Vinilke še niso za odpad, rekord so podrle tudi v letu 2018

Pi. K.
Prodaja teh je v letu 2018, prvič v novem tisočletju, v skupnem znesku dosegla že milijardo dolarjev. Foto: Pixabay

Leta 2018 je s prodajo glasbe zabeležila 9,8 milijarde dolarjev prihodkov, kar je 17 odstotkov več kot leta 2017, delež pa se je povečal tudi na račun prodaje vinilnih plošč.

Glasbena industrija je enajst let zapored, vse do leta 2016, beležila padec prihodkov. Razlogi so bili predvsem v nizki prodaji zgoščenk zaradi spletnega piratstva. Tri leta nazaj je končno dosegla rast, predvsem na račun platform za pretakanje vsebin, kot so YouTube, Spotify, Apple Music in Amazon Music, ki predstavljajo že 40 odstotkov celotnih prihodkov.

Leta 2018 je s prodajo glasbe zabeležila 9,8 milijarde dolarjev prihodkov, kar je 17 odstotkov več kot leta 2017, delež pa se je povečal tudi na račun prodaje vinilnih plošč. Prodaja teh je v letu 2018, prvič v novem tisočletju, v skupnem znesku dosegla že milijardo dolarjev, navaja analitična družba Marketline.

Padec prihodkov od prodaje albumov je v novem tisočletju vodil k temu, da so glasbeni izvajalci začeli dajati prednost nastopom v živo. Čeprav tudi od teh po nekaterih ocenah prejmejo le 15 odstotkov cene, ki jo organizatorji plačajo njihovim rezervacijskim agentom in menedžerjem. Industrija koncertov v zadnjem desetletju beleži konstantno rast s približno 3,3 odstotka na leto, navaja omenjena družba, ki tudi omenja, da rast poganjajo predvsem milenijci s svojimi potrebami po doživetjih. Zaradi njih se je, mimogrede, uveljavil izraz »ekonomija doživetij«, ki naj bi pomembno preoblikovala tudi marsikatere druge panoge. Razumljivo je, da so se festivali po letu 2000 začeli množiti kot gobe po dežju.

Več iz rubrike