Hrvaška: Največja tradicionalna jadrnica na svetu pripravljena na luksuzno jadranje

Izredno razkošna ladja, izdelana v Splitu, je največja tradicionalna jadrnica na svetu. S prvimi potniki bo v smeri vetra in tokov morja zaplula spomladi 2021.
Fotografija: Največja jadrnica na svetu, zgrajena na Hrvaškem. FOTO: Tradewind Voyages
Odpri galerijo
Največja jadrnica na svetu, zgrajena na Hrvaškem. FOTO: Tradewind Voyages

Hrvatom niso tuje največje in najbolj luksuzne jahte na svetu. Toda nobena od njih ni podobna tej. Zgrajena v Splitu, po vzoru jadrnice France II iz leta 1913, je največja tradicionalna jadrnica na svetu.
 

Ladjedelništvo ali turizem?

 
To je dilema, ki se v zadnjih letih pogosto ponavlja v javnem prostoru polotoka in je najpogosteje ostala brez odgovora, piše Glas Istre. Zato se primer sinergije teh dveh dejavnosti na primeru luksuzne jadrnice, zgrajene v Brodosplitu, ki jo je junija letos prevzelo novoustanovljeno britansko križarsko podjetje Tradewind Voyages, sliši zelo zanimivo.
 
FOTO: Tradewind Voyages
FOTO: Tradewind Voyages
Jadrnico Golden Horizon so predstavili na britanskem trgu, napovedali pa so, da bo prve potnike na križarjenju sprejela maja prihodnje leto. Celoten projekt v Veliki Britaniji vodi skupina ljudi, ki jo vodi poveljnik kraljeve mornarice in izvršni direktor Tradewind Voyages Stuart McQuaker.
 
»Ocenili smo, da bi bil britanski trg lahko odličen trg za to vrsto ladij. Zato smo se odločili, da ustanovimo podjetje za razvoj koncepta ter zgradimo ekipo, ki se bo ukvarjala s promocijo in prodajo, poleti pa smo uspeli zaključiti večino prve faze tega velikega posla,« pravi McQuaker.
 

Nenavadne in oddaljene destinacije

 
Zgodba je postavljena v čas, ko križarska industrija zaradi pandemije doživlja globalno veliko krizo, vendar McQuaker meni, da to ne bo preveč vplivalo na načrte, povezane z jadrnico Golden Horizon. Gre namreč za razmeroma majhno ladjo, ko gre za to panogo, in za omejeno število največ 272 potnikov, ki bodo imeli na razpolago velik odprt prostor na krovu jadrnice.
 
FOTO: Tradewind Voyages
FOTO: Tradewind Voyages
»Mislim, da so si ljudje na potovanjih želeli počitka in sprostitve, vendar so bili zaradi virusa nekoliko nenaklonjeni križarjenju. Menim, da je Golden Horizon zaradi pogojev, ki jih ponuja in omogoča, zanje pravzaprav odlična priložnost. Manjša ladja, veliko prostora ter potovanje izven običajnih križarjenj, do nenavadnih in oddaljenih krajev. To se seveda popolnoma razlikuje od slike križarjenja na velikih ladjah in gneče, ki se ustvari na teh ladjah, tudi pri vkrcanju ali izkrcanju. Vsemu temu se bomo na tej ladji izognili in pravzaprav mislim, da ta kriza ni tako slab čas za vstop v zgodbo, ker nam daje dobro priložnost, da poudarimo in uporabimo vse njene prednosti. To bo bolj butična izkušnja kot nekakšno križarjenje v klasičnem smislu, kakršno doživljamo vsi,« pravi McQuaker.
 
McQuaker še opozarja, da je jadrnica Golden Horizon največja križarka na svetu in da gre za nekakšno kopijo slavne jadrnice France II, ki je bila zgrajena leta 1911. Ladja je dolga 162 metrov in široka 18,5 metra ter ima pet jamborov s 36 križnimi jadri s skupno površino 6.347 kvadratnih metrov. Največji jambor je visok impresivnih 63 metrov in tehta 24 ton, največji križ pa je dolg 31 metrov.
 

Kar zadeva pot, McQuaker pravi, da je filozofija podjetja načrtovanje potovanj v skladu s tem, »kamor ladjo pelje veter in morski tokovi«, ime »Tradewind« pa pravi, da se ta potovanja nanašajo na velike destinacije v različnih morjih po vsem svetu. To niso običajne poti in plovba v in iz istih pristanišč.
 

Od Baltika in Jadrana do Avstralije

 
FOTO: Tradewind Voyages
FOTO: Tradewind Voyages
Načrt je, da smo nenehno v gibanju in plujemo po svetu. Seveda za začetek v prvih nekaj mesecih nameravamo pluti nekoliko bližje, do Baltika, norveških fjordov, Islandije in okoli Združenega kraljestva. Za to sta dva razloga. Prvi je ta velika ladja bolje prikazati na britanskem trgu, ker bo pristala v številnih pristaniščih. In drugo, mislimo, da bo zaradi celotne situacije z virusom maj prihodnje leto, ko začnemo s križarjenji, še vedno prezgodaj, ko gre za zaznavanje in razmišljanje ljudi o dolgih potovanjih na Vzhod. Verjamem pa, da bodo do septembra 2021 razmere s pandemijo jasnejše in veliko boljše ter da se bodo ljudje lažje odločali za daljša potovanja.
 
»Zanimanje za križarjenje s to čudovito in edinstveno jadrnico v Veliki Britaniji je že zdaj veliko in prepričan sem, da bo, kamor nas bo veter v jadra in morski tok pripeljal, našim potnikom prinesel veliko lepih zgodb in nepozabnih izkušenj ter spominov. Zato smo tako moja ekipa kot jaz izjemno pozitivni z navdušenjem in nestrpnostjo čakamo, da se ta čudovita pomorska zgodba te ladje, zgrajene v hrvaški ladjedelnici, začne čim prej,« zaključuje Stuart McQuaker.

Več iz rubrike