Amazon zasenčil včasih vodilni modni znamki Benetton in Gap
Blagovni znamki Benetton in Gap sta v preteklosti vladali na modnih ulicah. Konkurenca cenejših trgovskih verig je nato privedla do zaprtja nekaterih trgovin.
Odpri galerijo
Don Fisher je imel vedno težave pri iskanju pravih kavbojk zase. Nekega dne se je odločil, da bo problem rešil tako, da bo kar sam odprl trgovino z oblačili. Leta 1969 je tako na zahodni obali Amerike odprl majhno trgovino s kavbojkami in kapucarji.
Po odprtju prve trgovine v Veliki Britaniji leta 1987 je postala blagovna znamka pravi hit. Kasneje je z več kot 3000 trgovinami po celem svetu postala celo najbolj znana, navaja spletna stran The Conversation.
Tudi Benettonovi začetki so bili skromni. Prva trgovina je bila odprta leta 1968 v Bellunu na severu Italije. V njej so sprva prodajali lastne pletenine, nekaj let kasneje pa so začeli s prodajo kavbojk in barvitih majic, po katerih so znani še danes. Blagovna znamka je pravi razcvet doživela leta 1973, ko so se prvič razširili izven Italije po celotni Evropi in se je praktično vsak dan odprla nova trgovina.
Tako Gap kot Benetton sta se po skromnih začetkih razvila v zelo uspešna prodajalca modnih oblačil. V zadnjem času pa se včasih najbolj konkurenčni modni blagovni znamki soočata z velikimi preživetvenimi izzivi.
Poleti je Gap napovedal, da bo zaprl vse svoje trgovine v Združenem kraljestvu in na Irskem ter jih preselil na splet. Po poročanju BBC naj bi Kate Hardcastle, strokovnjakinja za potrošnike in maloprodajo, povedala, da je bilo zaprtje posledica neuspešnega boja s konkurenco.
Tudi Benetton ne velja več za najbolj popularno modno znamko, zato se zdi nekaterim neverjetno, da bi lahko s konkurenčnostjo ogrožala preživetje drugih trgovin. Kljub temu pa vpliv teh trgovin na današnjo modno industrijo še vedno ostaja, pravijo poznavalci.
Ključna razlika med oblačili znamke Benetton in oblačili konkurenčnih blagovnih znamk so Benettonove svetle barve. Barvanje oblačil v zadnjem trenutku je pokazalo, da je podjetje prilagodljivo in pripravljeno zadovoljiti raznovrstna povpraševanja.
Podjetje si je uspeh zagotovilo s premišljeno organizacijo mreže dobaviteljev. Tako so lahko spremljali zaloge in se hitro odzvali na želje potrošnikov. Tudi Gap je ubral podobno taktiko, da se je lahko približal kupcem.
Posledični izjemen uspeh je navdihnil ostale trgovce na drobno, da so uvedli poslovni model, ki se je osredotočil na hiter odziv spreminjajočega se povpraševanja strank.
Z napredovanjem tehnologije so dobili trgovci priložnost za dobavo cenejšega materiala iz Azije. Posledično so se oblikovale globalne vrednostne verige, imenovane tudi »v kupca usmerjene verige«.
Hitre spremembe v tehnologiji in razvoju so privedle do svetovne modne industrije, kot jo poznamo danes. Vodilno vlogo v industriji oblačil je prevzel Amazon, medtem ko sta se Gap in Benetton, kljub temu da sta postavila temelje za hitre spremembe, pomaknila v ozadje.
Do njunega nazadovanja je pripeljala nezmožnost konkuriranja cenejšim blagovnim znamkam. Vendar pa bodo njun pristop do hitrega reševanja problemov, hiter odziv na kupčeve potrebe in poudarek na udobju vedno v modi, menijo poznavalci.
Skromni začetki so vodili v svetovni uspeh
Po odprtju prve trgovine v Veliki Britaniji leta 1987 je postala blagovna znamka pravi hit. Kasneje je z več kot 3000 trgovinami po celem svetu postala celo najbolj znana, navaja spletna stran The Conversation.
Tudi Benettonovi začetki so bili skromni. Prva trgovina je bila odprta leta 1968 v Bellunu na severu Italije. V njej so sprva prodajali lastne pletenine, nekaj let kasneje pa so začeli s prodajo kavbojk in barvitih majic, po katerih so znani še danes. Blagovna znamka je pravi razcvet doživela leta 1973, ko so se prvič razširili izven Italije po celotni Evropi in se je praktično vsak dan odprla nova trgovina.
Tako Gap kot Benetton sta se po skromnih začetkih razvila v zelo uspešna prodajalca modnih oblačil. V zadnjem času pa se včasih najbolj konkurenčni modni blagovni znamki soočata z velikimi preživetvenimi izzivi.
Nezmožnost konkuriranja je privedla do zaprtja trgovin
Poleti je Gap napovedal, da bo zaprl vse svoje trgovine v Združenem kraljestvu in na Irskem ter jih preselil na splet. Po poročanju BBC naj bi Kate Hardcastle, strokovnjakinja za potrošnike in maloprodajo, povedala, da je bilo zaprtje posledica neuspešnega boja s konkurenco.
»Blagovne znamke morajo imeti v ponudbi veliko več kot le izdelke,« meni Hardcastlova. Hkrati je dodala, da Gap ni ponudil dovolj raznolikosti in nizkih cen, kot na primer Primark. »Preprosto ni podjetje, ki bi sprejelo novega potrošnika,« še meni strokovnjakinja.
Tudi Benetton ne velja več za najbolj popularno modno znamko, zato se zdi nekaterim neverjetno, da bi lahko s konkurenčnostjo ogrožala preživetje drugih trgovin. Kljub temu pa vpliv teh trgovin na današnjo modno industrijo še vedno ostaja, pravijo poznavalci.
Ključna razlika med oblačili znamke Benetton in oblačili konkurenčnih blagovnih znamk so Benettonove svetle barve. Barvanje oblačil v zadnjem trenutku je pokazalo, da je podjetje prilagodljivo in pripravljeno zadovoljiti raznovrstna povpraševanja.
Podjetje si je uspeh zagotovilo s premišljeno organizacijo mreže dobaviteljev. Tako so lahko spremljali zaloge in se hitro odzvali na želje potrošnikov. Tudi Gap je ubral podobno taktiko, da se je lahko približal kupcem.
Napredovanje tehnologije kot priložnost za cenejše blagovne znamke
Posledični izjemen uspeh je navdihnil ostale trgovce na drobno, da so uvedli poslovni model, ki se je osredotočil na hiter odziv spreminjajočega se povpraševanja strank.
Z napredovanjem tehnologije so dobili trgovci priložnost za dobavo cenejšega materiala iz Azije. Posledično so se oblikovale globalne vrednostne verige, imenovane tudi »v kupca usmerjene verige«.
Hitre spremembe v tehnologiji in razvoju so privedle do svetovne modne industrije, kot jo poznamo danes. Vodilno vlogo v industriji oblačil je prevzel Amazon, medtem ko sta se Gap in Benetton, kljub temu da sta postavila temelje za hitre spremembe, pomaknila v ozadje.
Do njunega nazadovanja je pripeljala nezmožnost konkuriranja cenejšim blagovnim znamkam. Vendar pa bodo njun pristop do hitrega reševanja problemov, hiter odziv na kupčeve potrebe in poudarek na udobju vedno v modi, menijo poznavalci.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.