Tudi delo na daljavo ima svoje meje

Če računalnik lahko dela 24 ur na dan, še ne pomeni da morajo zaposleni tudi.
Fotografija: FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
FOTO: Getty Images/iStockphoto

Ang Sze Pheng, direktorica kadrovske službe APAC je delila napotke, kako se spoprijeti z organizacijo delovnega procesa v virtualnem okolju. Pri tem je treba zaposlenim zagotoviti optimalno razmerje med delovnim in prostim časom.

Delo na daljavo postaja čedalje bolj razširjena oblika dela. Vseeno imajo številni zaposleni še vedno težave s tem, kako se nanj privaditi. Največja slabost, ki je bila na področju oddaljenega dela zaznana v letu 2020, je slabše razmerje med delovnim in prostim časom. Delodajalci namreč od zaposlenih dostikrat zahtevajo, da so na tehnoloških pripomočkih dosegljivi dlje, kot ko so delali v pisarni. Poleg tega se delovnik zaradi slabše organizacije s strani zaposlenih, nemalokrat zavleče v večerne ure.

Sze Pheng je prepričana, da bi morali vsi delodajalci skrbeti za izvajanje kulture, ki se osredotoča na dobro razpoloženje zaposlenih. Skrb za zadovoljstvo zaposlenih tako ni le priporočilo, ampak igra ključno vlogo pri rasti in uspehu podjetja.

Strokovnjakinja je dejala, da je ena glavnih prednosti dela od doma ta, da se zaposlenim ni treba voziti na in z delovnega mesta. S tem lahko prihranijo veliko časa. Vseeno pa je bilo ugotovljeno, da se delovnik iz domače pisarne lahko zavleče v poznejše ure. Zaposlenim je treba tako omogočiti pravico do odklopa od elektronskih naprav. Določiti je treba del dneva, ko ne bodo opravljali nikakršnih delovnih obveznosti, da se bodo lahko spočili.

FOTO: Getty Images/iStockphoto
FOTO: Getty Images/iStockphoto
Omogočiti jim je treba ugodno razmerje med časom za delom in počitkom. S tem se bodo zmanjšale možnosti za pojav izgorelosti in stresa, zvišala pa se bo splošna raven produktivnosti. Predpogoj za uvajanje pozitivnih sprememb je redna in učinkovita komunikacija z zaposlenimi.

Strokovnjakinja je v zvezi s tem podala naslednje napotke:
 

Opomnite vodje, da gradijo zaupanje znotraj delovnih skupin


Vodje posameznih ekip si morajo prizadevati za stalno grajenje zaupanja med zaposlenimi in izboljševanje komunikacije znotraj ekipe. Zagotoviti je treba, da bodo zaposleni bolje upravljali s časom, ki ga porabijo za odgovarjanje na elektronska sporočila, telefonske klice in sestanke na daljavo. V te namene jim je treba ponuditi prilagojena orodja.
 

Spodbujajte zaposlene k rednim odmorom


Delovni čas v pisarni in s tem odmori so striktno določeni. Pri delu od doma so meje dostikrat nejasne in zabrisane. Zaradi tega bi morali vodje zaposlene spodbujati, da si med delom vzamejo odmore in si s tem napolnijo baterije. Kot pojasnjuje Ang Sze Pheng, bi si morali vodje spodbujati tudi k temu, da si zaposleni vzamejo proste dneve. Med odmori bi lahko zaposlene preverjali, če so se takrat res odklopili od dela. Tako se bo povečala produktivnost zaposlenih, zmanjšala pa se bo raven stresa.

Ponudite fleksibilen delovni čas


V domačem okolju je zaradi usklajevanja gospodinjskih del in skrbi za otroke za zaposlene še toliko težje slediti točno določenemu urniku. Zato je smiselno, da jim delodajalci ponudijo možnost fleksibilnega delovnega časa, pri čemer lahko sami določijo ure, ki so jim za delo najbolj ugodne. Tako lahko dajo prednost svoji družini. Zaposleni lahko tako bolj učinkovito pomagajo otrokom, ki se denimo šolajo na daljavo.
 

Prisluhnite svojim zaposlenim


Ne obstaja enoten recept za zagotavljanje učinkovitega dela na daljavo. Vodje se morajo osredotočiti na konkretno situacijo v podjetju in skladno s tem predvideti smiselne rešitve. Tukaj je spet ključna komunikacija in pridobivanje povratnih informacij s strani zaposlenih o tem, kaj bi bilo treba še izboljšati. Zaposleni bodo tako lahko izpostavili težave, s katerimi se srečujejo. Poleg tega pa se bodo počutili cenjene zaradi vključevanja v celoten proces.
 

Več iz rubrike