Nova kariera po 50. letu? Zakaj pa ne!
V zadnjih letih je opazen trend naraščanja deleža oseb, ki se v podjetništvo podajajo v poznejših letih. Trenutne razmere so odlična priložnost, izkušnje in modrost pa so lahko recept za uspeh.
Odpri galerijo
Wendy Mayhew, podjetnica s 40-letnimi izkušnjami in avtorica nove praktične knjige z naslovom Wiser: The Definitive Guide to Starting a Business After the Age of 50, je v intervjuju za portal Next Avenue delila svoje izkušnje in spoznanja za seniorje, ki se podajo na podjetniško pot.
Njeno podjetje, ki je locirano v Kanadi, nudi pomoč podjetnikom na začetkih njihove poslovne poti. Avtorica in priznana podjetnica meni, da je lahko trenutna kriza, v kateri smo se znašli, za marsikoga odskočna deska, da se poda na svoje. Lahko gre za posameznike, ki so v tej situaciji ostali brez službe ali pa v njih zgolj že nekaj časa tli želja, da bi ustanovili svoje podjetje. Pravi, da finančne zmožnosti posameznika pri tem ne bi smele biti prepreka, saj se da podjetje zagnati že z minimalnim finančnim vložkom.
Wendy Mayhew opaža, da se v zadnjih letih za vstop v podjetništvo odloča čedalje več ljudi, ki so starejši od 50 let. Mnogi se odločijo za ustanovitev podjetja, ko se upokojijo, spet drugi v poznejših letih ostanejo brez službe in jim podjetniška pot predstavlja edino možnost preživetja. Je pa ta starostna skupina podjetnikov velikokrat zapostavljena in ni deležna tolikšne pomoči s strani raznih institucij in programov, kot je to pri mlajših, ugotavlja avtorica.
Vsem, ki bi se radi v poznejših letih podali na samostojno pot, priporoča, da se povežejo s podobno mislečimi, četudi gre za mlajše ljudi. Poudarja, da je pri podajanju v podjetništvo zelo pomembno imeti ob sebi ljudi, ki so to pot že prehodili in ki lahko pomagajo s praktičnimi nasveti in spodbudnimi besedami. Pomembno je govoriti o težavah, s katerimi se srečujemo pri vodenju podjetja, pravi in dodaja, da je tako lažje najti odgovore na svoja vprašanja in se izogniti začetniškim napakam.
Wendy Mayhew priporoča vsakomur, ki se podaja na svojo podjetniško pot, da razmisli o treh ključnih točkah: kdo so njegove stranke, ali ima na voljo potrebna sredstva in če je projekt izvedljiv. Smiselno je narediti tudi raziskavo trga in ugotoviti, kako do strank pristopajo konkurenti. Slednje se enostavno preveri prek družbenih omrežij, pravi.
Mnogi podjetniki, ki so se na to pot podali po 50. letu, se srečujejo z zavrnitvami, ko nameravajo od banke ali investitorjev pridobiti sredstva. Dostikrat so prav njihova leta razlog za zavrnitev.
Da bi si podjetniki nad 50. letom povečali možnosti za uspeh, Wendy Mayhew svetuje, da prej naredijo raziskavo trga, profesionalno spletno stran ter pridobijo čim več pozitivnih povratnih informacij s strani svojih strank. Tako bodo investitorjem dokazali resne namene in potencial podjetniške ideje.
Avtorica v svoji knjigi ugotavlja, da starejšim uporaba sodobne tehnologije dostikrat predstavlja prepreko pri podajanju v podjetništvu. Tem posameznikom svetuje, da prosijo nekoga od bližnjih za pomoč pri pripravi spletne strani oziroma uporabi družbenih omrežij, ko gre za komunikacijo s potencialnimi strankami.
Hkrati poudarja, da je podajanje v podjetništvo pri teh letih lahko velika prednost. Starejši imajo namreč veliko izkušenj in modrosti, kar jim lahko pomaga na poti do uspeha. Dobra podjetniška zgodba lahko nastane tudi z medgeneracijskim sodelovanjem, še dodaja.
Njeno podjetje, ki je locirano v Kanadi, nudi pomoč podjetnikom na začetkih njihove poslovne poti. Avtorica in priznana podjetnica meni, da je lahko trenutna kriza, v kateri smo se znašli, za marsikoga odskočna deska, da se poda na svoje. Lahko gre za posameznike, ki so v tej situaciji ostali brez službe ali pa v njih zgolj že nekaj časa tli želja, da bi ustanovili svoje podjetje. Pravi, da finančne zmožnosti posameznika pri tem ne bi smele biti prepreka, saj se da podjetje zagnati že z minimalnim finančnim vložkom.
NE SPREGLEJTE:
Narašča delež ljudi, ki se v podjetništvo podajo po 50. letu
Wendy Mayhew opaža, da se v zadnjih letih za vstop v podjetništvo odloča čedalje več ljudi, ki so starejši od 50 let. Mnogi se odločijo za ustanovitev podjetja, ko se upokojijo, spet drugi v poznejših letih ostanejo brez službe in jim podjetniška pot predstavlja edino možnost preživetja. Je pa ta starostna skupina podjetnikov velikokrat zapostavljena in ni deležna tolikšne pomoči s strani raznih institucij in programov, kot je to pri mlajših, ugotavlja avtorica.
Vsem, ki bi se radi v poznejših letih podali na samostojno pot, priporoča, da se povežejo s podobno mislečimi, četudi gre za mlajše ljudi. Poudarja, da je pri podajanju v podjetništvo zelo pomembno imeti ob sebi ljudi, ki so to pot že prehodili in ki lahko pomagajo s praktičnimi nasveti in spodbudnimi besedami. Pomembno je govoriti o težavah, s katerimi se srečujemo pri vodenju podjetja, pravi in dodaja, da je tako lažje najti odgovore na svoja vprašanja in se izogniti začetniškim napakam.
PREBERITE TUDI:
Tri ključne točke: stranka, infrastruktura in finance
Wendy Mayhew priporoča vsakomur, ki se podaja na svojo podjetniško pot, da razmisli o treh ključnih točkah: kdo so njegove stranke, ali ima na voljo potrebna sredstva in če je projekt izvedljiv. Smiselno je narediti tudi raziskavo trga in ugotoviti, kako do strank pristopajo konkurenti. Slednje se enostavno preveri prek družbenih omrežij, pravi.
Mnogi podjetniki, ki so se na to pot podali po 50. letu, se srečujejo z zavrnitvami, ko nameravajo od banke ali investitorjev pridobiti sredstva. Dostikrat so prav njihova leta razlog za zavrnitev.
Da bi si podjetniki nad 50. letom povečali možnosti za uspeh, Wendy Mayhew svetuje, da prej naredijo raziskavo trga, profesionalno spletno stran ter pridobijo čim več pozitivnih povratnih informacij s strani svojih strank. Tako bodo investitorjem dokazali resne namene in potencial podjetniške ideje.
NE SPREGLEJTE:
Izziv predstavlja sodobna tehnologija; prednosti so modrost in izkušnje
Avtorica v svoji knjigi ugotavlja, da starejšim uporaba sodobne tehnologije dostikrat predstavlja prepreko pri podajanju v podjetništvu. Tem posameznikom svetuje, da prosijo nekoga od bližnjih za pomoč pri pripravi spletne strani oziroma uporabi družbenih omrežij, ko gre za komunikacijo s potencialnimi strankami.
Hkrati poudarja, da je podajanje v podjetništvo pri teh letih lahko velika prednost. Starejši imajo namreč veliko izkušenj in modrosti, kar jim lahko pomaga na poti do uspeha. Dobra podjetniška zgodba lahko nastane tudi z medgeneracijskim sodelovanjem, še dodaja.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?