Ljubezen je v zraku. Z njo tudi denar...

Potrošnja v imenu ljubezni v dnevih pred valentinovim raste iz leta v leto in se je v zadnjem desetletju povečala za 180 odstotkov.
Fotografija: V Evropi so lani sicer največ denarja za šopke namenili Rusi, ki so jim sledili Švedi in Britanci. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
V Evropi so lani sicer največ denarja za šopke namenili Rusi, ki so jim sledili Švedi in Britanci. FOTO: Shutterstock

A glede na letošnjo posebno situacijo zaradi pandemije, bo po izsledkih indeksa  ljubezni Mastercard (Mastercard Love Index),  ljubezen letos večinoma bivala kar doma, saj pari načrtujejo ta dan preživeti in denar potrošiti drugače. Poročilo prinaša poglobljen vpogled v navade in trende potrošnikov v pričakovanju najbolj romantičnega dne v letu z analizo transakcij s plačilnimi karticami po vsem svetu.


Italijani kupujejo nakit

Evropa tako kupi sedemkrat (648 odstotkov) več daril in doživetij kot pred desetimi leti, kar vključuje tudi bolj tradicionalna darila in doživetja kot so cvetlice (242 odstotkov) in obiski restavracij (242 odstotkov). V Evropi so lani sicer največ denarja za šopke namenili Rusi, ki so jim sledili Švedi in Britanci.  Prav tako so v zadnjem desetletju narasli tudi nakupi nakita, ki v primerjavi z 2011 višji za 119 odstotkov. Največ denarja za nakit so lani potrošili Italijani, za katerimi so se uvrstili Britanci in Rusi.


Naročila hrane in daril na dom

Ker pa se večina Evrope še vedno sooča z omejitvami zaradi karantene, so se letos med najbolj priljubljenimi načini ustvariti romantično doživetje znašla naročila hrane na dom, paketi »naredi si sam« za restavracije, sprehodi po parkih, domača kuhinja, filmski maratoni in spa razvajanje v lastnem bivališču.


 
Spletno nakupovanje v zadnjem desetletju beleži nenehno rast in je trenutno doseglo najvišjo stopnjo do sedaj. Število spletnih transakcij v obdobju pred valentinovim je v preteklem desetletju tako naraslo za 572 odstotkov, pri čemer skoraj polovica (45 odstotkov) pravi, da bo letos darila za valentinovo nakupila prek spleta, mnogi pa bodo podprli svoje sodržavljane, saj bo vsak drugi šopke in darila kupil pri lokalnih podjetjih.


Pandemija je sicer preprečila stike med ljubimci v resničnem življenju, ni pa zaustavila tkanja romantičnih vezi. Vsak peti Evropejec (19 odstotkov) je v zadnjem letu ljubezen našel na spletu, 19 odstotkov je bilo na video zmenku, skoraj vsak tretji (30 odstotkov) je izkusil zmenek v obliki ustrezno socialno distanciranega sprehoda, 21 odstotkov pa se je vpisalo med uporabnike spletnih mest in aplikacij za zmenke. Poročilo tudi razkriva evolucijo razmišljanja glede odnosov v preteklem letu in kako bo valentinovo 2021 morda še najbolj pomenljivo valentinovo do sedaj, saj bo kar 45 odstotkov romantikov po vsem svetu letos temeljiteje razmislilo o ustreznih darilih, 46 odstotkov pa je dejalo, da bodo bili bolj kreativni kot običajno.
 
 
 

Več iz te teme:

Več iz rubrike