju informacijo, da je hitrost za polovico manjša, kot je v resnici, kar uporabniku omogoči hitrejšo vožnjo. Glede na navedbe proizvajalcev naprave lahko električno kolo s pomočjo pripomočka doseže 1,5-krat višjo hitrost.
Prednosti in slabosti
Na spletni strani Electrek so opisane nekatere prednosti in slabosti naprave Speedi. Prednost naj bi bila, da kljub predelavi druge meritve pogonskega sistema, kot so navor, moč in temperatura, niso motene. Poleg tega namestitev naprave ne zahteva, da uporabnik odpre in predela motor ali pogonski sistem. Vgradnja naprave je dokaj enostavna in hitra.
Kot slabost pa Electrek navaja, da lahko namestitev in uporaba naprave potencialno izniči garancijo proizvajalca na električno kolo. Glede naprave bi se uporabniki zato morali najprej pozanimati pri proizvajalcu e-kolesa, da se izognejo nepotrebnim težavam. Poleg tega je treba upoštevati lokalne omejitve in predpise za e-kolesa in se prepričati, ali je naprava Speedi na določenem območju sploh dovoljena, navaja Electrek.
Ekipa pri NLS Components je že razvila različice naprave, ki so združljive s kolesi blagovnih znamk Trek, Specialized, Giant in Santa Cruz. Ponujajo tudi enote po meri, ki jih je po potrebi mogoče združiti z drugimi blagovnimi znamkami. Cena naprave Speedi znaša približno 100 evrov. Na spletni strani Electrek menijo, da bi moral ob predelavi e-kolesa z napravo Speedi vsak sam odgovarjati za hitrejšo obrabo pogonskega sklopa in sestavnih delov kolesa.
Več iz rubrike
Brez omrežij ne bo niti vetrnic in sončnih elektrarn
Elektrodistributerji nimajo niti dovolj denarja niti kadrov za zeleni prehod, pravijo poznavalci.
Bogate podpore obnovljivim virom ne prepričajo vseh
Milijoni bodo šli v spodbude za vetrnice in sončne elektrarne, a to naj bo tam, kjer je omrežje.