Slovensko šolstvo: Večji poudarek na spoznavanju poklicev

Sabina Sobočan, direktorica Varis Lendava, je o slovenskem izobraževalnem sistemu povedala tako ...
Fotografija: Šolski sistem bi moral poleg bazičnega znanja posamezniku dati tudi kompetence, da bo lahko počel v življenju tisto, kar bo želel. Foto: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Šolski sistem bi moral poleg bazičnega znanja posamezniku dati tudi kompetence, da bo lahko počel v življenju tisto, kar bo želel. Foto: Jure Eržen/Delo

Dejstvo je, da ima več kot tretjina delodajalcev v Sloveniji težave zaradi pomanjkanja ustreznih kadrov. Zaradi tega bi moralo šolstvo iti v korak s potrebami v gospodarstvu oz. slediti razmeram na trgu dela, kar pomeni, da bi morali omejiti vpise v programe, ki so suficitarni, in spodbujati vpis v programe deficitarnih poklicev. Država bi lahko pomagala gospodarstvu tako, da bi razpisovali posebne štipendije za dijake in študente deficitarnih poklicev glede na potrebe gospodarstva, ki bi odstopale od običajnih štipendij.

Sabina Sobočan Foto: osebni arhiv
Sabina Sobočan Foto: osebni arhiv
Opredeliti bi morali sistem prakse (slediti bi morali vnaprej določenim ciljem prakse – izdelek ob končani praksi/test pridobljenega znanja ...), saj so zdaj dijaki in študenti prepuščeni angažiranosti delodajalca, in če se ta dovolj ukvarja z njimi, je praksa uspešna, sicer pa je toliko, da je opravljena. Praksa bi morala biti tudi daljša oziroma bi je moralo biti več. Država bi morala omogočiti prakso v domačih podjetjih tudi dijakom iz tujine (to se najbolj kaže v obmejnih območjih). Prav tako bi morali razmisliti o meddržavnem povezovanju šolstva, npr. izvedba programa keramičar v Lendavi tudi za dijake iz Hrvaške, Madžarske ...

Izobraževanje je pogosto naravnano preveč teoretično. Ko pridejo učenci, dijaki, študentje z dokončano šolo v naše podjetje, se marsikdaj zgodi, da imajo premalo prakse in se izkaže, da so si delo v izbranem poklicu drugače predstavljali. Po mojem mnenju bi morali v šolstvu dati večji poudarek spoznavanju različnih poklicev z obiskom podjetij in mladim tako olajšati odločitev glede nadaljnjega šolanja. Bolj izobražen in usposobljen delavec pomeni za podjetje večjo produktivnost ter s tem dvig konkurenčnosti in uspešnosti.

Več iz rubrike

mnenja

Obleka naredi človeka … ne. Ustvari pa izjemno močan vtis

Zakaj pospravimo stanovanje, ki ga želimo prodati, preden objavimo fotografije na spletu?

mnenja

Kdo je kriv za slab odnos do strank

Kot stranke smo že vsi kdaj naleteli na slab ali celo nemogoč odnos zaposlenih v nekem podjetju ali ustanovi, bili slabe volje in se zaobljubili, da se ne vrnemo nikoli več.

mnenja

Brisanje razlik med generacijami

Mlajši zaposleni bi se morali znati učiti iz izkušenj in modrosti starejših sodelavcev, ti pa se morajo naučiti biti odprti za sveže ideje mlajših kolegov.

mnenja

Petra Kovič: Dno potrebujemo. Če ni dna, ni odriva

Oprostite. Res mi je žal. Obžalujem. A bilo bi izumetničeno, fejk, zaslepljeno, nerealno, nespametno in celo neumno, če bi povsem zamolčali tisto, kar je povsod okoli nas. In v nas. Strah.

Komentarji: