Kupci zaradi inflacije prisiljeni spremeniti nakupovalne navade

Kako so kupci spremenili svoje navade, ko so cene poskočile v nebo?
Fotografija: Kako so potrošniki ob inflaciji spremenili svoje nakupovalne navade? Foto: Getty Images
Odpri galerijo
Kako so potrošniki ob inflaciji spremenili svoje nakupovalne navade? Foto: Getty Images

Medtem ko inflacija dohiteva potrošnike, trgovci na drobno občutijo njene posledice. V zadnjih nekaj tednih so poročali o četrtletnih poslovnih rezultatih, ob tem pa izpostavili nekatere izmed opaznih sprememb vedenja potrošnikov.

Kako so kupci spremenili svoje navade, ko so cene poskočile v nebo?

image_alt
Dvig minimalne plače povzroča višje cene dobrin in storitev

Nakup cenejših izdelkov

Business Insider navaja, da je Walmart že maja začel opažati, da se njegovi kupci izogibajo dražjim blagovnim znamkam v korist Walmartovih lastnih blagovnih znamk.

»Opažamo nekaj preusmeritev, ki bi vključevale preusmeritev z blagovnih znamk na lastne blagovne znamke. Vidimo kategorije, kot so delikatese, meso za kosilo, slanina, mlečni izdelki, kjer opazimo, da kupci zamenjujejo blagovne znamke,« je dejal John Furner, glavni izvršni direktor Walmarta v ZDA.

Tovrstno vedenje, znano kot trgovanje z izdelki, se je v naslednjih mesecih le še povečalo, in to ne le na podlagi posameznih izdelkov - kupci prehajajo tudi v vrednostno usmerjene trgovine, da bi prihranili denar. Kupci z višjimi dohodki so začeli obiskovati cenejše trgovine, družba Molson Coors opaža večje povpraševanje po cenejših pivih, kot sta Keystone Light in Miller High Life, McDonald'sovi kupci pa so začeli opuščati kombinirane obroke.

Zapravljanje s kreditnimi karticami

»Dolg na kreditnih karticah, zamude pri plačevanju, počasno plačevanje in neplačevanje postanejo nova kriza,« je za Insider povedal Mark Cohen, direktor maloprodajnih študij na Columbia Business School.

Cohen je opisal pogosto situacijo, ko posameznik v gospodinjstvu plača, kar lahko, in se izogne plačilu, česar ne more. Sčasoma lahko povsem preneha plačevati, saj so drugi izdatki še vedno visoki.

image_alt
Kaj pomeni krčflacija in ali je hujša od inflacije?

Pri Macy's se to že dogaja: Podjetje je med avgustovskim poročanjem o prihodkih v drugem četrtletju povedalo, da med strankami s kreditnimi karticami opaža povečano stanje in 'prve znake' zamud pri plačevanju ter počasnejše plačevanje. »Če pogledamo panogo širše, vidimo, da inflacija prehiteva rast plač. To za potrošnika ni vzdržno,« je dejal glavni finančni direktor Adrian Mitchell in opozoril, da so potrošniki 'pod pritiskom' zaradi visokih cen goriva in računov za živila.

Zdi se, da si kupci z nižjimi dohodki in mlajši kupci trenutno najtežje privoščijo svoj življenjski slog in se za zapolnitev vrzeli obračajo na kreditne kartice. Po podatkih podjetja VantageScore, ki se ukvarja s kreditnim ocenjevanjem, se je stanje na kreditnih karticah teh skupin v zadnjem četrtletju povečalo za 25 % oziroma 30 %.

Brez luksuznih dobrin

Medtem ko so premožni kupci v veliki meri izolirani od vplivov inflacije, pa kupci s srednjimi in nižjimi dohodki niso, in prva stvar, ki se jih dotakne, so luksuzni nakupi.

O upočasnjenem povpraševanju po dragih izdelkih, zlasti po elektroniki, pa je poročalo tudi podjetje Target. Foto: BRENDAN MCDERMID/Reuters
O upočasnjenem povpraševanju po dragih izdelkih, zlasti po elektroniki, pa je poročalo tudi podjetje Target. Foto: BRENDAN MCDERMID/Reuters

V podjetju Best Buy inflacija povzroča 'neenakomerno prodajno okolje', zaradi česar se je prodaja zabavne elektronike v drugem četrtletju zmanjšala za približno 13 %. O upočasnjenem povpraševanju po dragih izdelkih, zlasti po elektroniki, pa je poročalo tudi podjetje Target.

Manjše napitnine

Višji stroški za mnoge potrošnike pomenijo manj drobiža, ki ga imajo na razpolago. Zato se zdi, da je eden od stroškov, ki se zmanjšuje, napitnina. Čeprav se napitnine v restavracijah večinoma niso spremenile, se napitnine na prodajnih mestih, kot so kavarne, zmanjšujejo, poročajo tuji mediji. Irina Sirotkina, lastnica pekarne Sweetly Bakery & Cafe v Washingtonu, je povedala, da odkar je vse dražje, se je število napitnin zmanjšalo.

Po podatkih družbe Square, ki jih navaja časnik The Wall Street Journal, se je povprečni znesek napitnine v obratih s hitro prehrano zmanjšal s povprečno 17,2 % marca 2021 na 15,2 % februarja 2022.

image_alt
Naš svet je stresen

Več iz rubrike