Ozaveščenost ali greenwashing največjih korporacij

Svet se nam sesuva pred očmi. Mi pa kot noji tiščimo glavo v pesek ali pa za lažje sprejemanje (beri: prebavljanje) katastrofičnih okoliščin na Zemlji skrivoma srkamo opoj stare nove psihedelične droge LSD.
Fotografija: Človek se resno vpraša, ali smo na robu propada, ali gre za utopijo, greenwashing genialnih umov, pretirano mikrodoziranje LSD ali promocijo blagovnih znamk največjih. Foto Shutterstock
Odpri galerijo
Človek se resno vpraša, ali smo na robu propada, ali gre za utopijo, greenwashing genialnih umov, pretirano mikrodoziranje LSD ali promocijo blagovnih znamk največjih. Foto Shutterstock

Seveda z izgovorom, da v resnici rešujemo svet. Za to potrebujemo ideje. Ne le dobre, temveč odlične ideje. In te se lahko porodijo le v glavah genialnih umov ali pa ... hmm ... tistih, ki genialni postanejo šele pod vplivom različnih substanc.

Mikrodoze LSD naj bi povišale raven energije, tako fizične kot mentalne, koncentracijo, učinkovitost in komunikativnost. Kot zapiše kolegica Pija Kapitanovič, je tipičen profil njihovega uporabnika zelo pameten tridesetletnik, ki ga bolj kot ustvarjanje družine in zidanje hiš zanima, ali mu bo mikrodoziranje pomagalo pri večji inovativnosti, s katero bi laže reševal tehnične izzive.

Pri tem je seveda prepričan, da je njegovo drogiranje povsem etično in ni nič bolj sporno kot redno pitje kave s kofeinom. Pa je res?!



No, ker nikakor ne želim moralizirati, saj vsi vemo, da se je človeška civilizacija tako ali drugače omamljala že od svojega nastanka, dajem raje v razmislek idejo vplivne podjetniške skupine US Business Roundtable, ki združuje menedžerje vodilnih ameriških podjetij, kot so Amazon, JPMorgan, General Motors idr. Namreč, ta skupina ameriških (!) podjetnikov in finančnikov predlaga ne le zasuk v dosedanji gospodarski strukturi, ampak morda celo revolucijo, saj hoče pri vrednotenju delnic vodilu ameriškega kapitalizma, tj. maximizing shareholder value*, ob bok postaviti še skrb za okolje in večanje blaginje zaposlenih.

Človek se resno vpraša, ali smo na planetu Zemlja res že tako na robu propada, ali gre za utopijo, greenwashing genialnih umov, pretirano mikrodoziranje LSD ali premeteno promocijo blagovnih znamk največjih.

Če vas mika, lahko svoje vtise tudi zlijete pod zgodbami, ki jih najdete na spletni strani, seveda če ste se že naveličali mivke, ležernosti in lahkotnosti poletnih dni.
 


* zeleni PR ali zeleni marketing, ki lahko tudi varljivo uporablja ekološko ozaveščanje, da bi spodbudil dojemanje, da so cilji proizvodov organizacije ali politike do okolja prijazni

* večanje vrednosti delnic podjetja
 


Uvodnik poslovnega tednika Svet kapitala, 30. avgusta 2019
 


 

Več iz rubrike