Blagovne znamke, ki jim generacija Z najbolj zaupa

Nekatere blagovne znamke so med pripadniki generacije Z še posebej priljubljene.
Fotografija: Foto: william87 / Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Foto: william87 / Getty Images/iStockphoto

Svet, v katerem živimo, se spreminja s čedalje večjo hitrostjo. Novi trendi krojijo naš vsakdan, način dela, preživljanje prostega časa, odnos do okolja in medsebojno komunikacijo. Okolje je pomemben faktor, ki vpliva na razvoj posameznika, zato lahko med pripadniki iste generacije zaznamo določene skupne točke.

Najmlajša med trenutno živečimi generacijami je generacija Z. V to skupino štejemo posameznike, ki so bili rojeni od leta 1996 naprej. Gre za prvo generacijo, ki se je s tehnološkimi pripomočki spoznala že v zgodnjem otroštvu, zato je ta nanjo vplivala v največji meri. Njeni pripadniki so nenehno priključeni na internet ter vajeni komunikacije prek družbenih omrežij. So individualistično usmerjeni, cenijo neodvisnost in fleksibilnost ter radi potujejo.

image_alt
Madžarski sladoled izbran za najboljšega na svetu

Različne generacije se med seboj razlikujejo tudi po tem, kako naklonjene so posameznim blagovnim znamkah. Comparably je tako med novembrom 2020 in novembrom 2021 zbral podatke o tem, katere blagovne znamke so najbolj priljubljene med potrošniki, starimi med 18 in 24 let. Anketiranci so morali predlagane blagovne znamke oceniti na podlagi naslednjih dejavnikov: kakovost izdelka oz. storitve, uporabniška izkušnja, splošno zadovoljstvo z blagovno znamko, zvestoba znamki in verjetnosti, da bi jo priporočili prijateljem. Med najbolj priljubljene so se uvrstile naslednje blagovne znamke:

Google

Na prvo mesto se je uvrstilo tehnološko podjetje Google, ki deluje na področju storitev in izdelkov, povezanih z internetom. Ukvarja se s spletnim oglaševanjem, iskalnikom, programsko in strojno opremo ter računalništvom v oblaku.

Apple

Foto: Stephen Lam / Reuters
Foto: Stephen Lam / Reuters
Na drugo mesto se je uvrstila multinacionalna družba Apple, ki se ukvarja z načrtovanjem, proizvodnjo in prodajo potrošniške elektronike, osebnih računalnikov in programske opreme. Gre za podjetje, ki je znano po unikatnem designu izdelkov in njihovi kakovosti, za nakup katerih so pripravljeni njihovi privrženci seči nekoliko globlje v žep.

Amazon

Amazon ima sloves največjega mednarodnega spletnega trgovca. V začetku je šlo za spletno prodajo knjig, dandanes pa je možno prek njegove platforme prodajati in kupiti zelo raznovrstne izdelke. V času pandemije so se njegovi prihodki ob naraščajoči priljubljenosti spletnega nakupovanja precej povišali.

Netflix

Netflix je postal še posebej priljubljen v času pandemije, ko so bile kinoteke zaprte. Podjetje ponuja knjižnico filmov in televizijskih serij prek distribucijskih pogodb in lastne produkcije. Ponudnik je bil ustanovljen leta 1997, oktobra letos pa je imel že več kot 214 milijonov naročnikov po vsem svetu.

image_alt
Najbogatejši športniki na svetu in njihovo premoženje

Sony PlayStation

Milenijci v prostem času radi igrajo video igre. Blagovno znamko Sony PlayStation sestavljajo pet domačih igralnih konzol, dva dlančnika, medijski center, pametni telefon ter druge spletne storitve. Prva konzola PlayStation je bila lansirana leta 1994 na japonskem trgu.

Spotify

Foto: Christian Hartmann / Reuters
Foto: Christian Hartmann / Reuters
Spotify je največji ponudnik pretakanja glasbe na svetu z več kot 381 milijoni aktivnih uporabnikov mesečno. Gre za švedsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2006. Ponuja digitalno posneto glasbo in podcaste z omejenimi avtorskimi pravicami, ki vključujejo več kot 70 milijonov pesmi, založb in medijskih podjetij.

Nike

Ameriška multinacionalka Nike se ukvarja z načrtovanjem, razvojem, proizvodnjo in prodajo obutve, oblačil, opreme in modnih dodatkov. Je največji dobavitelj športne obutve in oblačil na svetu.

Microsoft

Med pripadniki generacije Z je zelo priljubljena blagovna znamka tudi Microsoft, ameriška tehnološka multinacionalka, ki se ukvarja z razvojem, proizvodnjo, licenciranjem in prodajo številnih programskih izdelkov, potrošniške elektronike in osebnih računalnikov.

Druge priljubljene blagovne znamke

Pripadniki generacije Z so visoko na lestvico uvrstili tudi blagovne znamke Chick-fil-A (ameriška veriga s hitro prehrano), Vans (ponudnik športne obutve), Discord (platforma za tekstovna sporočila), Roblox (platforma za video igre) in Bath and Body Works (ponudnik dišav za telo in dom).

image_alt
Kitajska vodi revolucijo v maloprodaji

Več iz rubrike