Vozila na sončni pogon kot alternativa klasičnim električnim vozilom

V državah, kjer je polnilna infrastruktura nedostopna ali predraga, so solarna vozila najboljša alternativa klasičnim električnim avtomobilom.
Fotografija: Foto: Posnetek zaslona/Lightyear
Odpri galerijo
Foto: Posnetek zaslona/Lightyear

Proizvajalci električnih avtomobilov nenehno iščejo rešitve, kako bi lahko povečali njihov domet. Ena izmed teh je pogon na sončne celice. Sistem uporablja že kar nekaj proizvajalcev avtomobilov, največkrat pa ga lahko zasledimo v Toyoti Prius.

image_alt
Musk dobil resnega tekmeca; podjetje Rivian je vroče in 'anti-Tesla'

Cenovno ugodna in učinkovita mobilnost

Nov solarni električni avtomobil je razvilo tudi nizozemsko podjetje Lightyear. Avtomobil je nedavno uspešno opravil testiranje, proizvodnja pa naj bi se začela prihodnje leto.

Podjetje so leta 2016 po večkratnih zmagah na raznih tekmovanjih za solarne avtomobile ustanovili mladi fantje, ki jih združuje ljubezen do alternativnih energij.

»Vozila na sončni pogon bodo pomagala demokratizirati mobilnost in bodo pospešila prehod na električna vozila,« meni glavni oblikovalec in soustanovitelj podjetja, Koen van Ham.

Foto: Posnetek zaslona/Lightyear
Foto: Posnetek zaslona/Lightyear

Pridobivanje energije iz sonca omogoča poceni in učinkovito mobilnost, ki je dlje časa neodvisna od omrežja, pravi Ham in dodaja, da je to zelo pomembno za države, kjer je polnilna infrastruktura nedostopna.

V podjetju zagotavljajo, da lahko Lightyear One, katerega prototip so prvič predstavili leta 2019, v enem letu s polnjenjem s sončno energijo prevozi 20.000 kilometrov. Avtomobil naj bi porabil kar dva do trikrat manj energije kot katerikoli drug klasični električni avtomobil, navaja Euronews.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Kot pravi Ham, so te mejnike lahko dosegli zaradi visoko učinkovite konstrukcije. Tako so na primer za zmanjšanje zračnega upora vzvratna ogledala nadomestile kamere, pločevinasta streha pa je zasnovana tako, da zajema toploto, tudi če je avto v senci, razlaga Ham.

Proizvodnjo naj bi začeli leta 2022

Vozilo ima pet sedežev, 780-litrski prtljažnik, celotno streho in prednji pokrov pa prekrivajo fotovoltaični paneli, obdani z varnostnim steklom. Poganjajo ga štirje individualni elektromotorji, vgrajeni v kolesa, ki zagotavljajo izboljšan nadzor vleke in hkrati povečajo energetsko učinkovitost ne glede ne teren.

Lightyear One je bil nedavno testiran na stezi v nemškem Aldenhovnu, rezultati pa naj bi bili zelo spodbudni. Kot navaja Euronews je s popolnoma napolnjeno baterijo doseg vozila 725 km po merilnem ciklu WLTP.

image_alt
Prihaja nova zver med električnimi hiper avtomobili

Podjetje naj bi prvo prednaročilo, ki obsega 120 vozil, začelo proizvajati prihodnje leto. Kot še navaja Euronews, je začetna cena 150.000 evrov, do leta 2024 pa naj bi se ob konkretnih proizvodnih številkah znižala na 50.000 evrov.

Več iz rubrike