»Zoom srajca« – novi modni hit

Na Japonskem se je rodila modna inovacija, ki jih lahko rečemo »posel na vrhu, dom pod mizo«.
Fotografija: In kakšen je poslovni »way out« Japonske, ki industrijsko tekstilno industrijo usmerja v prilagoditev na nove okoliščine? FOTO: Guardian
Odpri galerijo
In kakšen je poslovni »way out« Japonske, ki industrijsko tekstilno industrijo usmerja v prilagoditev na nove okoliščine? FOTO: Guardian

Dežela vzhajajočega sonca ne spi. Se prilagaja. In v miru, brez panike, išče v najbolj prizadetih panogah t. i. B plane ali poslovne rešitve ali izhode. Zaradi takšne naravnanosti je Japonska oblikovala oblačilo, ki bi jo lahko opisali »posel na vrhu, dom na pod mizo«. A pojdimo počasi...

Naj dvigne roko tisti, ki ni nikoli opravil sestanka preko zooma, oblečen po poslovnem bontonu, le od pasu navzgor ... Upamo si staviti, da krila, hlače na rob, svilene nogavice ali zloščeni čevlji pod delovno mizo sredi domačega okolja v času karantene in dela od doma niso bili ravno naša stalnica. Mar ne?
 

»Zoom srajce«, odsev pandemije


No, v takšno novo resničnost »polovičarskega« poslovnega oblačenja je vržen ves svet. To so izkoristili na Japonskem, kjer so sprva začeli s proizvodnjo nekakšnih »pametnih« in poslovno imenitnih vrhnjih oblačil za enkratno uporabo, ki so dajali videz poslovne urejenosti. Pač do tam, do koder je bilo treba (beri: do koder je segal pogled poslovnih partnerjev preko video konference). To so bile »zoom srajce«. To so bile ne ravno najbolj elegantne papirnate bluze in srajce, ki pa so jih zdaj zamenjale t. i. »Zoom pižame«, ki so nastale kot posledica spoznanja, da bo delo od doma in z njo tudi novi načini komuniciranja, poslovnega vedenja, kulture oblačenja naša nova poslovna realnost tudi po pandemiji.


Spremenjene oblike poslovnega delovanja se odražajo tudi v tekstilni industriji, v kateri se kaže drastičen upad prodaje poslovnih oblačil in poslovnih čevljev. Za zdaj se beleži skoraj 40-odstotni upad potrošnje poslovnih oblačil, medtem ko prodaja trenirk, športnih copat in podobnih oblačil za doma raste z neverjetno hitrostjo. V zadnjih mesecih je prodaja trenirk zrasla za več kot 100 odstotkov. (Vir: digitaloft.co.uk)
 

Japonska rešuje prodajo z inovacijo


In kakšen je poslovni »way out« Japonske, ki ne želi pustiti propasti industrijske panoge, ampak ji skuša pomagati z usmerjanjem v prilagoditev na nove okoliščine in v raziskovanje novih  različic poslovnih oblačil?

Na Japonskem so se domislili koncepta in zagnali proizvodnjo t. i. »obleke pižame«, ki jo je oblikoval Taichi Ito.  Narejena je iz iste mehke, tople in koži prijazne tkanine kot pižama, vendar je videti kot obleka, od kroja do gumbov na rokavih.

»Obleka pižame«, ki jo je oblikoval Taichi Ito. FOTO: Guardian
»Obleka pižame«, ki jo je oblikoval Taichi Ito. FOTO: Guardian


Ito se je tovrstnega oblačila zamislil ob opazovanju svoje žene, medtem ko je ta opravljala poslovni sestanek preko zooma.
»Nekega dne se je moja žena več kot eno uro urejala za video sestanek,« je dejal za Guardian. »Mislil sem, da je škoda časa za urejanje za poslovni sestanek, ki trajala največ 40 minut, medtem ko je preostali del dneva  doma in opravlja delo v domači trenirki.«

Tako se je rodila ideja o »oblekah za zaslone« ali »zoom pižama«, katere imajo le zgornji del prilagojen formalnemu oblačenju in izgleda kot bela krojena srajca z ovratnikom, medtem ko je spodnji udoben in prilagodljiv ter mehak kot trenirka.

Pri kreiranju »zoom obleke« ga je vodil bolj humor kot karkoli drugega, a očitno je inovacija dosegla svoj namen in postala na Japonskem prodajna uspešnica.

Še več: »zoom srajco«, torej, hibrid med formalno belo srajco in trenirko je postal modni krik tudi v ZDA, Kanadi, Španiji in Indoneziji, kjer so potrošnik japonsko tekstilno inovacijo, rojeno v pandemiji in zaradi pandemije, zelo dobro sprejeli.
 

Več iz rubrike