Vinilke še niso za odpad, rekord so podrle tudi v letu 2018

Leta 2018 je s prodajo glasbe zabeležila 9,8 milijarde dolarjev prihodkov, kar je 17 odstotkov več kot leta 2017, delež pa se je povečal tudi na račun prodaje vinilnih plošč.
Fotografija: Prodaja teh je v letu 2018, prvič v novem tisočletju, v skupnem znesku dosegla že milijardo dolarjev. Foto: Pixabay
Odpri galerijo
Prodaja teh je v letu 2018, prvič v novem tisočletju, v skupnem znesku dosegla že milijardo dolarjev. Foto: Pixabay

Glasbena industrija je enajst let zapored, vse do leta 2016, beležila padec prihodkov. Razlogi so bili predvsem v nizki prodaji zgoščenk zaradi spletnega piratstva. Tri leta nazaj je končno dosegla rast, predvsem na račun platform za pretakanje vsebin, kot so YouTube, Spotify, Apple Music in Amazon Music, ki predstavljajo že 40 odstotkov celotnih prihodkov.

Leta 2018 je s prodajo glasbe zabeležila 9,8 milijarde dolarjev prihodkov, kar je 17 odstotkov več kot leta 2017, delež pa se je povečal tudi na račun prodaje vinilnih plošč. Prodaja teh je v letu 2018, prvič v novem tisočletju, v skupnem znesku dosegla že milijardo dolarjev, navaja analitična družba Marketline.

Padec prihodkov od prodaje albumov je v novem tisočletju vodil k temu, da so glasbeni izvajalci začeli dajati prednost nastopom v živo. Čeprav tudi od teh po nekaterih ocenah prejmejo le 15 odstotkov cene, ki jo organizatorji plačajo njihovim rezervacijskim agentom in menedžerjem. Industrija koncertov v zadnjem desetletju beleži konstantno rast s približno 3,3 odstotka na leto, navaja omenjena družba, ki tudi omenja, da rast poganjajo predvsem milenijci s svojimi potrebami po doživetjih. Zaradi njih se je, mimogrede, uveljavil izraz »ekonomija doživetij«, ki naj bi pomembno preoblikovala tudi marsikatere druge panoge. Razumljivo je, da so se festivali po letu 2000 začeli množiti kot gobe po dežju.

Več iz rubrike

trendi

Kako se prepletata budizem in znanost

Znanstveniki vse bolj uporabljajo budistično modrost za razumevanje različnih raziskovalnih tem in človeškega stanja. Menihi in redovnice pa zavzeto srkajo najnovejše raziskave. Njihova vprašanja so …

trendi

Blagoslov in prekletstvo à la Michelin

O tem, kako podjetje, ki prodaja gume, odloča o usodi svetovne kulinarike.

trendi

Ženske se manj ličijo. Posledice se že čutijo

Japonsko luksuzno kozmetično podjetje Shiseido se spogleduje s kitajskim spletnim modelom, ki bi podjetju zagotovil rast po pandemiji. Trenutno časi niso rožnati.

trendi

Na dnu oceana poteka lov na minerale, vredne več bilijonov

Najzanimivejša prihodnost tehnologije za drone morda ne bo v zraku, po katerem bi dostavljali pakete za Amazon, ampak pod vodo, kjer bi pomagali odkrivati ogromno bogastvo.

Komentarji: