Pot uspeha: Starost ni pomembna, ključ je v energiji in odločenosti

Štiri zgodbe uspešnih podjetnic, ki so se na samostojno pot podale po 40. letu starosti.
Fotografija: Povprečna starost Američanov ob ustanovitvi podjetja znaša 42 let. Povprečna starost ustanoviteljev najhitreje rastočih podjetij pa je še nekoliko višja – 45 let. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Povprečna starost Američanov ob ustanovitvi podjetja znaša 42 let. Povprečna starost ustanoviteljev najhitreje rastočih podjetij pa je še nekoliko višja – 45 let. FOTO: Shutterstock

Ko govorimo o uspešnih podjetniških zgodbah, imamo večinoma v glavi sliko mladih entuziastičnih podjetnikov. Vendar pa se po statističnih podatkih podajanje v podjetništvo v mladih letih ni izkazalo kot recept za uspeh. Povprečna starost Američanov ob ustanovitvi podjetja znaša 42 let. Povprečna starost ustanoviteljev najhitreje rastočih podjetij pa je še nekoliko višja – 45 let.

Forbes je predstavil zgodbe nekaterih najbogatejših Američank, ki so se za ustanovitev lastnega podjetja odločile po 40. letu.
 

Cathie Wood: »Če imate dobro idejo, izkušnje in želite spremembo, je čas za akcijo!«

 
Cathie Wood je zapustila kariero pri AllianceBernstein, da bi ustanovila novo podjetje pri svojih 57 letih. FOTO: ELI WARREN / FORBES
Cathie Wood je zapustila kariero pri AllianceBernstein, da bi ustanovila novo podjetje pri svojih 57 letih. FOTO: ELI WARREN / FORBES
Cathie Wood se je v podjetništvo podala pri svojih 57. letih. Pred tem je bila redno zaposlena kot investicijska direktorica v vzajemnem skladu AllianceBernstein, prosti čas pa je posvečala svoji družini. Ko so otroci za dva tedna odšli od doma in je bila prvič po več letih sama, je začela razmišljati o tem, kako bi lahko uporabila znanje o financah, ki ga je pridobivala vsa ta leta.

V podjetju, kjer je bila zaposlena, je predstavila idejo o aktivno upravljalnih skladih, s katerimi se trguje na borzah, vendar je naletela na gluha ušesa. Tako se je leta 2014 odločila, da se poda na svojo podjetniško pot in ustanovila Ark Invest. Vanj je vložila kar 5 milijonov dolarjev svojih prihrankov. Ljudje okoli nje so mislili, da se ji je zmešalo. Danes je Ark eno najhitreje rastočih in najuspešnejših investicijskih skladov na svetu.


Woodova meni, da se je vse zgodilo ob pravem času. V mlajših letih se v podjetništvo ne bi podajala, saj je bila preveč zaposlena s svojo materinsko vlogo. Ko so ti že nekoliko odrasli, pa se je lahko podjetju v celoti posvetila.

Wood: »Če imate dobro idejo, prave izkušnje in si želite spremembo, je čas za akcijo. Pred tem se prepričajte, da je vaša ideja res nekaj posebnega.«
 

Cordia Harrington se je odrekla šestmestnemu dohodku, da bi se ukvarjala s peko. FOTO: FORBES
Cordia Harrington se je odrekla šestmestnemu dohodku, da bi se ukvarjala s peko. FOTO: FORBES
Cordia Harrington: »Starost ni pomembna. Ključ je v energiji in odločenosti.«

 
Cordia Harrington se je pri 43 letih kot samohranilka odločila, da odpre svojo pekarno. Prodala je tri uspešne McDonaldsove franšize, ki so ji letno prinašale 600.000 dolarjev prihodkov in najela posojilo v višini 15 milijonov dolarjev. Ustanovila je podjetje Tennessee Bun Company, ki več McDonaldsovim franšizam dobavlja žemljice in hamburgerje.

Njena podjetniška pot ni bila gladka. Na začetku prodaja kar ni stekla. Cordia Harrington se je bala, da bo bankrotirala, vendar je vztrajala na zastavljeni poti. To se ji je obrestovalo. Ko je leta 2019 prodala večinski delež svojega podjetja, je pridobila premoženje v višini 180 milijonov dolarjev.

Cordia Harrington: »Starost ni pomembna. Ključ je v energiji in odločenosti. Skozi to življenje gremo le enkrat. Zavedajte se, da se boste na podjetniški poti srečali z nekaterimi preprekami. Vendar pa bodo tudi te del veselja, ki ga boste občutili, ko boste enkrat dosegli zastavljen cilj.«
 

Suzy Batiz: »Predanost je ključnega pomena«


Suzy Batiz je dvakrat bankrotirala, preden je ustanovila uspešno blagovno znamko Poo-Pourri. FOTO: TREVOR PAVLEH / FORBES
Suzy Batiz je dvakrat bankrotirala, preden je ustanovila uspešno blagovno znamko Poo-Pourri. FOTO: TREVOR PAVLEH / FORBES
Suzy Batiz je imela za sabo dve neuspešni podjetniški zgodbi. Ko je štela 20 let, je propadla njena trgovina s poročnimi oblekami, pri 38 letih pa je bila primorana ukiniti svojo spletno stran in agencijo za zaposlovanje. Obljubila si je, da se nikoli več ne bo podajala v podjetništvo in tveganje, ki ga to prinaša.

Potem pa je leta 2006 začela eksperimentirati z eteričnimi olji v svoji kopalnici. Pri 41 letih je ustanovila lastno blagovno znamko sprejev za kopalnice Poo-Pourri. Pri tem je ni podprl nihče od njenih bližnjih. Vendar pa sama pravi, da pri tej starosti ni več potrebovala zunanje potrditve. Od leta 2007 do danes je prodala več kot 100 milijonov stekleničk, podjetje pa ji je prineslo kar 215 milijonov dolarjev.  

Batizova svetuje vsem, ki razmišljajo o podjetništvu, da se vanj ne podajo, če projektu niso povsem predani. Po njenih besedah je predanost ključnega pomena. Prej ali sej bo šlo kaj narobe in to je nekaj, kar te v takih trenutkih drži pokonci.
 

Barbara Bradley Baekgaard je kariero začela pri 43 letih z ustanovitvijo blagovne znamke Vere Bradley. FOTO: BRIAN KELLY / FORBES
Barbara Bradley Baekgaard je kariero začela pri 43 letih z ustanovitvijo blagovne znamke Vere Bradley. FOTO: BRIAN KELLY / FORBES
Barbara Bradley Baekgaard: »V podjetništvo sem se podala v idealnih letih«


Barbara Bradley Baekgaard pravi, da je bila v svojih dvajsetih in tridesetih letih preveč okupirana s skrbjo za svoje štiri otroke. Da se poda na svojo podjetniško pot, se je odločila šele pri 43. letih. Takrat je začela s sosedo oblikovati pisane potovalne torbice.

Njeno – zdaj že zelo uspešno – podjetje se imenuje Vera Bradley, po njeni mami. Trenutno ima premoženje podjetnice znaša 210 milijonov dolarjev. Pravi, da je bila starost, pri kateri se je podala v podjetništvo, ravno prava. Prej se je namreč posvečala družini.

Njen nasvet: »Ne zapravljajte preveč časa z razmišljanjem o začetku poslovne poti, saj se sicer lahko vmes pojavi nekdo drug, ki bo realiziral vašo idejo.«
 

Več iz rubrike