Pa jo imejte ... krizo!

Na nedavnem dogodku Združenja Manager smo spet slišali tisti znani provokativni stavek »Če želite krizo, pa jo imejte«, češ več ko govorimo in pišemo o njej, prej bo tu. V resnici si nihče ne želi krize. To je vendarle jasno. Enako jasno je, da se je vsi bojimo, saj je spomin še svež, prenekatera posledica zadnje krize še ne odpravljena. Poleg tega je jasno, da bo kriza prišla.
Fotografija: V najbolj temačnih časih lahko najdemo svoj »way out«, svojo novo pot, svojo novo priložnost. REUTERS
Odpri galerijo
V najbolj temačnih časih lahko najdemo svoj »way out«, svojo novo pot, svojo novo priložnost. REUTERS

Slej ko prej. To je »zakon narave«. Tako kot po dnevu pride noč. Tudi v gospodarstvu.

Pomislite samo na trgovinske vojne, OECD-jevo napoved nižje, le 2,9-odstotne gospodarske rasti, slabše razpoloženje glede zaposlovanja, izrazito nižje stopnje zaupanja potrošnikov in še in še bi lahko naštevala.

A ker v zakrčenem stanju, v stanju utesnjujočega strahu in bojazni, niti najbolj profesionalnim odbojkarjem ne uspe odbiti žoge, kaj šele izvesti »float servis« ali »super spike«, kar smo na žalost videli na lastne oči pretekli konec tedna v Parizu, tako ne more niti najbolj prodornemu, a prestrašenemu poslovnežu uspeti veliki poslovni met.



Zatorej, menim, da se je v negotovih časih, prežetih z dvomi in nedorečenostmi, najbolj pametno lepo sprostiti in uživati ob gledanju resničnostnega šova globalnih, skoraj že epskih geopolitičnih razsežnosti. No, druga dobra možnost je, da v najbolj temačnih časih najdemo svoj »way out«, svojo novo pot, svojo novo priložnost. V starinarnici spominov so vendarle zapisi o tem, kako je marsikomu uspelo ravno v času recesije. Na to je na enem izmed poslovnih dogodkov spomnil Jure Stojan z Inštituta za strateške rešitve in omenil, da je denimo Thomas Edison svoj General Electric ustanovil ravno med recesijo leta 1873, brata Disney sta svoj posel v Walt Disney Production zagnala na pragu velike depresije leta 1929, Bill Gates je temelje Microsofta začel graditi med recesijo 1973–1975 in tako naprej.

Izjeme?

Morda, a dejstvo je, da podjetja, ki začnejo med recesijo, lažje najdejo najboljše talente, nadzorujejo stroške in dobijo takojšnjo povratno informacijo, ali njihova poslovna ideja zares deluje, kar se v dobrih časih prav rado zamegli, saj se prelahko prikrijejo pomanjkljivosti poslovnega modela, ker je kapital takrat precej poceni.

Torej, pod črto: včasih so lahko noči tudi svetle. To želim vsakomur izmed vas, tudi vsem vpetim v zgodbo Adrie Airways, za katero je v času, ko zapisujem te vrstice, sodišče začelo stečaj in ji določilo stečajnega upravitelja ... V uredništvu Sveta kapitala upamo, da bomo tudi mi znali po vzoru Gatesa, Disneyja ali Tesle slabe stvari »na koncu dneva« obrniti sebi v prid in bomo iz situacije, ki jo bomo le stežka prenesli stoično, izšli kot zmagovalci.


*besedilo je objavljeno v časopisu Svet kapitala (4.10.2019) kot uvodnik



Preberite še:
Srečni kapitalizem
Zmagovito osvajanje blagovnih znamk
Ozaveščenost ali greenwashing največjih korporacij

Več iz rubrike