Deset najbolj vročih tehnoloških trendov do leta 2030

Poročilo Ericssona piše o najbolj obetavnih potrošniških trendih do leta 2030, kjer izstopata umetna inteligenca in mobilne telekomunikacije.
Fotografija: Na podlagi raziskave ConsumerLab, ki proučuje potrošniške trende in hkrati predstavlja njihova pričakovanja, so raziskovalci predstavili deset najbolj vročih trendov naslednjega desetletja. FOTO: Kim Kyung-Hoon/Reuters
Odpri galerijo
Na podlagi raziskave ConsumerLab, ki proučuje potrošniške trende in hkrati predstavlja njihova pričakovanja, so raziskovalci predstavili deset najbolj vročih trendov naslednjega desetletja. FOTO: Kim Kyung-Hoon/Reuters

Povezljivost pametnih naprav in strojev se bo v prihajajočem desetletju kazala na razvoju novih področij. Te bodo med drugim omogočale razvoj novih storitev, kar bo izstopalo predvsem na področju inovativnih storitev znotraj omrežja 5G, ugotavlja Ericsson v svoji raziskavi ConsumerLab.
 

Umetna inteligenca in mobilne telekomunikacije


Zgodnji uporabniki tehnologije napovedujejo, da bo pametna povezljivost med napravami omogočila storitve, ki bodo presegle mobilno širokopasovno izkušnjo, kot jo poznamo danes. Tako tudi vizija Ericsson Research sloni na napredku umetne inteligence (UI) in tehnologijah mobilne komunikacije, piše v poročilu. Pri Ericssonu so prepričani, da bodo omenjene tehnologije omogočale medsebojno povezljivost pametnih naprav in varen prenos komunikacij znotraj omrežij prihodnosti.
Vizija Ericsson Research sloni na napredku umetne inteligence (UI) in tehnologijah mobilne komunikacije. FOTO: Olof Swahnberg/Reuters
Vizija Ericsson Research sloni na napredku umetne inteligence (UI) in tehnologijah mobilne komunikacije. FOTO: Olof Swahnberg/Reuters

Deset vročih trendov


Na podlagi raziskave ConsumerLab, ki proučuje potrošniške trende in hkrati predstavlja njihova pričakovanja, so raziskovalci predstavili deset najbolj vročih trendov naslednjega desetletja. Ugotovitve temeljijo na pričakovanjih in napovedih 50 milijonov zgodnjih uporabnikov tehnologij, ki prihajajo iz 15 največjih svetovnih velemest. Vprašani so v raziskavi ocenili 112 konceptov povezljivih pametnih naprav in jih razvrstili glede na kriterije, ki so izpostavljali tako človeški vidik kot tudi racionalne dejavnike. Ugotovitve so sledeče:

1. Robotska telesa
76 % potrošnikov napoveduje, da se bomo kmalu lahko zanašali na pametne obleke za podporo telesne drže, ki bodo obenem okrepile našo moč.

2. Angeli varuhi
Tri četrtine vprašanih verjame, da bodo naši digitalni varuhi zasebnosti v prihodnje preslepili nadzorne kamere in zatrli elektronsko vohljanje.
 
3. Robotske soseske
78 % vprašanih verjame, da bodo alarmi v soseskah medsebojno povezani in bodo ob potencialnih grožnjah opozorili tudi sosede.

4. Trajnostni roboti
82 % vprašanih verjame, da bodo naprave kmalu omogočale izmenjavo informacij in nas pravočasno opozorile na prihajajočo točo ali hudournike.

5. Domači uradniki
79 % vprašanih verjame, da bodo pametni zvočniki okoli domače pisarne kmalu projicirali zidove, ki preprečujejo hrup.

6. Pojasnjevalci
Več kot 8 od 10 vprašanih napoveduje, da bodo managerski sistemi za upravljanje financ pojasnjevali, kako se upravljajo naše investicije.

7. Neprekinjena povezljivost
83 % vprašanih verjame, da nas bodo pametni lokatorji signala vodili do točk z optimalno pokritostjo tudi v gneči.

8. Robotski nepridipravi
37 % današnjih uporabnikov UI verjame, da bo človek v prihodnje robote uporabljal v zle namene, kot so ropi in tatvine.

9. Ustvarjalci medijskih vsebin
62 % igralcev video igric želi, da bi igralne konzole same ustvarile novo igro glede na njihova pretekla vedenja.

10. Robotski nadzorniki
7 od 10 vprašanih verjame, da bodo družbena omrežja s pomočjo UI razumela našo osebnost in oblikovala krog prijateljev, ki bo dober za naše psiho-fizično zdravje.
 

Visoka pričakovanja potrošnikov


Potrošniška pričakovanja glede pametne povezljivosti med napravami so po rezultatih raziskave izjemno visoka, obenem pa dr. Michael Björn iz Ericssona poudarja: »Potrošniška pričakovanja glede pametne povezljivosti med napravami so presenetljivo visoka, sploh ko jih primerjamo s pričakovanji glede povezljivih pametnih strojev na drugih segmentih. Vzemimo za primer trend o pametnih lokatorjih signala, ki zajema napoved, da se bodo naprave pametno prilagodile vsakršnemu signalu v okolju, pri čemer bo uporaba mobilne, brezžične ali fiksne povezljivosti nepomembna. Pametni lokatorji signalov bodo namreč uporabnike vodili do točk z optimalno pokritostjo tudi v gneči.«


Potrošniki hkrati pričakujejo, da bodo povezljive tehnologije do leta 2030 bolj fleksibilne in interaktivne, pri čemer pa naj bi naprave postale bolj aktivne pri ponudbi kreativnih izbir, ki bodo sledile našim vsakodnevnim rutinam in različnim situacijam.
 

V Sloveniji izstopa zahteva po neprekinjeni povezljivosti


Tehnologija 5G bo prinesla številne nove priložnosti na področju razvoja pametne povezljivosti med napravami, predvsem za ponudnike pametnih omrežnih storitev.

Pri Ericssonu pa glede trendov med slovenskimi potrošniki pravijo, da lahko v prihodnosti izstopajo predvsem zahteva po neprekinjeni povezljivosti in želja po robotiziranih soseskah. Direktor Ericsson Slovenija Aleksandar Todorovski še dodaja, da bo za tovrsten razvoj ključna tehnologija 5G.

Več iz rubrike

ikonomija

Zaradi nakita morda ne bo smel nastopiti na domači dirki

Krovna zveza Formule 1 je že pred časom zahtevala, da Hamilton zaradi varnosti odstrani del nakita, ki ga nosi - gre za uhan oziroma okrasni vijak v nosu.

ikonomija

H&M skrbi, da bomo zaradi podražitev manj zapravljali za oblačila

Družba H&M beleži rast dobička, koristi pa imajo od močnega okrevanja po pandemiji covida-19, ki je pred letom dni v tem času močno vplivala na poslovanje.

ikonomija

Nemški delodajalci in potrošniki so zaskrbljeni

Nemški raziskovalni inštitut GfK ugotavlja, da je razpoloženje nemških potrošnikov doseglo najnižjo raven od leta 1991, odkar merijo kazalnik zaupanja.

ikonomija

Virtualna resničnost je tu. Metaverzum je strašljiv!

Kaj je te teden novega na področju metaverzuma: med vodilnimi podjetji Adobe Inc.

Komentarji: