Ferrari Daytona SP3: Nova ikona je rojena

Misel, da bi lahko vozili nekaj tako umetniškega, kot je Daytona, se zdi skoraj tako zastrašujoča kot cena.
Fotografija: Foto: Ceo Magazine
Odpri galerijo
Foto: Ceo Magazine

Poznavalci pravijo, da vožnja Ferrarijeve Daytone SP3 predstavlja oblikovalski spektakel, hkrati pa ponuja nepozabno, s čutili preobremenjeno izkušnjo.

Glavni oblikovalec Flavio Manzoni ni pretiraval, ko je izjavil, da je poskušal ustvariti avtomobilsko umetnino, »pravo skulpturo, vizualno čutno in hkrati dinamično«.

image_alt
Ferrari kljub motnjam v dobavni verigi kuje rekordne dobičke

Edinstven in nepozaben dizajn

Ta vizualno intenzivni Ferrari je za svoj dizajn že prejel nagrade, saj je na mednarodnem avtomobilskem festivalu v Parizu prejel veliko nagrado za najlepši superavtomobil leta 2022.

Manzonijev cilj je bil ustvariti vozilo, ki ga bo nekdo čez 30 let pogledal, nizko zapiskal in ga razglasil za resnično enega od kultnih avtomobilov leta 2020.

V mnogih pogledih bo morda tudi zadnji te vrste, saj ima Daytona 6,5-litrski motor V12, dinozavra v smislu avtomobilske evolucije, ki pa se poslavlja od veličastnega, burnega rjovenja, piše Ceo Magazine.

Še en zanesljiv znak, kako poseben je ta avtomobil, je, da je ta V12 najmočnejši motor z naravnim polnjenjem, ki ga je Ferrari kdaj koli spustil na cesto.

Foto: Ceo Magazine
Foto: Ceo Magazine

Njegova moč je 618 kilovatov pri skoraj nepredstavljivo oglušujoči hitrosti 9250 vrtljajev na minuto in 697 njutonmetrih. 100 kilometrov na uro doseže v 2,85 sekunde, 200 kilometrov na uro v 7,4 sekunde, največja hitrost pa je 340 kilometrov na uro.

Je hiter, glasen in tudi tehnično povsem vrhunski, saj ima šasijo iz ogljikovih vlaken - prvo po hiperavtomobilu La Ferrari - in različne dele, vključno z aerodinamičnimi elementi ter karbonskimi deli okoli izpuha.

Sodobna, klasična zasnova

Bočni ogledali zelo široko vozilo naredita še širše, tako zelo, da je na voljo gumb, s katerim ju lahko pospravite, če vas skrbi, da ju bo nasproti vozeče vozilo odstranilo.

Iskreno, misel, da boste smeli voziti nekaj tako umetniškega, kot je Daytona, se zdi skoraj tako zastrašujoča kot cena.

In kot je dejal eden od Ferrarijevih testnih voznikov: »Če bi ta avtomobil izdelali samo zato, da bi sedel v muzeju, se ne bi trudili z razvojem pnevmatik posebej zanj; namenjen je vožnji.«

image_alt
Nov svetovni rekord v ceni avtomobila je 135 milijonov evrov

Brezmejni pospeški

Predvsem je namenjen temu, da ga slišite in občutite, saj je motor V12, ki se lahko vrti z več kot 9.000 vrtljaji na minuto, resnično nekaj zelo ganljivega.

»To je nekaj zelo posebnega - ni ga mogoče opisati, lahko ga samo občutimo,« je dodal testni voznik.

Kot navaja Ceo Magazine, vstop v kabino Daytone ni enostaven - sedeži so le kosi pisane pene, ki so pritrjeni na šasijo, zato jih ni mogoče nastavljati; namesto tega premikate škatlo s pedali, da se prilagodi vašim stopalom.

Tudi pogled iz avtomobila je omejen - ne vidite ničesar ob sebi ali čez ramena, vetrobransko steklo pa je majhno in zavito kot pri dirkalnikih Le Mans, kar ta avtomobil dejansko je.

image_alt
Impresivni super avtomobili, ki jih verjetno še niste videli

Ferrari se je za predstavitev Daytone odločil prav tam, na legendarnem dirkališču Le Mans, kar je sprva zvenelo vznemirljivo - proga ima šest kilometrov dolgo ravnino, ki se zdi primeren kraj za raziskovanje redkega zraka s hitrostjo nad 300 kilometrov na uro.

Inženirji pravijo, da je njegovo karbonsko podvozje zasnovano tako, da vam omogoča 'čist, nefiltriran občutek cestne površine, kar vam omogoča boljši nadzor nad avtomobilom', in ta občutek je vsekakor nefiltriran.

Kamenje trka v podvozje in zdi se, kot da sploh ni nobenega dušilca zvoka. Avtomobil je tog in nepremičen, a hkrati pribit na cesto. In to, da med vami in neverjetnim, stratosferskim motorjem V12 ni nobenega filtra, je veliko darilo.

»Prebijte se skozi prestave, vsako prestavo zavrtite tako visoko in tako močno, kot si upate, in nagrajeni boste s kovinsko operno zvočno izkušnjo, ki je preprosto ni mogoče primerjati,« pravijo poznavalci.

Nekje tam zunaj je 599 zelo srečnih kupcev, ki so odšteli več kot 2,2 milijona dolarjev, da bi imeli enega od teh redkih in smešnih avtomobilov - da, vsi so že prodani.

Več iz rubrike