Trgovine, v katerih umetna inteligenca spremlja vsako vašo potezo

Čeprav nakupovanje v takšnih trgovinah zagotovo omogoča zanimivo izkušnjo, lahko morda kupec dobi občutek, kot da krade.
Fotografija: Tesco GetGo. Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters
Odpri galerijo
Tesco GetGo. Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters

Nedavno je britanska trgovska veriga Tesco v središču Londona odprla svojo prvo trgovino brez blagajn in čakalnih vrst, o čemer smo že pisali. Pametna trgovina s pomočjo umetne inteligence (UI) in kamer sledi kupcu in njegovemu nakupovanju, na kar pa potrošniki verjetno še niso povsem pripravljeni.

image_alt
Odprtje trgovin brez blagajn, v katerih kupec vzame izdelke in odide

V podobnem položaju so se znašli trgovci. Čeprav jim lahko sistemi umetne inteligence olajšajo delo in zmanjšajo stroške, niso vsi pripravljeni na tehnološko prenovo trgovin. Nihče ne bi bil rad prvi, vendar obenem nihče ne bi bil rad zadnji. Vsi bi bili radi drugi, ter tako v svoje trgovine vpeljali preizkušeno tehnologijo, vendar še vedno pred konkurenco.

Nakupovalna izkušnja v takšni trgovini

Tesco skeniranje kode za vstop. Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters
Tesco skeniranje kode za vstop. Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters
Tesco sicer ni prvi trgovec v Združenem kraljestvu, ki je odprl pametno trgovino brez blagajn. Prehitela sta ga namreč Amazon Fresh in Aldi, vendar je Tescova trgovina GetGo še vedno novost. Ekipa televizijske mreže Euronews se je nedavno odpravila v London, da bi izkusila nakupovalno izkušnjo v pametni trgovini GetGo in jo predstavila širši javnosti.

»Ko smo prišli, trgovina ni bila videti preveč polna in če niste seznanjeni s postopkom, je prijava lahko nekoliko zapletena. Ena od strank je odšla v iskanju nečesa bolj tradicionalnega, potem ko ji je osebje ob vhodu povedalo, da mora pred vstopom prenesti in nastaviti aplikacijo,« navaja Euronews na svoji spletni strani.

image_alt
Prvi robot z državljanstvom želi imeti otroke in uničiti človeštvo

Aplikacija ustvari edinstveno QR kodo, ki jo morajo potrošniki skenirati pri avtomatskih vratih ob vstopu v trgovino. Euronews pojasnjuje, da je bila nakupovalna izkušnja zanimiva, vendar nenavadna: »Ko smo vstopili, nas je nekoliko zmedla odsotnost košaric ali vozičkov, vendar so nas hitro usmerili proti papirnatim vrečkam, ki jih med nakupovanjem neposredno napolnite z živili.«

Tescova trgovina GetGo za svoje delovanje sicer uporablja senzorje teže in skeletne obrise za sledenje kupcev, izdelke pa jim zaračuna, ko odidejo. Senzorji teže na policah sodelujejo s sistemom umetne inteligence, ki prek kamer spremlja gibanje posameznika po trgovini in nadzoruje, katere izdelke vzame.

Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters
Foto: Ben Stevens / Parsons Media / Reuters

»Ko je prišel naš čas za odhod, smo skrivaj pogledali osebje na vhodu, ki se nam je nasmehnilo in nas povabilo, da gremo skozi avtomatska vrata. Čeprav je bil občutek, ko greš ven, vznemirljiv, je bilo težko premagati občutek, da kradeš,« navaja Euronews in dodaja, da aplikacija kupca po odhodu takoj opomni, da ni ničesar ukradel in mu pošlje obvestilo o uspešnem nakupu in plačanemu znesku. Zdi se, da večina ljudi še ne razume, kaj pomeni izkušnja Tesco GetGo, saj jih je veliko vprašalo za informacije na vratih, le redki pa so v trgovino dejansko vstopili.

Umetna inteligenca prihaja, če vam je všeč ali ne

Ameriški podjetnik, psiholog in finančnik Richard Kestenbaum je na Forbesu zapisal, zakaj meni, da bo umetna inteligenca zavzela vsak vidik poslovanja trgovcev na drobno. »Agencija EPA [ameriška agencija za varstvo okolja] ocenjuje, da supermarket s 4650 kvadratnimi metri, torej velika, vendar ne pretirano velika trgovina, v enem letu porabi približno za 177.000 evrov električne energije in zemeljskega plina,« je pojasnil in dodal, da približno polovica teh stroškov nastane zaradi hlajenja in razsvetljave.

image_alt
Video: Samovozeči kmetijski robot z laserji uničuje plevel

Kestenbaum je opisal praktičen primer, pri čemer ameriška veriga supermarketov Publix uporablja sistem umetne inteligence podjetja COI Energy Services zgolj za optimizacijo in nadzor nad hlajenjem. V enem letu tako privarčuje kar 40 odstotkov pri stroških elektrike in plina za 4650 kvadratnih metrov velik prostor, kar znaša približno 53.000 evrov. Publix omenjene sisteme umetne inteligence uvaja v vse svoje trgovine.

»Podjetje ProQuo AI uporablja umetno inteligenco za opravljanje ene najbolj zahtevnih nalog v maloprodaji: trženje blagovnih znamk,« je v nadaljevanju na Forbesu zapisal Kestenbaum. Pojasnil je, da lahko umetna inteligenca s pomočjo strojnega učenja na tem področju obdela veliko več informacij, možnosti in variacij kot večina ljudi ali ekip, ki se ukvarjajo s trženjem blagovnih znamk.

image_alt
31-letnik prek Youtuba zasluži več kot 5 milijonov evrov letno

Programska oprema se sčasoma uči in izboljšuje svoje odločanje, navaja nekdanji profesor. »Sprejme veliko več informacij, kot jih lahko sprejme človek, ter dan in noč analizira svoje prejšnje ocene, da bi sprejela boljše odločitve in priporočila.«

»Čas je, da vsi ostali premostijo oklevanje in sprejmejo to, kar prihaja,« je zapisal Kestenbaum. »Če je umetna inteligenca pomembna tako za trženje blagovnih znamk kot za temperaturo zamrzovalnika v supermarketu, potem bo sčasoma vseprisotna pri vseh trgovcih na drobno.«

Več iz rubrike