Neverjetno, a smisel za humor je ovira pri napredovanju
Spolne enakopravnosti ni na vidiku. Ženske na vodilnih mestih so diskriminirane tudi, če so preveč zabavne oziroma imajo prevelik smisel za humor.
Odpri galerijo
Raziskava1 World Economic Forum je pokazala, da je imel COVID-19 pomemben vpliv na enakopravnost žensk. Ženske bodo morale še čakati na enakopravnost, saj je bil vpliv COVID-19 na celovito enakost precej večji vpliv kot se je sprva predvidevalo.
Tako naj bi celotna generacija ženska zaradi COVID-19 bila še vedno neenakopravna, pri čemer naj bi se enakopravnost v svetu dosegla v 135 letih in ne več v 100 letih kot je bilo pred COVID-19.
To ni presenetljivo, saj je zastopanost žensk na pomembnih družbenoekonomskih položajih še vedno nizka. In čeprav je bil narejen napredek, naj bi bila popolna enakopravnost možna šele za naše še nerojene pravnukinje.
Kljub vsemu pa so ženske voditeljice precej bolj pogoste kot v prejšnjih generacijah. Na drugi strani se pa tem ženskam na vodilnih mestih pogosto očita, da so preveč agresivne oz. možače.
Tako ženske lovijo ravnotežje med vodenjem in kritiko stereotipske ženske vodje, kjer naj bi bile ženske vodje preveč dominantne, vsiljive, ambiciozne in čustvene. Kar pa je mogoče presenetljivo, pa je, da so novejše raziskave pokazale, da so ženske na vodilnih mestih diskriminirane tudi, če so preveč zabavne oziroma imajo prevelik smisel za humor.
Raziskovalci iz Univerze v Arizoni in Koloradu so ugotovili2, da obstaja pomembna razlika pri uporabi humorja med poslovno predstavitvijo, ko ga uporabijo moški ali ženske. Ko ženske uporabijo humor oz. se šalijo, so jih poslušalci videli kot neosredotočene, medtem ko so moške kolege videli kot funkcionalne.
Humor je bil pri ženskah viden kot motnja, na drugi strani pa je bil pri moških viden kot koristen. Tako je bil humor žensk ocenjen kot disfunkcionalen in so jih poslušalci ocenili kot manj primerne za vodje.
Raziskovalci so vzrok našli v t. i. teoriji zadovoljstva vzporednih omejitev (angl. parrallel constraint satisfaction theory), ki trdi, da so v študijah moški stereotipsko prikazani kot osredotočeni na cilj in razumski, medtem ko so ženske prikazane kot manj zavzete za svoje delo, pri čemer dajejo prednost družinskim obveznostmi.
In čeprav so to le stereotipi, imajo ti stereotipi močan vpliv na ljudi, saj istočasno vplivajo na percepcijo ljudi glede obnašanja. Kadar oblikujemo mnenje o posamezniku, uporabimo ponavadi več virov za to mnenje in ti viri vplivajo en na drugega, vključno stereotipi.
Ni pa prvič, da so študije pokazale, da oba spola različno gledata na humor. Tako so študije3 pokazale, da so pri iskanju partnerja ženskam moški s smislom za humor bolj privlačni kot tisti brez, na drugi strani pa smisel za humor žensk nima vpliva na moške glede njihove privlačnosti.
Tudi med profesorji je podobno, kjer raziskave kažejo, da študentje profesorice le redno opišejo kot zabavne oziroma smešne, kar pa ne velja za profesorje.
Vendar ni vse tako črnobelo. Tako je študija na Univerzi v Warwicku4 pokazala, da je humor ženskam v resničnih življenjskih okoliščinah pomagal pri premagovanju razlik z moškimi kolegi ali pri razbremenitvi vpliva kontroverznih poslovnih odločitvah.
Ženske naj bi tako uporabile humor v teh visoko kontroverznih okoliščinah, da presežejo razliko z moškimi. Pri tem jim uporaba humorja omogoči, da omehčajo svojo podobo, ki je lahko videna kot avtoritativna.
V resničnem življenju so seveda tako ženske kot moški na širokem spektru smisla za humor, kjer obstaja veliko individualnih razlik, kar kažejo dejansko tudi rezultati različnih raziskav. Tako mnogi ljudje posedujejo značilnosti, ki niso stereotipske glede na njihov spol.
Na splošno pa uporaba humorja tako za ženske kot moške služi višjemu poslanstvu, in sicer povezovanju s sočlovekom. Tako smeh iz srca pomeni najvišjo obliko bližine, ki dejansko pomeni le eno: sem s teboj (ne glede na to, kaj si in od kod prihajaš).
Viri:
1World Economic Forum. 2021. Dostopno: http://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
2Evans, J. et al.: Gender and the evaluation of humor at work. Dostopno: https://management.eller.arizona.edu/sites/default/files/leader_humor_jap_in_press.pdf
3Nicholson, C. The Humor Gap. Dostopno: https://www.scientificamerican.com/article/the-humor-gap-2012-10-23/
4Schnurr, Stephanie. (2008). Surviving in a Man's World with a Sense of Humour: An Analysis of Women Leaders' Use of Humour at Work. Leadership. 4. 299-319. 10.1177/1742715008092363.
Tako naj bi celotna generacija ženska zaradi COVID-19 bila še vedno neenakopravna, pri čemer naj bi se enakopravnost v svetu dosegla v 135 letih in ne več v 100 letih kot je bilo pred COVID-19.
To ni presenetljivo, saj je zastopanost žensk na pomembnih družbenoekonomskih položajih še vedno nizka. In čeprav je bil narejen napredek, naj bi bila popolna enakopravnost možna šele za naše še nerojene pravnukinje.
PREBERITE TUDI:
Nismo tako etični, kot si mislimo
8 vprašanj, s katerimi lahko preverite, ali ste že izgoreli
To berejo futuristi. Morali bi tudi vi...
Nismo tako etični, kot si mislimo
8 vprašanj, s katerimi lahko preverite, ali ste že izgoreli
To berejo futuristi. Morali bi tudi vi...
Kljub vsemu pa so ženske voditeljice precej bolj pogoste kot v prejšnjih generacijah. Na drugi strani se pa tem ženskam na vodilnih mestih pogosto očita, da so preveč agresivne oz. možače.
Tako ženske lovijo ravnotežje med vodenjem in kritiko stereotipske ženske vodje, kjer naj bi bile ženske vodje preveč dominantne, vsiljive, ambiciozne in čustvene. Kar pa je mogoče presenetljivo, pa je, da so novejše raziskave pokazale, da so ženske na vodilnih mestih diskriminirane tudi, če so preveč zabavne oziroma imajo prevelik smisel za humor.
Smeh ni pol zdravja
Raziskovalci iz Univerze v Arizoni in Koloradu so ugotovili2, da obstaja pomembna razlika pri uporabi humorja med poslovno predstavitvijo, ko ga uporabijo moški ali ženske. Ko ženske uporabijo humor oz. se šalijo, so jih poslušalci videli kot neosredotočene, medtem ko so moške kolege videli kot funkcionalne.
Humor je bil pri ženskah viden kot motnja, na drugi strani pa je bil pri moških viden kot koristen. Tako je bil humor žensk ocenjen kot disfunkcionalen in so jih poslušalci ocenili kot manj primerne za vodje.
Raziskovalci so vzrok našli v t. i. teoriji zadovoljstva vzporednih omejitev (angl. parrallel constraint satisfaction theory), ki trdi, da so v študijah moški stereotipsko prikazani kot osredotočeni na cilj in razumski, medtem ko so ženske prikazane kot manj zavzete za svoje delo, pri čemer dajejo prednost družinskim obveznostmi.
In čeprav so to le stereotipi, imajo ti stereotipi močan vpliv na ljudi, saj istočasno vplivajo na percepcijo ljudi glede obnašanja. Kadar oblikujemo mnenje o posamezniku, uporabimo ponavadi več virov za to mnenje in ti viri vplivajo en na drugega, vključno stereotipi.
Ni pa prvič, da so študije pokazale, da oba spola različno gledata na humor. Tako so študije3 pokazale, da so pri iskanju partnerja ženskam moški s smislom za humor bolj privlačni kot tisti brez, na drugi strani pa smisel za humor žensk nima vpliva na moške glede njihove privlačnosti.
Tudi med profesorji je podobno, kjer raziskave kažejo, da študentje profesorice le redno opišejo kot zabavne oziroma smešne, kar pa ne velja za profesorje.
Vendar ni vse tako črnobelo. Tako je študija na Univerzi v Warwicku4 pokazala, da je humor ženskam v resničnih življenjskih okoliščinah pomagal pri premagovanju razlik z moškimi kolegi ali pri razbremenitvi vpliva kontroverznih poslovnih odločitvah.
PREBERITE TUDI:
Nismo tako etični, kot si mislimo
8 vprašanj, s katerimi lahko preverite, ali ste že izgoreli
To berejo futuristi. Morali bi tudi vi...
Nismo tako etični, kot si mislimo
8 vprašanj, s katerimi lahko preverite, ali ste že izgoreli
To berejo futuristi. Morali bi tudi vi...
Ženske naj bi tako uporabile humor v teh visoko kontroverznih okoliščinah, da presežejo razliko z moškimi. Pri tem jim uporaba humorja omogoči, da omehčajo svojo podobo, ki je lahko videna kot avtoritativna.
Sem s teboj
V resničnem življenju so seveda tako ženske kot moški na širokem spektru smisla za humor, kjer obstaja veliko individualnih razlik, kar kažejo dejansko tudi rezultati različnih raziskav. Tako mnogi ljudje posedujejo značilnosti, ki niso stereotipske glede na njihov spol.
Na splošno pa uporaba humorja tako za ženske kot moške služi višjemu poslanstvu, in sicer povezovanju s sočlovekom. Tako smeh iz srca pomeni najvišjo obliko bližine, ki dejansko pomeni le eno: sem s teboj (ne glede na to, kaj si in od kod prihajaš).
Viri:
1World Economic Forum. 2021. Dostopno: http://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
2Evans, J. et al.: Gender and the evaluation of humor at work. Dostopno: https://management.eller.arizona.edu/sites/default/files/leader_humor_jap_in_press.pdf
3Nicholson, C. The Humor Gap. Dostopno: https://www.scientificamerican.com/article/the-humor-gap-2012-10-23/
4Schnurr, Stephanie. (2008). Surviving in a Man's World with a Sense of Humour: An Analysis of Women Leaders' Use of Humour at Work. Leadership. 4. 299-319. 10.1177/1742715008092363.
Več iz rubrike
NAJBOLJ NADLEŽNA PRODAJNA VPRAŠANJA
»Živjo, imate minutko časa?« je fraza, ki razkriva, da nam nekdo na drugi strani telefona želi nekaj prodati. Pa bo tak prodajalec uspešen?
Slab. Dober. Najbolj kakovosten.
Vsak izmed vas se je že ukvarjal s pozicioniranjem. Recimo podjetja na trgu ali produkta v očeh vašega kupca ali stranke.