Kako je Richard Branson rešil problem kraje v podjetju

Richard Branson zna, tako kot številni drugi uspešni podjetniki, poslovne težave reševati na inovativen način.
Fotografija: Richard Branson. Foto: Š Neil Hall / Reuters
Odpri galerijo
Richard Branson. Foto: Š Neil Hall / Reuters

Richarda Bransona je nekega dne poklical računovodja pri Virgin Atlanticu in mu je povedal, da ljudje kradejo solnice in poprnice, kar podjetje stane milijone na leto. Richardu je rekel, da morajo spremeniti njihovo obliko, da ljudem ne bodo več tako zelo všeč, da bi jih kradli.

Vendar Richard Branson ni na prvo žogo potrdil tega načrta. Spomnil se je namreč, kako je na začetku svoje kariere zagnal rock studio z imenom Graščina (The Manor).

image_alt
Trgovine, v katerih umetna inteligenca spremlja vsako vašo potezo

Do zagona tega studia so namreč rock glasbenike obravnavali enako kot vse ostale glasbenike v orkestrih. Ko so ti želeli snemati, so morali v studiu najeti svoj triurni termin. Vendar se rokerji v resnici ne obnašajo tako. Ponavadi raje snemajo celo noč in spijo ves dan.

Zato je Richard zaslutil poslovno priložnost. Kupil je čudovito staro graščino na podeželju v Oxfordshireju in jo spremenil v snemalni studio, v katerega so lahko zahajali rokerji in snemali po urnikih, ki so jim ustrezali. Tako so v studiu kmalu snemale vse večje rock zvezde; od Van Morrisona, Cata Stevensa, do Rolling Stonesov in Paula McCartneyja.

image_alt
Temna stran čokolade

Da so na začetku poslovne poti pridobili stranke in dosegli, da je bil studio polno zaseden, so si morali izmisliti način, kako bi njihova telefonska številka prišla do potencialnih strank. Odločili so se, da izdelajo nekaj pisal s pomenljivim napisom »ukradeno Graščini« (stolen from »The Manor«) in jih pustili ležati naokoli.

Ideja je uspela. Nekateri ljudje so si mislili: »Oh, mogoče bi spet lahko rezervirali«. Vzeli so pisala in si jih na koncu še delili med seboj. Richardov studio je umetnike včasih odkril preprosto zato, ker so našli pisalo in poklicali v studio.

Pogosto se zgodi, da so prav majhne stvari zelo pomembne. Rock studio The Manor je dosegel izjemen uspeh. 

Richard Branson. Foto: JOE SKIPPER / Reuters
Richard Branson. Foto: JOE SKIPPER / Reuters

Od pisala k solnicam

Ko je torej računovodja predstavil Richardu problem kraje v Virgin Atlanticu, je ta takoj pomislil, da to ni problem, ampak priložnost. Spomnil se je, kaj so storili pri snemalnem studiu, in si rekel – pa poskusimo z isto idejo.

Na dno solnice in poprnice so napisali: »Ukradeno podjetju Virgin Atlantic«.

Solnice in poprnice niso spremenili v manj atraktivne, ampak so še bolj skrbeli za njihovo priljubljenost. Poimenovali so jih Wilbur in Orville, po bratih Wright, ki sta bila pionirja letenja. Kot rezultat tega so poskrbeli za obsežno brezplačno oglaševanje, saj so jih ljudje še naprej kradli in se potem doma s prijatelji ob pojedinah pogovarjali o dogodivščinah Virgin Atlantica.

Zanimivo je, kako lahko preproste ideje, kot je ta, nasmejejo ljudi, s čimer se poveča verjetnost, da ljudje vzljubijo prav to letalsko družbo in si naslednje potovanje (doživetje) rezervirajo pri njej.

image_alt
Nepremičnine: Kako jih kupiti za čim manj in prodati za čim več?

Wilburja in Orville tako vedno prikličeta nasmešek na ustnice Richarda Bransona, ko ta obišče svoja letala in se spomni te prigode.

Richard Branson je nedvomno izjemno uspešen podjetnik. Pomembna značilnost najbolj uspešnih podjetnikov pa je ta, da znajo na problem ali izziv pogledati z drugega zornega kota in najti rešitev, kjer je ne vidi nihče drug. Ali pa poišče priložnosti tam, kjer drugi vidijo probleme.

O avtorici

Dr. Sara Brezigar je strokovnjakinja s področja strateškega upravljanja s človeškimi viri, ki uspešnim podjetnikom in upravam pomaga zastaviti sisteme nagrajevanja in izboljšati vodenje. Magistrirala je na London School of Economics, ki je vrhunska evropska ustanova na področju upravljanja s človeškimi viri. Sodelovala je pri svetovalnih projektih za številna slovenska in tuja podjetja, kot predavateljica pa deluje tudi na Univerzi na Primorskem, na programu Izobraževanje odraslih in razvoj kariere (PEF). Brezigarjeva se redno pojavlja v medijih (RTV Slovenija, 24ur.com, Svet Kapitala, Delo, itd.). Za coaching in strateško svetovanje jo najemajo predvsem podjetniki, ki bi radi naredili večje spremembe pri kadrovskih strategijah, vodstvenih pristopih in pa pri sistemu nagrajevanja zaposlenih. Znana je po svoji izjemni sposobnosti zaznavanja bodočih problemov, ki jih prinesejo današnje odločitve.

Več iz rubrike