Prodaja knjig med pandemijo dosegla rekordne vrednosti

V času pandemije je prišlo v mnogih sektorjih do velikih sprememb. Kako so številne omejitve vplivale na prodajo knjig?
Fotografija: Foto: Blaž Samec / Delo
Odpri galerijo
Foto: Blaž Samec / Delo

Knjige so pomemben del naše kulture. Ponujajo nam vpogled v najrazličnejše tematike, nam govorijo resnične in fantazijske zgodbe ter nam pomagajo, da si širimo obzorja in oblikujemo pogled na svet. Kljub temu da so digitalna orodja postala del našega vsakdana in je na internetu moč najti številne informacije, je za marsikoga občasen odklop od elektronskih naprav več kot dobrodošel. Branje knjige lahko predstavlja oddih od hitrega tempa življenja in bolj poglobljeno izkušnjo, kot nam jo ponuja brskanje po spletu.

image_alt
Zaposleni množično zapuščajo delovna mesta

Pretežni del leta 2020 so bile fizične knjigarne zaprte. Prodaja knjig je v tistem času potekala predvsem prek spleta. Vse kaže na to, da so ljudje zaradi vsesplošnih zapiranj po knjigah posegali v večji meri kot pred pandemijo. Možnosti za preživljanje prostega časa so bile namreč zelo omejene.

V ZDA lani prodani največ knjig od leta 2009

Kot navaja BBC, je bilo na območju Združenega kraljestva leta 2020 prodanih 200 milijonov tiskanih knjig, kar je najvišja številka po letu 2012. Skupni prihodki od prodaje knjig naj bi leta 2020 znašali 7,53 milijarde evrov, kar je dva odstotka več kot v letu 2019. Tudi v ZDA se je prodaja knjig v času pandemije povečala. V lanskem letu je bilo prodanih 751 milijonov knjig, kar je največ od leta 2009 naprej.

Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

V času pandemije se je veliko ljudi zateklo h knjigam. Kot navaja The Conversation, so bile še posebej priljubljene naslednje zvrsti knjig: leposlovje, kriminalni romani, knjige za osebnostno rast, kuharske knjige in knjige o prostočasnih dejavnostih.

Če odštejemo obdobje pandemije pa prodaja knjig sčasoma upada in najverjetneje se bo ta trend nadaljeval, ko se bo življenje zopet vrnilo v ustaljene tirnice. Tehnologija predstavlja namreč knjigam pomembno grožnjo. Medtem ko se je tehnološki velikan Amazon sicer z začetka ukvarjal samo s prodajo fizičnih knjig, se je v zadnjih letih nabor izdelkov, ki jih ponuja, drastično razširil. Vzpostavil je tudi brezhibno povezavo med programsko opremo za elektronske knjige in strojno opremo Kindle. Napredni algoritmi mu omogočajo spremljanje bralnih navad svojih strank, navaja The Conversation.

image_alt
V polovici izdelkov za ličenje našli nevarne kemikalije

Tudi v Franciji je bil v času pandemije zaznan trend povečanja prodaje tiskanih knjig. Francoska vlada je situacija izkoristila, da bi izrazila podporo neodvisnim knjigarnam in nadaljevala svoj boj proti tehnološkim velikanom, ki tem predstavljajo konkurenco.

Kot poroča The Conversation, pripravlja francoska vlada novo zakonodajo, skladno s katero naj bi bila določena najnižja cena, ki jo ponudnik lahko določi za dostavo knjig. S tem želi omejiti promet digitalnih velikanov, ki knjige dostavljajo že za nekaj centov. Neodvisne knjigarne namreč za dostavo knjig v povprečju zaračunajo šest evrov, zaradi česar odvrnejo številne kupce. Nižjih cen pa si zaradi svojega poslovnega modela ne morejo privoščiti.

Več iz rubrike