Zlata pravila pri vodenju samega sebe

Z vami želim deliti lekcije, ki sem se jih naučila, in kako se lahko kot vodja z njimi srečate in spopadate tudi vi.
Fotografija: Foto: Getty Images
Odpri galerijo
Foto: Getty Images

Dve črtici. Pozitiven test.

Če bi tak rezultat zagledala pred tremi leti, bi mi najverjetneje zastalo srce. In tudi tokrat mi je. Z eno samo razliko. Presenečenju pred tremi leti bi sledilo navdušenje in jok ob spoznanju, da bom mamica. Covid-19 pozitiven rezultat testa pa mi je pognal strah v kosti.

Pandemija, okužbe in zavedanje, da boste najverjetneje prej ali slej tudi vi naredili covid-19 test, ki bo pokazal dve črtici, je neizbežno.

image_alt
Slovence daje šibka samopodoba

Sama sem ob koncu lanskega leta prvič prebolevala zadnjo različico pandemičnega virusa.

Bila sem čisto v redu, dokler nisem ugotovila, da sem okužila tudi vso svojo družino, vključno s svojimi kronično bolnimi starši. Uf, kako sem se počutila; krivo, zaskrbljeno in vznemirjeno.

Fizično izčrpana, nemočna in pod stresom sem najmanj deset dni čakala, da se bolezen razvije pri vseh nas in pokaže najhujše znake. Na srečo lahko zdaj, ko je najhujšega konec in smo si vsi opomogli, na dogajanje pogledam bolj umirjeno.

Zaradi narave dela na področju razvoja vodenja in coachinga vodij sem doživeto neizbežno povezovala z lekcijami v poslovnem svetu. Z vami želim deliti lekcije, ki sem se jih naučila, in kako se lahko kot vodja z njimi srečate in spopadate tudi vi. Sploh ker sta vas pretekli dve leti naučili, da morate kot vodja najprej poskrbeti za svoje dobro počutje, fizično aktivnost in umirjenost misli, da bi lahko učinkovito vodili druge.

image_alt
Japonska modrost za uspešno vodenje zaposlenih

Katere so torej zlate navade vodenja samega sebe?

Ne delajte zaključkov na podlagi domnev

Strah pred neznanim je povsem naraven. Ko sem ležala - izčrpana in s težko glavo - so se mi v mislih odvijali sami slabi scenariji in pripravljena sem bila na najhujše. Skrbelo me je za mojo družino. Ker mi je primanjkovalo informacij, sem izgubljala nadzor nad svojimi mislimi in dejanji.

Bodite blizu dejstvom

Bodite pozorni na miselno igro, v katero hitite s svetlobno hitrostjo, ko vas vodi strah.

Sama sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se umirila in spet prišla v stik z realnostjo. Realnost je bila glavobol, izčrpanost, vneto grlo, preverjanje stanja družine in upočasnitev. Realnost je bila boljša od mojih najslabših scenarijev.

Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

Prilagodite se in sprejmite situacijo tako, kot je

Obstaja moč v spoznanju, da se lahko prilagodite.

Nekaj nasvetov, ki sem jih dognala med prebolevanjem, lahko strnem v najboljša spoznanja doslej:

  • Prepustite se počitku.
  • Zaupajte svojemu telesu; naj si opomore.
  • Skrbite za svoje bližnje v okviru svojih zmožnosti (fizičnih in čustvenih).
  • Poiščite podporo pri ljudeh, ki jim zaupate ali jih imate radi.

Počitek je velik izziv

Včasih se rada pohvalim, da lahko delam na daljši rok s 150-odstotnimi moči. Covid-19 me je prav tam zadržal. Vse se je spremenilo, ker nenadoma nisem mogla delati toliko in tako hitro kot ponavadi.

Verjemite mi; predaja mi ni blizu. Sem hitra, nepotrpežljiva oseba, ki jo poganjata učinkovitost in usmerjenost v kvaliteto storitev. In prvič sem ugotovila, da ne morem vseh podpreti oz. vsem pomagati. Zaradi svoje šibkosti sem začutila ščepec sramu.

Poskušala sem združiti počitek z delom na kavču. Je bilo res potrebno? Prav gotovo ne.

Imam odlično ekipo. Samostojni so in jim lahko zaupam. Moje stranke so bile razumevajoče.

Nauk leži v dejstvu, da sem se morala z nečim zaposliti.

image_alt
Kako je Richard Branson rešil problem kraje v podjetju

Razmislite o svoji 'mentalni pripravljenosti'

Sedaj poskušam stvari delati drugače in vzpostaviti dnevno rutino za svoje dobro počutje; mentalni fitnes.

Ko se zavem, da se prepuščam svojim strahovom, se vrnem k treningu pozitivne inteligence. Zaradi te vaje se moje mentalno stanje spremeni. Od negativnega razmišljanja, polnega sodb in omejitev, prehajam k pozitivnemu razmišljanju:

'Kaj se lahko naučim iz te situacije? Kakšne priložnosti so mi dane v tej situaciji?'

Prepričana sem, da nas stresne in naporne življenjske situacije, kot je bolezen covid-19, naredijo boljše. Mene moja situacija je.

Niste robot in ne superjunak

Ne bi smela pričakovati, da bom tudi med boleznijo delovala enako kot prej. Ne morem in morda ne bi smela.

Ne bi smela pričakovati, da se bom po zaključku bolezni takoj vrnila v stanje »kot je bilo prej«, da bo vse po starem.

Sem pa zato odkrila nove dragocene navade, ki se jih držim:

  • Vsakodnevno počivam, ker mi je to všeč.
  • Svoje misli osredotočam na dejstva.
  • Zaupam svoji sposobnosti prilagajanja.
  • Poiščem pomoč v krogu najbližje družine ali sodelavcev.

Kaj pa vi? Prepričana sem, da ste tudi vi tekom pandemije prišli do svojih zaključkov. Predvsem kako voditi sebe bolj učinkovito, prijazno in spodbudno. Morda uvajate nove navade ali pa ste obdržali stare rituale, ker enostavno delujejo.

Zanima me, kako ste vodili sebe pred pandemijo in kaj vam pri vodenju samega sebe pomaga danes. Verjemite, vredno je razmisleka in refleksije.

image_alt
Agresivnost pod krinko prijaznosti

Več iz rubrike

Komentarji: