IKEA predstavila cenovno dostopno in trajnostno zasnovano hiško

Ikea je predstavila model trajnostno usmerjene hiške, ki ima minimalen vpliv na okolje. Hkrati je tudi cenovno ugodna.
Fotografija: Pri Ikei je nastala hiška lepega dizajna, ki je trajnostno naravnana in cenovno dostopna. Privošči si jo torej lahko skoraj vsak. FOTO: Vox Creative
Odpri galerijo
Pri Ikei je nastala hiška lepega dizajna, ki je trajnostno naravnana in cenovno dostopna. Privošči si jo torej lahko skoraj vsak. FOTO: Vox Creative

Zavedanje o pomenu ohranjanja čistega okolja je čedalje bolj vpeto v naš vsakdanjik. Številna podjetja se trudijo snovati inovativne rešitve, s katerimi naslavljajo okoljske problematike. Poslovno partnerstvo v te namene sta sklenila tudi Ikea in Vox Creative. Rezultat tega je oblikovanje posebne trajnostne hiške, ki je hkrati tudi cenovno dostopna, saj vključuje le stvari, ki jih človek potrebuje za normalno življenje.
 

17 kvadratnih metrov

 
FOTO: Vox Creative
FOTO: Vox Creative
Strokovnjaki obeh podjetij so želeli dokazati, da lahko vsakdo zaživi bolj trajnostno življenje. Ekipa je pri realizacije ideje uporabila avtodom z notranjo površino 17 kvadratnih metrov. Lično so ga opremili z Ikeinim pohištvom. V avtodom so bile vgrajene tudi nekatere ekološko naravnave rešitve, kot so sončne celice ter umivalnik in tuš, ki imata funkcijo varčevanja z vodo. V hiški se nahaja prenosna kuhalna plošča brez plina. Kuhinjske omare pa so izdelane iz recikliranih plastenk.
 
Tako je nastala hiška lepega dizajna, ki je trajnostno naravnana in cenovno dostopna. Privošči si jo torej lahko skoraj vsak. Organizirana je na način, da je ogljični odtis, ki ga proizvaja, zmanjšan na minimum. Odlikuje se po funkcionalnosti in rabi razgradljivih materialov.


Kot je povedala Jennifer Keesson, trajnostna menedžerka pri Ikei, je smisel trajnostnih rešitev dati današnji generaciji tisto, kar potrebuje, ne da bi bile zaradi tega prikrajšane generacije, ki še prihajajo.
 

Več trajnosti


Ikeini strokovnjaki, ki so sodelovali pri projektu, so zadovoljni. Cilj je dosežen, pravijo. Želeli so namreč izdelati trajnostni dom, ki zavzema čim manj prostora ter navdihuje potrošnike, da bi v svoje življenje vnesli več trajnostne naravnanosti.
 
FOTO: Vox Creative
FOTO: Vox Creative
Ta prikupna hiška je bila sicer izdelana že marca. Že spomladi sta Ikea in Vox načrtovala tudi turnejo po ZDA. Podjetji sta si namreč prizadevali, da bi njuno hiško videlo čim več ljudi in da bi se ljudje začeli navduševati nad minimalističnim in ekološko usmerjenim življenjskim slogom. Načrte pa je žal prekrižala pandemija. Hiško si zaenkrat lahko ogledate v virtualni obliki TUKAJ. Spletna stran, na kateri je objavljena, hkrati ponuja nasvete, kako živeti v tovrstnih hiškah.

To sicer ni prvi projekt, s katerim je Ikea pokazala svojo naklonjenost do okolju prijaznih rešitev. Med njenimi dolgoročnimi cilji je tudi ta, da bi postala bolj trajnostno podjetje do leta 2030. Pred kratkim so odprli tudi prvo trgovino z rabljenimi izdelki. Kupci, ki so pri podjetju v preteklosti kupili pohištvo, ga lahko po polovični ceni prodajo nazaj. Slednje je na razpolago strankam, ki bi bile pripravljene kupiti rabljeno pohištvo.

Več iz rubrike