Kako pa vi načrtujete svojo prihodnost?
Poslanstvo najlažje živimo, če uskladimo naše vrednote z našimi svobodnimi in kreativnimi cilji.
Odpri galerijo
Spadam med predstavnike generacije X. Tiste, ki je živela še v času Tita in katerih starši so z lahkoto dobili ugoden kredit za gradnjo hiše. Generacija, ki je bila ena najštevilčnejših. Ko sem za vpis na fakulteto potrebovala izjemno dober rezultat na sprejemnih izpitih. Za prav vsako fakulteto.
In tista generacija, ki je prvo službo iskala v času, ko so vsa največja mednarodna podjetja odpirala svoje podružnice v Sloveniji in iz naše države vodila celotno Adriatik regijo (oz. države bivše Jugoslavije).
Za generacijo X raziskave kažejo, da bomo njeni predstavniki, v času naše aktivne kariere, v povprečju desetkrat zamenjali službo. Ta podatek mi je dal misliti, ko sem pred kratkim pripravljala svoj nastop za marketinško konferenco. Ciljna skupina sta bili dve generaciji – nekaj zadnjih let milenijcev in začetna leta generacije Z.
Kako mladi, rojeni v zadnjem desetletju prejšnjega stoletja, kreirajo, planirajo in udejanjijo svoje karierne cilje?
Ko sem začela svojo kariero, sem natančno vedela, da ne bom imela službe za 20 ali 30 let v istem podjetju, kot sta jo imela moja starša. In odločena sem bila, da bom delala za tuja, velika podjetja. Če bo le priložnost za to, v tujini.
In da bom vsakih 3 do 5 let zamenjala službo ali vsaj delovno mesto. Generacija X obvlada napredovanje po »korporativni lestvici«, pogajanja za plačo in karierni razvoj znotraj e-orodij. Multinacionalke so me podučile o kariernem načrtu in osebnem razvoju.
Navajena sem bila sama načrtovati svoj naslednji karierni korak in profesionalni razvoj. Natančno sem vedela, kam me lahko pripelje določena pozicija in katera podjetja so na mojem radarju potencialnih naslednjih zaposlovalcev.
Ugotavljam, da v primerjavi z mojo generacijo, veliko bolj kreativno. Sami namreč ustvarjajo svoje kariere, so nestrpni in včasih se težko prilagodijo. Ker potrebujejo svobodo in iščejo smisel. Svoje poslanstvo.
In številni so ga našli v podjetniških zgodbah in ustvarili izjemno uspešna podjetja. Njihova lastna podjetja oziroma multinacionalke; imena kot so Zuckenberg, Chesky, Rada, Perkinsonova in Alba.
In zato je bilo eno mojih bistvenih sporočil za generacijo, rojeno konec prejšnjega stoletja, da naj soustvarjajo svojo kariero, naj sami ustvarijo svoje naslednje delovno mesto. Naj ne čakajo na to, da se bo karierna priložnost ponudila sama.
Poslanstvo najlažje živimo, če uskladimo naše vrednote z našimi svobodnimi in kreativnimi cilji. Ker tisto, kar na novo ustvarimo zase, je edinstveno in predstavlja veliko večjo življenjsko motivacijo, kot če lahko izbiramo le med ponujenim na tržišču.
Hkrati pa mi je to sporočilo dalo idejo za nasvet generaciji X, ki ponavadi izbira med ponujenimi prostimi delovnimi mesti.
Svojo kariero lahko razvijate najmanj na 3 načine:
Ja, slednje zveni najbolj kompleksno in dolgotrajno. Kar pa ni nujno tako, če naredite plan, prevzemate odgovornosti višjih delovnih mest in razmišljate strateško. Tudi, ko ciljate na vašo prvo pozicijo generalnega direktorja ali predsednika uprave.
Velja namreč, da posamezniki z najbolj uspešnimi karierami, novo vlogo v podjetju prevzamejo že veliko preden jo sploh formalno dobijo.
Zato vam ponujam še četrto možnost razvoja vaše kariere. Postanite podjetnik in gradite svoj profesionalni razvoj s pomočjo svoje lastne poslovne ideje.
Torej, kako pa vi načrtujete svojo prihodnost?
In tista generacija, ki je prvo službo iskala v času, ko so vsa največja mednarodna podjetja odpirala svoje podružnice v Sloveniji in iz naše države vodila celotno Adriatik regijo (oz. države bivše Jugoslavije).
Za generacijo X raziskave kažejo, da bomo njeni predstavniki, v času naše aktivne kariere, v povprečju desetkrat zamenjali službo. Ta podatek mi je dal misliti, ko sem pred kratkim pripravljala svoj nastop za marketinško konferenco. Ciljna skupina sta bili dve generaciji – nekaj zadnjih let milenijcev in začetna leta generacije Z.
Kako mladi, rojeni v zadnjem desetletju prejšnjega stoletja, kreirajo, planirajo in udejanjijo svoje karierne cilje?
Ko sem začela svojo kariero, sem natančno vedela, da ne bom imela službe za 20 ali 30 let v istem podjetju, kot sta jo imela moja starša. In odločena sem bila, da bom delala za tuja, velika podjetja. Če bo le priložnost za to, v tujini.
In da bom vsakih 3 do 5 let zamenjala službo ali vsaj delovno mesto. Generacija X obvlada napredovanje po »korporativni lestvici«, pogajanja za plačo in karierni razvoj znotraj e-orodij. Multinacionalke so me podučile o kariernem načrtu in osebnem razvoju.
Navajena sem bila sama načrtovati svoj naslednji karierni korak in profesionalni razvoj. Natančno sem vedela, kam me lahko pripelje določena pozicija in katera podjetja so na mojem radarju potencialnih naslednjih zaposlovalcev.
Kako pa svojo kariero gradijo milenijci in vsi ostali mlajši?
Ugotavljam, da v primerjavi z mojo generacijo, veliko bolj kreativno. Sami namreč ustvarjajo svoje kariere, so nestrpni in včasih se težko prilagodijo. Ker potrebujejo svobodo in iščejo smisel. Svoje poslanstvo.
In številni so ga našli v podjetniških zgodbah in ustvarili izjemno uspešna podjetja. Njihova lastna podjetja oziroma multinacionalke; imena kot so Zuckenberg, Chesky, Rada, Perkinsonova in Alba.
In zato je bilo eno mojih bistvenih sporočil za generacijo, rojeno konec prejšnjega stoletja, da naj soustvarjajo svojo kariero, naj sami ustvarijo svoje naslednje delovno mesto. Naj ne čakajo na to, da se bo karierna priložnost ponudila sama.
Poslanstvo najlažje živimo, če uskladimo naše vrednote z našimi svobodnimi in kreativnimi cilji. Ker tisto, kar na novo ustvarimo zase, je edinstveno in predstavlja veliko večjo življenjsko motivacijo, kot če lahko izbiramo le med ponujenim na tržišču.
Hkrati pa mi je to sporočilo dalo idejo za nasvet generaciji X, ki ponavadi izbira med ponujenimi prostimi delovnimi mesti.
Svojo kariero lahko razvijate najmanj na 3 načine:
- napredujete v istem podjetju (lahko vertikalno ali horizontalno)
- poiščete zaposlitev v drugem podjetju (če ne vidite možnosti razvoja v vašem trenutnem podjetju)
- ustvarite svoje novo delovno mesto sami (tako, da prevzamete bolj odgovorne naloge na trenutnem delovnem mestu, razumete strategijo podjetja in razvijate veščine in kompetence, ki so v organizaciji potrebne na delovnem mestu prihodnosti)
Ja, slednje zveni najbolj kompleksno in dolgotrajno. Kar pa ni nujno tako, če naredite plan, prevzemate odgovornosti višjih delovnih mest in razmišljate strateško. Tudi, ko ciljate na vašo prvo pozicijo generalnega direktorja ali predsednika uprave.
Velja namreč, da posamezniki z najbolj uspešnimi karierami, novo vlogo v podjetju prevzamejo že veliko preden jo sploh formalno dobijo.
Zato vam ponujam še četrto možnost razvoja vaše kariere. Postanite podjetnik in gradite svoj profesionalni razvoj s pomočjo svoje lastne poslovne ideje.
Torej, kako pa vi načrtujete svojo prihodnost?
Več iz rubrike
Vse igrače in nobene radosti
Ne glede na koliko uspeha, denarja in materialnih dobrin uspe nekdo nabrati v življenju, vse to ga samo po sebi ne bo pripeljalo do zadovoljstva in miru.
Bi lahko v prihodnosti predvideli kazniva dejanja?
Umetna inteligenca bi lahko v prihodnosti predvidela 90 odstotkov kaznivih dejanj