Randy Gage: Tveganje je nova varnost

Če se nočete samosabotirati, spremenite razmišljanje in delovanje. Celo vrednote.
Fotografija: Randy Gage, karizmatični govornik in avtor 13 knjig, prevedenih v 25 jezikov, med njimi tudi uspešnice New York Timesa Risky Is the New Safe and Mad Genius, ima vizijo, kako uspeti v novem gospodarstvu. FOTO: Osebni arhiv
Odpri galerijo
Randy Gage, karizmatični govornik in avtor 13 knjig, prevedenih v 25 jezikov, med njimi tudi uspešnice New York Timesa Risky Is the New Safe and Mad Genius, ima vizijo, kako uspeti v novem gospodarstvu. FOTO: Osebni arhiv

Denar je slab. Bogati ljudje so zlobni. Biti reven je duhovno ali plemenito. Za obogatitev moraš prodati svojo dušo. Bogati ljudje imajo veliko denarja, imajo pa tudi številne dodatne težave. Biti bogat ni vredno. Denar povzroča, da dobri ljudje propadajo.

Zaradi denarja ljudje propadajo. Vam zveni znano?

Randy Gage, karizmatični govornik in avtor 13 knjig, prevedenih v 25 jezikov, med njimi tudi uspešnice New York Timesa Risky Is the New Safe and Mad Genius, ima vizijo, kako uspeti v novem gospodarstvu. Gage je kot tržni strateg delal v zasebnih in javnih podjetjih v Sloveniji, na Hrvaškem in v drugih državah v regiji. Randy Gage je prepričan, da človeka na poti do uspeha in bogastva, zlomi ravno globoko prepričanje, da so bogati ljudje slabi. »Če je vaša podzavest programirana z omejevalnimi prepričanji v smislu, da je plemenito biti reven, se boste prav gotovo samosabotirali. Kajti nihče ne želi biti bogat, če meni, da so bogati zlobni in škodljivi za ta svet. Mar ne?
 

Čas je za spremembe


Ne le za to, da se ne boste na poti do uspeha samosabotirali, ampak zato, da boste kot posameznik živeli lažje in da bo vaše podjetje preživelo. Randy Gage pravi, da je treba spremeniti vse ustaljene vzorce poslovanja in delovanja. Vrednostni sistemi, ki so veljali še pred meseci, so lahko danes celo škodljivi. Kajti kot pravi Randy Gage, ki smo ga poslušali na nedavni konferenci Workplacedesign 2020, »prihodnost je tukaj in zdaj«. Še več, prihodnost se je glede na dogodke, začela že zdavnaj. Pomislite.

Na Tajskem so že pred desetimi leti na plantaži kokosovih palm uvajali delo opic. Ja, prav ste prebrali. Opice so najprej za delo izšolali in jih polne znanja poslali na delo. FOTO: Theculturetrip.com
Na Tajskem so že pred desetimi leti na plantaži kokosovih palm uvajali delo opic. Ja, prav ste prebrali. Opice so najprej za delo izšolali in jih polne znanja poslali na delo. FOTO: Theculturetrip.com
Na Tajskem so že pred desetimi leti na plantaži kokosovih palm uvajali delo opic. Ja, prav ste prebrali. Opice so najprej za delo izšolali in jih polne znanja poslali na delo. Torej, opice so zamenjale plantažne delavce. In zato si lahko morda celo predstavljamo, kako blizu je trenutek, ko nam bodo opice postregle na letalu, recimo ko se bomo vračali z Južne Koreje, kjer smo si privoščili nakup kloniranega psa. Ja, tako kot si je to že leta 2009 privoščil zakonski par Edgar in Nina Otto, ki je doživel svojih pet minut slave, ko je priletel s svojim novim ljubljenčkom, klonom sicer že pol leta mrtvega labradorca, iz Seula v San Francisco.

Mnogi drobni prelomni razvojno-znanstveni dogodki nam že mnogo časa prinašajo novo realnost, tisto, katero moramo nujno ponotranjiti. Saj če je bilo to prej pričakovanje, je danes to zaradi pandemije zahteva.

Glavno sporočilo knjige Risky Is the New Safe je, da je varno ravnanje v tem nemirnem svetu najbolj tvegano, ne samo za podjetja in podjetnike, temveč tudi za zaposlene in strokovnjake. Randy Gage, ki je predaval po več kot 50 državah sveta več kot dva milijonoma poslušalcem, pravi, da »ljudje, ki ustvarjajo blaginjo v novem gospodarstvu, bodo pred trendi in jih pričakovali, namesto da bi se naivno odzivali na včerajšnje dogajanje.


Vseeno je, ali ste posameznik ali podjetje. Da bi danes ustvarili bogastvo ali uspeh, morate postati kritični mislec in razstreliti običajne modrosti. Moteča tehnologija, pospeševanje hitrosti sprememb in gospodarski preobrat spreminjajo igro. Enako utrujeno, staro konvencionalno razmišljanje vas danes ne bo pripeljalo do uspeha. Ena viralna zgodba vas lahko čez noč postavi na zemljevid - ali pa ustvari škandal, ki bi vas lahko pregnal iz posla. Tržnica in pravila, ki jo urejajo, se prehitro spreminjajo. Varen pristop, tj. pristop, ki ste ga poznali včeraj, danes ne deluje več. Pandemija covida-19 je stari ekonomski model povsem uničila, in zato bodo velika podjetja, ki igrajo po starih paradigmah, izginila. Pojavila in uveljavila se bodo nova podjetja, ki so pripravljena tvegati.
 

Povprečni ljudje ne morejo ustvariti nadpovprečnih podjetij


Zakonski par Edgar in Nina Otto, ki je doživel svojih pet minut slave, ko je priletel s svojim novim ljubljenčkom, klonom sicer že pol leta mrtvega labradorca, iz Seula v San Francisco.<br />
FOTO: Daily mail
Zakonski par Edgar in Nina Otto, ki je doživel svojih pet minut slave, ko je priletel s svojim novim ljubljenčkom, klonom sicer že pol leta mrtvega labradorca, iz Seula v San Francisco.
FOTO: Daily mail
V Sloveniji se pogosto zdi, da »napačni ljudje zasedajo napačna mesta« in da marsikdo ni kos svojim delovnim obveznostim. Tega podjetja, ki bodo želela uspeti, ne bodo smela več dopuščati. Vrata bodo morala odpreti velikim in nadpovprečnim menedžerjem. In kaj odlikuje velikega liderja? Po besedah Randyja Gagea je to menedžer, ki ima sposobnost svojo ekipo pripraviti do tega, da želi opravljati svoje delo odlično, nadpovrečno in da opravi delo, ki ga v sicer ne želi opravljati, a ga opravi samo zato, ker je to koristi podjetju. Na kratko: voditelj prihodnosti bo svoje zaposlene navdihoval tako, da bodo postali najboljša različica sebe.

Živimo v družbi, ki nas skuša ohromiti. Politike sejejo strah, okoliščine zares vzbujajo strah ... povsod je strah. To ljudi spreminja v čredo povprečnežev, ki se bod namesto nase zanašali na druge. Iskali bodo zatočišča, kjer namesto njih razmišlja in vodi drugi. Verski, politični, duhovni ipd. vodja. In če se bodo na tak način vedla tudi podjetja v poslovnem svetu, ne bodo nikoli naredila preboja. Povprečna podjetja, ki jih vodijo povprečneži, ne morejo biti uspešna.


V čem pa je razlika med povprečnostjo in veličino?


Pripravljeni in zreli za nove dosežke so pripravljeni tudi na trenutne neuspehe in napake. V prizadevanju in občasnih neuspehih ljudje, tako delodajalci kot zaposleni, šele dosežejo značaj zmagovalca. Recimo, zaposleni, ki ve, da ga nadrejeni ne bo odpustil, če nehote naredi napako, bo pripravljen preizkusiti drzne in inovativne pristope. To ne pomeni, da sprejemamo napake in jih kar toleriramo. To le pomeni, da se zavedate, da nove stvari vedno ne prinesejo želenega uspeha, a se zavedate, da je nujno in smiselno poskušati. Če svojo ekipo spodbujate k pogumnosti in jo za to nagradite, boste imeli močno, močno ekipo.

Torej, posamezniki in podjetja se moramo pripraviti na prihodnost, ki prihaja. In ta ne bo nikoli več takšna kot je nekoč bila kot pravi ameriška baseball legenda Yogi Berra.

Ampak kako naj se pripravimo na neznano prihodnost?

Analizirati je treba mehke in trde trende, pravi Gage. Mehke trende napovedujejo ali jih diktirajo recimo svetovni zvezdniki kot sta bila Elvis Presley ali Michael Jackson ali pa Pokeman. Trde trende pa znanost, tehnologija, razvoj. Slednji, o katerih redno pišemo na Svetu kapitala so bistveni za vas, saj vam bo poznavanje le-teh dalo prednost.
 

Več iz rubrike