Kakšen je ključ uspeha v manjših timih?
Kaj je skupnega startupom oz. manjšim zagonskim podjetjem? Kaj jih žene, zakaj jih večina ne uspe? To so pogosta vprašanja, s katerimi se verjetno soočajo ljudje, ki bi radi začeli neko idejo, posel. Ali obstaja formula uspeha? Po večih znanstvenih raziskavah je odgovor ja. Če dobiš dovolj ljudi, ki imajo različne sete kompetenc in ujemajočih znanj, potem bo neka ideja prerasla v posloven model (uspeh).
Po vseh študijah, ki sem jih prebral in veliko razgovorov, ki sem jih opravil z podjetniki/cami, lahko skrčim uspeh nekega zagonskega projekta na en zelo enostaven faktor: SKUPEN INTERES. Kakorkoli se sliši to “zlajnano”, se v osnovi vedno vrnemo k temu dejstvu. Če ima skupina ljudi, ki ustanavlja nek projekt dovolj močan skupen imenovalec, potem bodo tako dolgo vztrajali, da se bo na neki točki zgodil prelom.
Ali je pomembna branža? Ne. To je tudi mene presenetilo. Ja, je do neke točke. Da se ljudje najdejo v njej in v njej vidijo potencial za uspeh. Ampak v resnici, je važen samo skupen imenovalec, skupen interes. V osnovi gre za identično motivacijo kot pri zakonu. Ne glede ali je motivacija zakona: zaljubljenost, ljubezen, družben dogovor (dogovorjeni zakoni), status, denar, ideja, skupna podzavestna bolečina ali potomci, ko ta “ključen motivator” oz. skupen imenovalec (interes) izgine, potem navadno pride do razhoda. To se zgodi navadno parom, ko pride do fenomena izpraznjenega gnezda. Lepila starševstav ni, in pogosto gresta vsak svojo pot.
S startapi oz. zagonski timi je podobno. Če nek vzrok, ki jih je na začetku gnal skupaj popusti, potem bo verjetno prišlo do razpada.
Zakaj jih potem večina ne uspe, če je to tako očitno?
Ker na začetku ne definirajo svojih iskrenih namenov. Dve ali več oseb pride skupaj, z idejo uresničitvije poslovne ideje. Večinoma ekip zasleduje bodisi neko revolucionarno idejo, ki bo spremenila svet ali pa “kapitalsko zmagoslavje”. Vendar v resnici nimajo vsi v ekipi dovolj močne motivacije za skupen cilj. Ker pa so navadno te motivacije že v začetku različne in se tega redno ne komunicira, so že v osnovi takšni projekti obsojeni na propad.
V ekipah, kjer pa se motivacije (skupen interes) poklopi med člani in se le-ta tudi redno komunicira, torej je skupni imenovalec jasen, tam je možnost za uspeh bistveno večja.
Zahvaljujem se ti za tvoj čas.
Nejc.
Več o nas in gradnji kot sinhronizaciji timov (v podjetjih) si preberi na:
https://light.cyou/vsebine/
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.