Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti

Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
Fotografija: Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Foto: Shutterstock

Konflikti so v podjetniškem okolju del našega vsakdanjika. Čeprav se jim ne moremo popolnoma izogniti, lahko postanemo boljši pri reševanju sporov. Kako dobro vi kot lastnik/ca podjetja in vaši zaposleni obvladujete konflikte, lahko bistveno vpliva na celokupno uspešnost podjetja. Predvsem ko se je potrebno spoprijeti z nepredvidenimi in nelagodnimi situacijami.

image_alt
Počasno delo kot recept za uspeh

Kaj je konflikt na delovnem mestu?

Konflikti na delovnem mestu se pojavijo, ko med zaposlenimi pride do nesoglasij. Bodisi zaradi nasprotujočih si interesov, osebnostnih prepričanj ali idej. Konfliktne situacije med zaposlenimi so naraven del delovnega procesa in se zgodijo, ko drug ob drugem delajo ljudje z različnimi izkušnjami in iz različnih okolij. Konflikti se lahko izražajo na različne načine. Vključno s pomanjkanjem sodelovanja, verbalnimi žalitvami, ustrahovanjem, jezo, slabo kakovostjo, zamudo pri delu, neuspehom projekta in podobno. 

Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. To je naravno in je lahko celo zdravo. Pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati. Raziščimo vrste konfliktov na delovnem mestu, znake konfliktov in nasvete za reševanje konfliktov, ki vam bodo v pomoč pri vodenju vašega podjetja.

Ali v delovnem okolju obstajajo različne vrste konfliktov?

Da – vsi konflikti v delovnem okolju si med seboj niso enaki. Oglejmo si nekaj najpogostejših vrst, na katere ste lahko pozorni:

1. Osebnostni konflikti

Spori zaradi različnih osebnostnih tipov so med najpogostejšimi vrstami konfliktov na delovnem mestu. Tem konfliktom se je nemogoče izogniti, ker imamo vsi svoje osebnosti in se preprosto ne bomo razumeli z vsako osebo, s katero sodelujemo. Osebnostni konflikti so lahko polni izzivov in frustrirajoči, vendar je koristno, če se naučite sodelovati s posamezniki, katerih pristopi in perspektive se razlikujejo od vaših. Mnogokrat lahko dopolnijo vašo poslovno idejo na načine, ki vam še olajšajo izvedbo določenega projekta.

2. Medsebojno odvisni konflikti na podlagi skupnih nalog

Razmislite o procesih, ki vaši organizaciji pomagajo ostati na površju. Pogosto obstaja veliko medfunkcionalnih procesov, ki potekajo znotraj soodvisnih delovnih tokov. Vaš oddelek za IT je lahko na primer odgovoren za nastavitev računov in tehnologije za nove zaposlene, ko jih kadrovska služba obvesti o datumu začetka novega zaposlenega. Toda kaj, če kadrovska služba pozabi obvestiti IT o novi zaposlitvi in novi zaposleni pride prvi dan ter ni pripravljen za delo? Te vrste soodvisnosti med oddelki lahko povzročajo konflikte. Kot vedno je tukaj ključna korektna in ažurna komunikacija.

3. Konflikti, ki temeljijo na slogu

Včasih pride do konflikta, ker imajo ljudje različne sloge za opravljanje dela. Morda se eden od vaših zaposlenih premika hitro, drugi pa je bolj metodičen in si vzame čas za premislek o nalogah, preden jih uspešno opravi. Ta dva zaposlena z zelo različnima delovnima slogoma bosta morda imela izziv delati skupaj. Bistveno se je zavedati, da so delovni stili vaših zaposlenih različni in da bo morda treba uporabiti različne strategije za uspešno skupinsko sodelovanje.

4. Konflikti stilov vodenja

Podobno kot konflikti, ki temeljijo na slogu, lahko razlike v stilih vodenja vodijo do konfliktov. Nekateri voditelji so neposredni in kratki, medtem ko se drugi morda zdijo bolj odprti in sodelujoči. Ne glede na vaš pristop do vodenja je bistveno, da razumete svoj slog, da lahko svoji ekipi sporočite, kako najbolje sodelovati.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Kako lahko opazite znake konflikta na delovnem mestu?

Prepoznavanje in odkrivanje zgodnjih znakov konfliktov na delovnem mestu je najboljši način, da prehitite napetosti in nesoglasja, preden za vaše podjetje postanejo škodljivi. Dobra novica je, da obstajajo opozorilni znaki, na katere ste lahko pozorni. Na ta način boste  pri svojih tehnikah reševanja konfliktov bolj proaktivni. Tu je navedenih nekaj primerov, kako lahko opazite znake konfliktov v delovnem okolju:

image_alt
Namera, obljuba in izvedba

  • Bodite pozorni na zmanjšano produktivnost. Ko pride do konfliktov, se hitro pozna na produktivnosti v delovnem okolju. Glede nato, da med konfliktnimi situacijami vaši zaposleni zapravljajo energijo in čas za medsebojno razumevanje in usklajevanje, ne bi smelo biti presenečenje, da se njihova produktivnost zmanjša. Če so vaši zaposleni nezadovoljni v svojem okolju, se lahko počutijo manj motivirani in osredotočeni na svoje delo, kar lahko vpliva na uspešnost izvedbe vaših projektov.
  • Bodite pozorni na stopnjo fluktuacije in prekomernih odsotnosti. Če nenadoma doživite veliko fluktuacijo ali začnete opažati, da zaposleni zahtevajo več bolniških ali pa preprosto ne prihajajo na delovno mesto, morate nastalo situacijo konkretno raziskati. Izogibanje delovnemu okolju je lahko način, kako se zaposleni spopadajo s konflikti, še posebej, če ne prejmejo nobene dodatne pomoči pri njihovem reševanju. Pogovorite se z zaposlenimi, ki odhajajo, da boste razumeli njihove poglavitne razloge. Dobro je, da redno komunicirate z zaposlenimi, ki so pogosto odsotni. Tako boste razumeli ali doživljajo kakršne koli konflikte, zaradi katerih se ne morejo pojaviti na delovnem mestu.
  • Poslušajte neposredne pritožbe vaših zaposlenih. Bodite pozorni na to, kaj vam vaši zaposleni neposredno sporočajo. Nekateri nezadovoljni zaposleni brez težav izražajo svoje občutke. Poslušajte jih in poskušajte kar se da resno jemati njihove  pritožbe. Ne zavračajte jih kot majhne zamere – poslušajte jih, da ugotovite ali lahko razberete pomembnejše konflikte, ki jih lahko pomagate razrešiti.
  • Ugotovite spremembe v interakcijah med zaposlenimi. Način, na katerega se zaposleni izražajo, predvsem če pride do dramatične spremembe v vedenju, lahko nakazuje, ali je konflikt že v teku. Upoštevajte, če nekdo noče govoriti z določenim sodelavcem/ko ali morda večkrat govori o istem posamezniku v negativni luči. Bodite še posebej previdni pri nesramnem ali neprimernem vedenju, saj lahko to pomeni, da je konflikt resen.

Ne pozabite, da ko gre za obvladovanje konfliktov na delovnem mestu, noben konflikt ni enak. Opozorilni znaki se lahko razlikujejo glede na vpletene zaposlene in resnost konflikta.

Nekaj nasvetov za reševanje konfliktov na delovnem mestu

Kot menedžer/ka ali vodja ekipe si želite zagotoviti, da ste dobro opremljeni za obvladovanje konflikta. Veste namreč,  da se bo na nekem področju slej kot prej konflikt pojavil. Torej, kaj lahko storite, da pomagate rešiti konflikt in preprečite, da bi eskaliral? Preizkusite te nasvete:

1. Pridite do temeljnega vzroka konflikta

Če obvladujete konflikt zaposlenih, v katerega niste neposredno vpleteni, morate najprej priti do temeljnega vzroka. Dovolite vsaki strani, da z vami ločeno deli svojo plat zgodbe, da boste bolje razumeli, kako se vsaka oseba počuti in kaj je vzrok nesoglasja. Poskrbite, da boste pridobili čim več informacij od obeh strani in postavljajte vprašanja, da boste dobili jasnost. Izogibajte se postavljanju na določeno stran in vsako osebo poslušajte brez kakršnih koli pristranskih pogledov. Kot nevtralni mediator lahko pomagate obema stranema razpravljati o svojih težavah na smiseln in zdrav način.

image_alt
Zavestno kreiranje v podjetništvu

2. Določite čas za srečanje in pogovor o konfliktu na nevtralni lokaciji

Konfliktov ni mogoče rešiti, če se o njih ne pogovorite. Poskus pogovora o nesoglasjih z uporabo spletnih metod komunikacije lahko privede do napačnih razlag in nadaljnjih konfliktov, zato poskusite načrtovati čas za srečanje in razpravo bodisi virtualno (on-line klic) bodisi osebno. Poiščite čas za sestanek dovolj zgodaj, da imajo vse strani priložnost, da se pripravijo na sestanek in dobro razmislijo, kaj želijo povedati. Poskusite organizirati srečanje na nevtralni lokaciji, tako da okolje ne bo bolj udobno za eno ali drugo stran. Dovolite vsem, da delijo svojo plat zgodbe, in ne dovolite, da ena oseba prevladuje v pogovoru.

3. Identificirajte in si prizadevajte za rešitve, ki jih lahko podpirata obe strani

Ko ste slišali obe strani in jima dovolili, da se sestaneta in sami pogovorita o konfliktu, pomagajte vpletenim ljudem najti rešitve in naslednje korake, s katerimi se lahko vsi strinjajo.

Določiti morate medsebojno dogovorjeno rešitev, da bodo na koncu vsi na isti strani in delali v smeri skupnega cilja. Vsaka oseba mora razumeti, kaj se od nje pričakuje in katere učinkovite korake mora sprejeti, da premakne situacijo naprej proti rešitvi. Če ne morete doseči rešitve, je morda čas, da za podporo poiščete usposobljene svetovalne strokovnjake. Pri podjetju LIGHT smo specializirani za razreševanje različnih konfliktnih situacij in postavljanju usklajene strategije za nadaljnjo uspešno poslovanje vašega podjetja.

Želim vam obilo ustvarjalnosti pri razreševanju vaših burnih konfliktov.

Jure Bizjak

LIGHT d.o.o., podjetniško svetovanje z ljubeznijo  

image_alt
Podjetje za luksuzni nakit izdeluje ogljično nevtralne diamante

Več iz rubrike