Ključne lastnosti avtentičnih vodij

Avtentičnost je dandanes ena najbolj cenjenih atributov vodij. Katere lastnosti so najbolj značilne za takega vodjo?
Fotografija: FOTO: creativesunday/Shutterstock
Odpri galerijo
FOTO: creativesunday/Shutterstock

Če so bili vodje včasih sinonim za avtoriteto, ukazovanje, nezmotljivost in so se največkrat distancirali od zaposlenih, pa to v današnjih časih ni več pravilo. Vse več novodobnih vodij se trudi približati zaposlenim, jih motivirati. Taki vodje so zvesti sami sebi, namesto ustrahovanja se raje poslužujejo grajenja pristnih medčloveških odnosov. Zanje je značilna predvsem visoka stopnja čustvene inteligence.

Govorimo o avtentičnih vodjih, ki so med zaposlenimi zelo priljubljeni. Posledično se to odraža tudi v zavzetosti zaposlenih za delo, saj so pozitivno motivirani. S tem podjetja dosegajo tudi bistveno boljše rezultate.
 

Raziskave potrjujejo


Bivši direktor podjetja General Electric Jack Welch je postavil koncept avtentičnega vodje. FOTO: Brian Snyder/Reuters
Bivši direktor podjetja General Electric Jack Welch je postavil koncept avtentičnega vodje. FOTO: Brian Snyder/Reuters
V sklopu raziskave Gartner Group je bilo ugotovljeno, da je avtentičnost najbolj cenjen atribut vodij. Nekaj let nazaj je Jack Welch, bivši direktor podjetja General Electric, postavil koncept avtentičnega vodje. Na tak način je namreč tudi sam upravljal s svojim podjetjem in pri tem dosegel 4000-odstotno rast prihodkov. V sklopu svojih ugotovitev je izpostavil naslednje lastnosti avtentičnih vodij: značaj in integriteta, sposobnost videti širšo sliko, osredotočenost na stranke, dovzetnost za spremembe, zmožnost dobre komunikacije, navduševanja in spodbujanje drugih.
 

Štiri ključne lastnosti avtentičnih vodij po Forbesu


1. Samozavedanje

Ta lastnost izvira iz poznavanja samega sebe. Temelji na predpostavki, da mora znati dober vodja najprej upravljati s sabo, s svojimi čustvi in lastnostmi, šele nato se lahko kot dober vodja pokaže tudi navzven. Pomeni poznati svoje negativne plati, znati upravljati z njimi, hkrati pa razvijati svoje potenciale. Tak vodja bo na podoben način pristopal tudi do svojih zaposlenih. Iskal bo njihove prednosti, jih postavil na pravo delovno mesto in iz njih znal izvleči najboljše.

2. Usklajenost med mislimi, besedami in dejanji

Težko je delati z ljudmi, ki mislijo eno, govorijo drugo, naredijo pa nekaj tretjega. Avtentični vodja je po drugi strani tisti, ki izpolni svoje obljube, njegove vrednote pa se odražajo tudi v njegovih dejanjih, katerih cilj je delati dobro tako za organizacijo kot tudi za zaposlene. Pri takem vodji se misli, besede in dejanja skladajo med sabo. Zaradi tega mu zaposleni zaupajo in imajo občutek, da z njim lahko ustvarijo pristne odnose.


3. Vključevanje in videnje širše slike

Avtentični vodje pri sprejemanju odločitev vključujejo tako glavo kot srce. Vedno pretehtajo različne možnosti, ki so jim na razpolago, hkrati pa so odprti tudi za predloge zaposlenih. Vedno so odprti do novega znanja in drugačnih pogledov. Pripravljeni so se hitro odzvati na spremenjene okoliščine.

 

4. Moralna načela

Avtentičnemu vodji so moralna načela vedno osnova za njihove odločitve. Zvesti so svojim vrednotam, delajo na povezovanju, pripravljeni so prisluhniti svojim zaposlenim in namesto zidov gradijo mostove. Avtentični vodja je tisti, ki zaposlene podpira, spodbuja in jih vodi z lastnim zgledom.

Več iz rubrike

b2b

Povračilo nekritih fiksnih stroškov po PKP7 (pojasnjeno)

Državni zbor je v zadnjih dneh decembra sprejel nov sveženj interventnih ukrepov (PKP7), ki deloma spreminja tudi že obstoječo shemo delnega povračila nekritih fiksnih stroškov, uvedeno s PKP6.

b2b

Izzivi okrnjenih dobavnih verig v letu 2021

Podjetja bodo lahko v časih, ki prihajajo, uspešno poslovala le, če se bodo znala prilagoditi spremenjenim razmeram na področju dobavnih verig.

b2b

Sedmi protikoronski zakon: delovnopravni vidik (poenostavljeno)

Glavni cilj PKP7 je omiliti in odpraviti posledice covida-19 na področju gospodarstva, dela in delovnih razmerij, socialnega varstva ter zdravstvenega varstva.

b2b

Novosti in trendi v oglaševalski industriji

Spremembe, ki se v letu 2021 obetajo na področju oglaševanja.

Komentarji: