Neverjetno je, kako močan si lahko, če imaš jasno vizijo

Imeti vizijo ne pomeni samo imeti neko željo po nečem ampak pomeni imeti strast.
Fotografija: FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
FOTO: Getty Images/iStockphoto

Ko s podjetniki  govorimo o uspešni organizaciji podjetja, je zelo pomembno, da začnemo na začetku. Pogosto slišim, kaj vse bi bilo potrebno prestrukturirati in izboljšati na podjetju ali v osebnem življenju podjetnika, pa vse skupaj nima ne repa ne glave. Po navadi to izgleda tako, da mi podjetnik pove, da bo zaposlil nekaj novih delavcev, ko ga vprašam zakaj in kaj bodo počeli, pa se po navadi zatakne. Vedo, da potrebujejo več rok, ne razumejo pa, da lahko trenutno delo organiziramo na ta način, da bi že ti zaposleni, ki trenutno so prisotni v podjetju, lahko samostojno opravili vse naloge. Včasih mi celo podajo odgovor, da bodo ti delavci samo delali, saj ne potrebujejo jasnih nalog. Jaz se s tem nikakor ne strinjam. V nadaljevanju bom nekoliko bolj razložila svojo miselnost in delovno prakso.


Preden ustanovite podjetje ali novega razširite, je pomembno, da poznate svojo vizijo. Če vizije nimate, boste zelo težko določali v katero smer korakate in kateri cilj želite doseči. To mora biti nek cilj ki je jasno določen in merljiv. Bolj kot bo specifičen in boste jasno vedeli, kdaj ste ga dosegli, večja je možnost, da ga boste dosegli.
 
Primer: včeraj sem vprašala enega podjetnika, kaj je njegova vizija. Odgovoril mi je, da je vizija ta, da je njegovo podjetje najmočnejše in najboljše v Sloveniji v tej določeni branži. Nato sem ga postavila v scenarij; srečava se čez 10 let in te jaz vprašam, če si svojo vizijo dosegel in če je podjetje »največje in najmočnejše«. Na podlagi česa mi boš lahko to dokazal? S kom se primerjaš?.
 

Torej, če želimo določiti jasno vizijo, moramo biti konkretni. Če je moja vizija zmagati na evropskem prvenstvu, in nato zmagam in dobim pokal, sem svojo vizijo dosegla. Podobno je v poslu. Če je moja vizija odpreti 5 trgovin na območju Slovenije in imam čez 10 let odprtih 6 trgovin, lahko rečem, da je moja vizija dosežena in sem pripravljena na nove izzive. Ko imamo jasno postavljeno vizijo, lahko pričnemo s kreiranjem strategije in postavljanjem manjših ciljev, ki jih moramo doseči, da bi se naša vizija uresničila.
 

Ko si maratonec zamisli neko vizijo in ima jasen cilj, ki ga mora doseči, si mora zelo jasno postaviti tudi strategijo, kako bo to dosegel. Strategija je dolgoročen načrt, sestavljen iz nekih dejanj, ki jih moramo izvesti, da rešimo nek problem pri doseganju določenega cilja.  
 
Maratonec si mora postaviti plan treningov, prehranski plan in ne nazadnje organizirati svoj vsakdan na način, ki spodbuja dosego vizije. Podjetniki smo kot maratonci. Za to, da dosežemo neko širitev, nek razvoj, ki ga sami jasno vidimo, moramo imeti zelo strukturiran plan treningov. Nastaviti moramo manjše cilje, ki nas bodo do te vizije pripeljali. Če želimo doseči to, da imamo več časa na primer, moramo ugotoviti, na kak način bomo predali naloge podrejenim, da bo posel nemoteno tekel, mi bomo pa imeli posledično več časa.
 
FOTO: Osebni arhiv
FOTO: Osebni arhiv


Tako kot naša vizija, morajo biti tudi cilji jasno zastavljeni, zato da točno vemo, kdaj smo jih dosegli.
 
Kar nekaj krat sem s podjetniki ustvarila tablo vizije »vision board« po angleško, na katero s pomočjo slik, barv in datumskih označb jasno začrtamo svojo pot. Pomaga tudi, če si pustimo kak prazen prostorček, ki ga lahko obkljukamo, ko dosežemo nek cilj.
 

Ne omejujte svoje vizije na podlagi trenutnih sredstev

 
Začetni koraki na poti doseganja vizije se komu lahko zdijo nemogoči in težki. Strinjam se, da je doseganje vizije vedno izziv, še posebej, če stopamo iz svoje cone udobja. Pojavi se lahko veliko skrbi in strahov, ki niso zanemarljivi. Najpogosteje se ta strah pojavi  iz finančnega vidika.
 

Sama verjamem v moč pozitivnih misli in v dejstvo, da če bomo pozitivno gledali na svet, bomo privlačili pozitivne stvari. Če imamo postavljeno vizijo, ki se nam je porodila iz srca in strastno verjamemo vanjo, bomo prej ali slej našli način, kako to doseči. Zato je pomembno, da se vizija, ki jo nastavimo za podjetje, v veliki meri sklada z našo osebno vizijo.

Zakaj je naša vizija pomembna?

 
Mark Twain zelo lepo pove: »Dva najpomembnejša dneva v našem življenju sta dan, ko smo se rodili in dan, ko ugotovimo zakaj«. Lahko postanemo namreč vse, kar si zamislimo in lahko nam uspe vse kar si zadamo. Morda se neka želja ali sanje zdijo še tako oddaljene in nemogoče, a verjemite, to je samo zato, ker ne vidite še poti do tja.
 
 

Več iz rubrike